היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעתו של עבדאללה עזאם על אסאמה בן לאדן

עבודה מס' 069110

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת חייו ומשנתו של עבדאללה עזאם ורעיון הג'יהאד העולמי.

6,376 מילים ,25 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בדמותו של השיח' עבדאללה עזאם, פונדמנטליסט אסלאמי, והשפעתו על אסאמה בן לאדן ועל ארגון אלקאעדה. בעמודים הבאים ננסה להוכיח כי משנתו של ארגון אלקאעדה, כפי שהיא מוכרת לנו כיום, אינה פרי מחשבתו הבלעדית של העומד בראשו, בן לאדן. אלא שאידיאולוגיית הארגון חובק העולם, מושפעת מזו של הוגה תפיסת הג'האד האסלאמי העולמי, עבדאללה עזאם. פגישה בין השניים הביאה להצטלבות דרכיהם של איש דת צנוע בעל ראייה מהפכנית וצעיר סעודי אמיד ממוצא תימני. פגישה זו הובילה לימים לכך שבן לאדן, שניזון ממשנתו הדמגוגית ספוגת האלמנטים הדתיים של עזאם, הקים את רשת הטרור המסועפת ביותר בעולם, הזוקפת לזכותה את מתקפת הטרור הגדולה ביותר של כל הזמנים.
ראשית נסקור תחנות חשובות בחייו של אמיר הג'האד העולמי, את פועלו ואת עיקרי משנתו הרעיונית. נתאר את ימי ילדותו של ההולך בדרך הישר בסילת אלחארת'יה כתלמיד חרוץ ועד לימיו באפגניסטן כפוסק הלכתי בעל שם ותומך נלהב בג'האד. נבחן את חזון הג'האד של עזאם, ונבין כיצד נולדה תיאוריית הג'האד העולמי חסר הגבולות ונטול הרסן. נעסוק במשמעות המושג דעוה ככלי מרכזי בידי עזאם לצורך הפצת משנתו הפונדמנטליסטית. נציג את התפתחות הדעוה של עזאם, מהזירה האפגנית-המקומית לדעוה חוצת יבשות. בתוך כך, יוצגו "בוגרי אפגניסטן", המתנדבים המוסלמים שלחמו בכוחות הסובייטים, כמוציאים לפועל של דעוה זו. כמו כן, נתמקד בארגון אלקאעדה כתוצר האחרון של שיתוף הפעולה בין השניים. לסיום תוצגנה מסקנות בולטות שעלו בתהליך הכתיבה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. עבדאללה עזאם- אמיר הג'האד העולמי במאה העשרים
3. חזון הג'האד על פי עבדאללה עזאם- הולדת הג'האד העולמי
4. פעילות הדעוה של עבדאללה עזאם והתפשטותה בקרב "בוגרי אפגניסטן"
5. אלקאעדה- ארגון ג'האד עולמי מבית היוצר של עבדאללה עזאם
6. סיכום
7. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

עבדאללה עזאם, בהיותו פוסק הלכה מוסלמי, ראה בג'האד כשם כולל לכל סוגי ההשתדלות, השקעת המאמץ וההקרבה למען האל בלבד (פי סביל אללה) תוך שימוש במגוון האמצעים האפשריים. הוא ראה ב"ג'האד הנפש" כתנאי להצלחת יתר סוגי הג'האד, וטען כי המאמין לא יוכל להילחם באויבו החיצוני (הכופרים והצבועים) ולנקום את נקמתו, כאשר האויב שבקרבו גובר עליו. כל עוד המאמין לא יילחם בנפשו שלו להורות לה על מה שצוותה לעשות ולנטוש את מה שאסור לעשות, לא יוכל להילחם באויבו החיצוני(14).

תגים:

אוסאמה בן לאדן · עבדאללה עזאם · אל קאעידה · טרור · ג'יהאד · ג'האד · טרור בינלאומי · אסלאם רדיקאלי · פונדמנטליזם · מוסלמי · אפגניסטן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעתו של עבדאללה עזאם על אסאמה בן לאדן ", סמינריון אודות "השפעתו של עבדאללה עזאם על אסאמה בן לאדן " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.