היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינטרנט וגיל הזהב

עבודה מס' 069026

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דפוסי שימוש של בני הגיל השלישי

5,102 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מראשית התפתחותו של האינטרנט הוא יצר רשת של מיליוני גולשים בכל רגע נתון, בכל מקום בעולם. תמיכה לכך מציג (Parks 1996) בעזרת הנתונים משנת 1994 אשר מראים כי בכל רגע שבו נבדק האינטרנט, נמצאו בו יותר מחמשת אלפים קבוצות דיון בנושאים שונים העוסקים בכל תחומי והיבטי החיים.
קבוצות אלו מגוונות ומתאימות לכל חברי הקבוצות השונות, אחת מהקבוצות היא בני הגיל השלישי. חזן (1988) מצא במחקרו, שאחרי הדרכה מתאימה השימוש במחשב מגביר את הביטחון העצמי אצל קשישים. כמו כן נמצא שרוב הקשישים יהיו מסוגלים להשתמש וליהנות מרוב ההתפתחויות הטכנולוגיות לאחר הכשרה וחינוך מתאימים.
ידוע כי אנשים מצטרפים לקבוצות משום שהן מספקות צרכים חברתיים או פסיכולוגיים חשובים, כמו למשל הצורך בהתחברות חברתית או הצורך בתשומת לב וחיבה. בנוסף החברות בקבוצה מספקת ידע, שלא היה אפשר לרכוש אותו ללא השתייכות לקבוצה, הקבוצה מספקת ליחיד אמות מידה להגדרתו העצמית (להמן וגונט, 2000). בין הצרכים המסופקים לפרט באינטרנט נמצא גם סיפוק לצורך באינטימיות, הידוע כצורך מהותי עבור כל פרט.
לכן מטרת העבודה הנוכחית הייתה לבחון האם קבוצת בני הגיל השלישי בישראל אשר גולשים בפורומים באינטרנט, עושים זאת לשם סיפוק הצורך בהשתייכות, באופן ספציפי יותר שאפה העבודה לבחון האם האנונימיות שמאפשר המרחב הוירטואלי והעובדה שהפורומים מאפשרים מקום לביטוי עצמי ולקבלת מידע, הם אלו אשר מעניקים לפרט את התמיכה החברתית ואת תחושת השייכות.
השערת המחקר אוששה לאחר שבוצע סקר באמצעות שאלון שהועבר לקבוצת אנשים המוגדרים כשייכים לקבוצת בני הגיל השלישי. התוצאות מוצגות באחוזים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
מאפייני הגיל השלישי
האדם כיצור חברתי
אינטימיות ברשת
האינטרנט כאמצעי ליצירת קשרים חברתיים
אמצעי התקשורת להמונים כמתווכי תרבות
פרק 2 : מתודולוגיה
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת המחקר
2.3 השערת המחקר
2.4 הגדרת המשתנים
2.5 כלי ושיטת המחקר
2.6 אוכלוסיית המחקר
פרק 3 : הצגת הממצאים
פרק 4 : דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח מספר 1: שאלון לדוגמא

קטע מהעבודה:

המילה "זקן" בעברית, איננה שם תואר בלבד, אלא היא משמשת גם כשם עצם. בשמות העצם הנגזרים מהמילה זקן השולטים בשפתנו היומיומית - אנו מכלילים, שלא מדעת, ציבור גדול של אנשים כאילו היו חפצים שהמכנים המשותפים בהם מעטים ורופפים, ולא בני אדם ייחודיים. כאשר מכנים אדם בשנות ה-60, כשכוחו עוד במותניו, "זקן", ומכנים כך גם אדם אחר השוכב במחלקה הגריאטרית שאינו מסוגל לתפקד והמצוי במצב של בידוד חברתי כמעט מוחלט - מכניסים בכך את שניהם לאותה קטגוריה חברתית. השימוש בביטוים כגון: "גיל הזהב", "הגיל השלישי" בא לכסות ולטשטש את הדימוי השלילי הרווח לגבי זקנה (לקראת שנות חיינו המאוחרות, 1991).

תגים:

זקנה ואינטרנט · חברה בישראל · זקנה תרבות · תקשורת המונים · זיקנה · קשישים · זקנים · וירטואלי · פורומים · בלוגים · מחשבים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינטרנט וגיל הזהב", סמינריון אודות "אינטרנט וגיל הזהב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.