היישום אינו מחובר לאינטרנט

זנות וסחר בבני אדם למטרות זנות

עבודה מס' 068923

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בתופעת הזנות כפועל יוצא ובלתי נפרד מתופעת הסחר.

6,181 מילים ,17 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הסחר בנשים הוא תופעה גלובלית שמהווה חלק מתופעה רחבה יותר של סחר בבני אדם. סחר בבני אדם קיים מראשית ההיסטוריה האנושית. נראה כי התקופה המודרנית על כל התמורות שחלו בה ביחס לזכויות אדם הביאה לצמצום משמעותי בהיקף תופעה זו, אולם לא כך הדבר. התופעה ממשיכה להתקיים גם בימינו ואף מתגברת, תוך שינויים במגמות ושינויים ביחס המספרי בין הקבוצות הנסחרות. סחר בנשים כפי שהוא מוכר בימינו החל בסוף המאה ה-20 עם התגברות תהליכי הגלובליזציה, שהעמיקה את אי השוויון בין מדינות מפותחות למדינות מתפתחות, והולידה את תופעת ההגירה לצורך פרנסה. הבעיה נפוצה בקרבנו. נשים רבות נמצאות בין הפטיש לסדן כשמצד אחד הן חשות כקורבן והן מנוצלות, ומצד שני הן זקוקות נואשות לכסף ומחויבות למעסיקן (בד"כ מתוך פחד ממנו).
תופעת הסחר והזנות בישראל הן תופעות נרחבות וניתן להבחין בהן במקומות רבים. האנשים העוסקים בסחר בנשים מנצלים את חולשתן של הנשים בכל העולם ואנו חשים כי עלינו להתקומם אל מול תופעה זו. בהקשר זה חשוב להבין שזנות לא נתפסת לרוב בימינו כחיבור פשוט של התנהגויות פרטיות ואישיות, אלא כמערכת מאורגנת, וכעת גם גלובלית ותעשייתית, הקשורה לרוב לארגוני פשע בין-לאומיים. בעצם זנות וסרסרות בלתי ניתנות להפרדה: מנהלי בתי בושת קשורים בקשרי מסחר עם סוחרי הנשים, שמצדם קשורים בקשרי מסחר עם ארגוני פשע בינלאומיים, האחראים על שינוע הסחורה בין מדינות ((Berkovitch, 1999, כך על ידי מערכות מסחר אלה, ובדומה לכל סוג אחר של רכוש, זונות נמכרות, נקנות, מוחלפות ומנוצלות.

בעבודתנו נתרכז בתופעת הסחר בנשים תוך התמקדות בנשים בתעשיית המין, כאשר בשלב התיאוריות נדון בעיקר בתופעת הזנות כפועל יוצא ובלתי נפרד מתופעת הסחר.

תוכן עניינים:
הקדמה
הגדרת התופעה
היבטים חוקיים של עבירת הסחר
נתונים סטטיסטיים לתופעה בישראל
תיאוריות בקרימינולוגיה
שיטות מניעה והתמודדות עם התופעה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הנשים שעוסקות בזנות מגיעות לרוב ממדינות בהן מעמד האישה נמוך מלכתחילה והן אינן זוכות לשוויון הזדמנויות בחינוך או בתעסוקה. עבודתן בד"כ מהווה את מקור הפרנסה העיקרי לקיום משפחתן. מתוך כלל הנשים המועסקות בזנות בישראל, 90% מהן הן נשים נסחרות, גילן הממוצע עומד על גיל 23 אך לעיתים רבות נסחרות גם קטינות (טווח הגילאים של הנשים הוא 16-45) רובן רווקות ומעט מהן אלמנות, גרושות ואף נשואות (דוידווביץ, 2007) חלק מהנשים פותו להגיע לארץ ע"י הבטחות שווא בנוגע לקריירה, מגיעות לארץ ומבינות שרימו אותן.

תגים:

זנות · סחר בנשים · סחר בבני אדם · נשים · מעמד האשה · זונות · עבדות · משטרה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זנות וסחר בבני אדם למטרות זנות", סמינריון אודות "זנות וסחר בבני אדם למטרות זנות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.