היישום אינו מחובר לאינטרנט

תעמולה מדינית אמריקאית במלחמה בטרור במזרח התיכון

עבודה מס' 069032

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התעמולה האמריקאית כפי שהיא מתבצעת במזרח התיכון מתחילת "המלחמה בטרור" ועד ימינו (2010).

6,701 מילים ,25 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות התעצם מאוד איום הטרור הניצב לפני מדינות העולם. התפתחויות טכנולוגיות הובילו לגידול חד בשיעור העצמה ובהיקף הנזק שיחידים וארגונים מסוגלים לגרום לפרטים ולמדינות בשימוש בנשק קונוונציונלי, כימי, ביולוגי וגרעיני, בשימוש ברשתות מחשבים לשם פגיעה במערכות ובשירותים חיוניים ובדרכים אחרות. תהליכי גלובליזציה (תנועה חופשית יותר מבעבר של בני אדם, מוצרים והון) ומהפכת המידע ככל הנראה הופכים את הטרור העולמי לאיום חמור יותר מבעבר, איום המאתגר מאוד את מערכות ההגנה המסורתיות הקיימות במדינות רבות (בעיקר העמדה לדין פלילי של חשודים בטרור ופעולות שיטור). יתרה מזאת, הטרור המודרני מונע לעתים קרובות על ידי תחושת שליחות דתית עמוקה ומאופיין בנכונות של פעילי הטרור להקריב את חייהם לשם קידום מטרותיהם. התפתחויות אלו הובילו בשנות האלפיים להיקף חסר תקדים של פיגועי טרור קשים נגד מדינות מערביות, ובהם פיגועי 11 בספטמבר 2001 בארצות הברית, מתקפת הטרור במדריד ב-11 במרץ 2004 ופיגועי 7 ביולי 2005 בלונדון, וגם נגד מדינות אחרות, למשל הפיגוע בבאלי, אינדונזיה, ב-12 באוקטובר 2002 וסדרת פיגועים בהודו בשנים 2001-2008. יתר על כן, הטרור נהפך לשיטת לחימה עיקרית ונעשה בו שימוש במסגרת הסכסוכים החמושים המתנהלים בשנים האחרונות בעירק, באפגניסטן ובזירה הישראלית-פלסטינית(2).
כאשר הוציאה לפועל ממשלת ארצות הברית את המלחמה בטרור לאחר אירועי ספטמבר 2001, היא הבינה כי הפעולה תדרוש יותר מאשר מבצעים צבאיים, לאמור, זכייה "במוח ובלב" של העולם הערבי. הנחת היסוד הייתה שפרופגנדה מצד מנהיגים וארגונים אנטי אמריקאים, יחד עם חוסר הבנה תרבותי, הניעו התעלמות רווית שנאה כלפי ארצות הברית(3). הדבר הביא את הממשל האמריקאי להרחיב את תחום הפעילות המבצעית גם לתחום התקשורת כדי לנסות לאזן, או אף לשנות את התפיסה הנגטיבית של פעולות ארצות הברית במדינות הערביות במזרח התיכון, זאת על ידי שידור "מידע" מהול בתעמולה שישרת את מטרות מדיניות החוץ שלו וייתן לארצות הברית שטח פוליטי רחב יותר לפעולה .

בעבודה זו אעסוק בחקר התעמולה האמריקאית כפי שהיא מתבצעת במזרח התיכון מתחילת "המלחמה בטרור" ועד ימינו. בפרק הראשון אסביר ואגדיר מהי תעמולה בכלל, ומהי תעמולה מדינית אמריקאית ממוקדת מזרח תיכון בפרט, יוצג הצורך בשימוש בתעמולה מדינית וכמו כן אציג סקירה היסטורית של תעמולה מדינית אמריקאית עד ימינו. בפרק השני אציג סקירה של הגופים המייצרים תעמולה מדינית אמריקאית, תוך התעמקות בסוגיות כגון חוק, מימון והצורך שהוליד כל אחד מגופים אלה. בפרק השלישי אעסוק בקשיים העומדים בפני שידור תעמולה מדינית אמריקאית מבית ומחוץ. בסיום אציג את מסקנותיי מסקירת הדברים שיובאו בעבודה. העבודה כולה תהיה אינפורמטיבית ככל האפשר בכדי לאפשר גם למי שאינו בקיא בפוליטיקה או בענייני מזרח תיכון להבין את הדברים.

תוכן העניינים:
מבוא
1. פרק א' - הגדרות ורקע היסטורי
1.1 הגדרות למונחים המופיעים בעבודה
1.2 רקע היסטורי לתעמולה מדינית אמריקאית
2. פרק ב' - כלי התעמולה
2.1 BBG
2.2 VOA
2.3 MBN
2.4 Al-Hurra Channel
2.5 Radio Sawa
2.6 Channel Al-Jazeera
3. פרק ג' - דיון בהצלחות והכישלונות של השידור הבין-לאומי
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

הקונספט של דיפלומטיה ציבורית כולל מאמצים ליידע ולהשפיע על אוכלוסיות במדינות אחרות - לזכות בליבם ובמחשבתם באמצעות פעילויות מידע, חליפין חינוכי ותרבותי, ושידור בין-לאומי. בעוד הדיפלומטיה המסורתית היא מפגש ממשלה- אל- ממשלה שנערך בין נציגים, דיפלומטיה ציבורית מכוונת ברובה לציבור הבין-לאומי(11).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעמולה מדינית אמריקאית במלחמה בטרור במזרח התיכון", סמינריון אודות "תעמולה מדינית אמריקאית במלחמה בטרור במזרח התיכון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.