היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם ניתן לצמצם את מספר שעות העבודה בישראל?

עבודה מס' 068959

מחיר: 846.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים וניתוח סטטיסטי של סקר.

10,685 מילים ,8 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לבחון אם ניתן לצמצם את מספר שעות העבודה של העובד הישראלי ואם ניתן מה ההשלכות לכך -הן ברמת העובד והן ברמת המשק.
בחלק הראשון של העבודה (פרקים 2 ו 3) ניתנת סקירה מקיפה של שעות העבודה בישראל ובעולם כיום תוך התייחסות למגמות שמאפיינות אותנו ואת העולם לאורך השנים האחרונות- מגמות של צמצום מתמיד במספר שעות העבודה. פרק זה סוקר את החוקים הנהוגים ואת השינויים שחלו בישראל ובמדינות נבחרות על גבי הגלובוס בכל הקשור לשעות העבודה השבועיות.
בחלק השני של העבודה (פרק 4) ביצעתי סקירה ספרותית של מאמרים ומחקרים שדנו בהשלכות של צמצום שעות העבודה או צמצום ימי העבודה בשבוע.
בחלק השלישי של העבודה, בפרק 5, ביצעתי סקר באופן פרטי. חולק שאלון ל 40 עובדים שכירים ישראליים במשרה מלאה והכיל לצד שאלות דמוגרפיות, שאלות אודות שביעות הרצון והתפוקות של העובד היום ובמספר תרחישים בהם מצטמצמים שעות העבודה. התרחישים שהוצגו במסגרת השאלון דנו בהתחלת יום העבודה שעה מאוחר יותר, סיום יום העבודה שעה מוקדם יותר, הפיכת יום ראשון ליום שבתון, קיומה של הפסקת צהריים באמצע היום ותרחיש של צמצמום שעות העבודה באופן כללי אך הפעם תוך כדי פגיעה מסוימת בשכר.
בחלק האחרון, פרק 6, פירטתי מספר גורמים והשפעות שיש לקחת בחשבון בטרם מחליטים אם לצמצם את שעות העבודה.
המסקנות שהגעתי אליהם בעבודה זו ,כפי שמובאים בפרק 7, אינם חד משמעיים כיוון שגם במדינות שצמצמו את שעות העבודה הדעות חלוקות. באופן עקרוני אין ספק שיש מקום לצמצם את שעות העבודה בישראל אולם ישנה חשיבות מכרעת לאופי הקיצור. כיוון שמוסר העבודה של העובד הישראלי לא גבוהה בהכרח לא כל דרך תתאים למשק הישראלי ולעובד הישראלי על כן יש לבצע את המהלך בהדרגה ולבחון את תוצאות המהלך על פני כמה נקודות זמן. כמו כן יש להתחשב בעלויות הנלוות למהלך (פיצויים לעובדים, למעסיקים) שיתכן והן גבוהות מדי ,דבר שיגרום למהלך להפוך ללא כדאי.

תוכן הענייניים:
1. תקציר מנהלים
2. שעות העבודה בישראל
3. שעות העבודה בעולם
4. סקירה ספרותית
5. נתונים אמפיריים
6. דגשים בטרם ביצוע המהלך
7. מסקנות
רשימת מקורות
נספח א' - שאלון לדוגמא
נספח ב' - טבלאות סטטיסטיות

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות "נוסה" שבוע העבודה המקוצר בן 4 ימים בלית ברירה ע"י מספר חברות במשק, בעיקר מתחום ההיי טק, כאשר השוק היה שרוי במשבר עמוק וחלה נסיקה חדה במחירי הדלק. הפתרון של יום חופש ללא תשלום היה הפתרון לגיטימי והיווה את הפתרון הרע במיעוטו.
חברות כמו סייפן, אפלייד מטיריאליס, נומוניקס, כתר, המ-לט ורשת מלונות ישרוטל קיצרו את שבוע העבודה של עובדיהם והוציאו אותם לחופשה כפויה ומרוכזת בימי ראשון. הצעד נועד לחסוך בהוצאות החברות מבלי לפגוע יתר על המידה במצבת כוח האדם של אותה תקופה.

תגים:

כלכלת כח אדם · שעות עבודה · תפוקה · עבודה · ישראל · כלכלה · שוק העבודה · שבוע עבודה · שעות עבודה · פריון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם ניתן לצמצם את מספר שעות העבודה בישראל?", סמינריון אודות "האם ניתן לצמצם את מספר שעות העבודה בישראל?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.