היישום אינו מחובר לאינטרנט

קולנוע והומוסקסואליות בצבא: ניתוח הסרט "יוסי וג'אגר"

עבודה מס' 069042

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית וניתוח תוכן איכותני של הסרט.

4,368 מילים ,16 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

לאמצעי תקשורת ההמונים ידוע תפקיד מרכזי ביותר בתהליך החיברות של הפרטים בחברה, שכן דרך המדיה הם מקבלים את מירב המידע על המציאות החברתית ועל כללי המותר והאסור, המקובל והשונה (ליבס, טלמון וקמה, 2005). כמו כן ידוע שלאמצעי התקשורת להמונים תפקידים חברתיים והשפעה על תהליכים חברתיים- תרבותיים, כוח בעיצוב נורמות חברתיות וארגון קבוצות ומבנים חברתיים והם בעלי היכולת לשמש כאמצעי לבקרה חברתית (לזרספלד ומורטון בעריכת כספי, 1995).
אך לעיתים מרוכז הכוח של אמצעי התקשורת בידי הקבוצה השלטת, אשר בישראל היא מוגדרת כקבוצת הגברים, יהודים, אשכנזים, חילונים, ילידי הארץ, בריאים, צעירים, והטרו סקסואליים. כך שנראה שחופש הביטוי והיכולת לעצב תהליכים נפגעת בעקבות הגישה המוגבלת לאמצעי התקשורת להמונים בפני קבוצות רבות. כמו כן הזכות לשוויון נפגעת בעקבות הדרת חלק נכבד מהאזרחים במדינת ישראל מהמרחב התקשורתי, דבר אשר פוגע בזכותם לשוויון וביכולתם לקחת חלק שווה בהשפעה על חייהם ובזכותם לכבוד (ישובי, 2002).

עבודה זו בחרה להתמקד בהומוסקסואלים ובאופן הצגתם במרחב התקשורתי בישראל ובמיוחד בקולנוע הישראלי. לשם כך נבחר לניתוח הסרט "יוסי וג'אגר" אשר עוסק במערכת יחסים הומוסקסואלית במוצב צבאי קרבי בלבנון. הסרט מעלה את הדילמות והקשיים של בעל זהות הומוסקסואלית ובפרט כשזהות זו מתנגשת עם זהות המאצ'ו הקרבי הישראלי.
שאלת המחקר שאפה לבחון האם לאור היותנו כיום בישראל מוגדרים כחברה מודרנית ליברלית, יש אכן השפעה על עיצוב דמותם של הומואים בקולנוע וביצירה הישראלית. ואכן נמצא שהשערת המחקר אוששה, שכן ניתן לזהות שהצגת תופעת ההומוסקסואליות במדיה הישראלית היא חופשית ביחס לעבר וכי עלתה תחושת הביטחון של יוצרים הומוסקסואליים (איתן פוקס) לבטא את מחאתם וכעסם, דבר שבעבר לא היה מקובל.
שיטת הניתוח שנבחרה היא ניתוח תוכן איכותני, שבאמצעותה ניתן לזהות את המסרים הסמויים והגלויים אליהם נחשף הצופה. בניתוח מסוג זה יש לשים לב למידע המוצג בסרט כמו גם למידע שנמצא מחוץ לטקסט אך רלוונטי להבנתו (ולרוב מוכר לציבור).

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 : סקירת ספרות
1.1 תפקידי אמצעי התקשורת להמונים בחברה המודרנית והפוסט מודרנית
1.2 הבניית זהות הומוסקסואלית
1.3 גברים במדיה בישראל
פרק 2 : שיטת מחקר
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת המחקר
2.3 שיטת המחקר
פרק 3 : הצגת הממצאים
3.1 הצגת העלילה ומידע על יוצרי הסרט
3.2 מערכת היחסים בין יוסי וג'אגר
3.3 הצגת הסוף הטרגי
פרק 4 : דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ידוע שבשנים האחרונות, מאז תחילת התקופה המוכרת כמודרנית ובעיקר מאז תחילת העידן הפוסט מודרני, לאמצעי התקשורת להמונים תפקיד מרכזי ביותר בתהליך החיברות של הפרט. דרך המדיה הוא מקבל את מירב המידע על המציאות החברתית ועל כללי המותר והאסור, המקובל והשונה. המציאות המועברת במדיה היא פעמים רבות תוצר של הבניות חברתיות ושל עמדות המקובלות בקרב בעלי ההון והכוח בחברה ולאו דווקא המציאות האמיתית. אך הנוער המתבגר וגם חלק גדול מהציבור המבוגר, לא מסוגלים לבצע תהליכי עיבוד מידע מורכבים בכדי לזהות מה הוא אכן אמת ומה הוא תוצר מדומה שמטרתו לשעתק עמדות של הקבוצה השלטת (ליבס, קמה וטלמון, 2005).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קולנוע והומוסקסואליות בצבא: ניתוח הסרט "יוסי וג'אגר"", סמינריון אודות "קולנוע והומוסקסואליות בצבא: ניתוח הסרט "יוסי וג'אגר"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.