היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הגלובליזציה על המשק הלאומי

עבודה מס' 068921

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההשפעה של כניסת השקעות זרות ובנקים זרים לישראל.

10,719 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בשני העשורים האחרונים חל שינוי משמעותי במשק הישראלי אשר השתלב בתהליך הגלובליזציה העולמי. הוסרו החסמים על סחר חוץ, שוק המט"ח נפתח למסחר, נכנסו משקיעים זרים והשקעות זרות לארץ, המשק נפתח לתחרות בינלאומית, נפתחה אפשרות יצור במדינות שכנות. כל השינויים הללו הפכו את שוק התעסוקה בארץ ליותר מגוון ומורכב. בעבר השוק היה מוטה תעשיה ומפעלים גדולים בבעלות ציבורית שנהנו מהגנה של הממשלה ע"י מכסים גבוהים וחסמים על יבוא, כיום המשק כולל חברות רבות בבעלות פרטית, נוספו חברות הי-טק וחברות בינלאומיות, חברות ציבוריות רבות הופרטו ונמכרו לבעלות פרטית, דבר אשר הגביר את התחרות המקומית במשק.

העבודה עוסקת בכניסת השקעות זרות ובנקים זרים לישראל ומטרותיה לבחון את ההשפעה של כניסת ההשקעות הזרות על המשק הישראלי מהיבט של כדאיות ההשקעה למשקיעים הזרים, הסיכונים של ההשקעה במדינה זרה, התחומים השונים בהם משקיעים הזרים והיקפם, השפעת מדיניות הממשלה על ההשקעות הזרות, השפעת מצב כלכלת המשק ויציבות המטבע המקומי על ההשקעות הזרות, השפעת כניסת השקעות זרות על התחרות במשק, הצמיחה במשק, התפתחות ההשקעה המקומית והאבטלה.

בהמשך העבודה נתמקד בתחום הבנקאות בישראל וננסה לבחון את השפעת כניסת הבנקים הזרים לישראל מההיבט של תחומי כניסה, תחרות מול הבנקים הישראלים, ריכוזיות הענף, הסיכונים והעתיד הצפוי בתחום הבנקאות בשנים הקרובות. להשלמת התמונה ננסה לבחון במקביל את יציאת הבנקים הישראלים לפעילות בחו"ל ע"י רכישות בנקים והקמת נציגויות בעולם.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הגדרת גלובליזציה
3. מגמות מרכזיות בתהליך הגלובליזציה וההתפתחות הטכנולוגית העולמית
4. כניסת השקעות זרות לישראל
5. תחומי ההשקעה במשק הישראלי
6. יתרונות בכניסת השקעות זרות
7. חסרונות בכניסת השקעות זרות
8. צעדים למזעור החסרונות בכניסת השקעות
9. סיכוני השקעה במשק הישראלי
10. יחסי גומלין בין תנועות הון נכנסות להשקעה מקומית וצמיחה
11. כניסת מתווכים פיננסים זרים לישראל
12. מערכת הבנקאות בישראל והתחרות בענף
13. התמחות המתווכים הפיננסיים בתחום החיתום
14. השינוי במחיר שרותי החיתום על רקע כניסת הבנקים הזרים לישראל
15. יציאת בנקים ישראלים ופעילותם בחו"ל
16. סיכום ומסקנות
17. רשימת ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום/הערות שוליים ופרטי המקורות העיתונאיים.

קטע מהעבודה:

1. שינויים טכנולוגיים - השינויים העיקריים שהשפיעו על תהליך הגלובליזציה הם שינויים בתחום המחשוב והתקשורת (מחשב אישי, תקשורת לוויינים, טלפון סלולארי ורשת האינטרנט), שאפשרו תקשורת בין מדינות ובין יבשות, ועקב כך נוצרו קשרים תרבותיים, פוליטיים ובעיקר כלכליים בין מדינות שונות וחשוב מכך - בין יחידים וקבוצות במדינות שונות. כל השינויים הטכנולוגיים הפכו את העולם לכפר גלובאלי קטן. הם מאפשרים זמינות, גמישות ונגישות לאנשים ולמידע רב.

תגים:

גלובליזציה · בנקים · השקעות · מאקרו · תנועות הון · שוק ההון · בנקאות · פיננסית · השקעות זרות · כלכלת ישראל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הגלובליזציה על המשק הלאומי", סמינריון אודות "השפעת הגלובליזציה על המשק הלאומי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.