היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינטליגנציה רגשית

עבודה מס' 068877

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית והתמקדות באינטליגנציה הרגשית במקום העבודה.

10,946 מילים ,12 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

כללי העבדה של המאה ה-21 משתנים. אין אנו נשפטים עד על-פי אמת מידה נושנות כדוגמת מומחיות וכישרון, אלא על-פי אמת מידה אחרת לפיה ניתן ללמוד עד כמה אנו מסוגלים לטפל בעצמנו ובזולתנו.
ביכולתה של אמת-מידה זו לקבוע את מי ישכרו לעבודה ואת מי לא, למי יניחו לעזוב ואת מי ייאבקו להשאיר. על מי ידלגו ואת מי יקדמו.
הכללים החדשים מנבאים למי נשקפים הסיכויים הטובים ביותר להפוך למבצע כוכב ומי מועד יותר מן האחרים 'לרדת מן הפסים'.
ובלי שם קשר לעבודתנו בהווה, הכללים הללו מודדים את הסגולות החיוניות לקביעת ערך השוק שלנו במקומות עבודה עתידיים.
ליכולת האקדמית שלנו אין כזו משמעות חזקה בעולם העבודה כפי שחינכו אתנו מזה דורות ובעיקר בבית הספר. לעומת זאת, לרכיבים של אינטליגנציה רגשית כדוגמת יוזמה ואמפתיה, כושר הסתגלות ויכולת לשכנע ולהשתכנע יש הרבה יותר משמעות בעלם העבודה וייתכן שאף את המשמעות הגדלה ביותר.
הנחה זו מתבססת על מחקרים שנערכו על עשרות אלפי עובדים, בעיסוקים מכל סוג על שני המינים. המחקר מראה בדיוק אילו תכונות מאפיינות מבצע כוכב ומדגים אילו יכולות אנושיות יוצרות את החלק הארי של הרכיבים להצטיינות בעבודה - בראש ובראשונה להצטיינות במנהיגות.
למעשה, ככול שהארגון מאמץ את הכשירויות המקופלות בתחום האינטליגנציה הרגשית או דוחה אותן, הוא יהיה יעיל ופורה יותר. כך, תמוקסם האינטליגנציה של הקבוצה, תגובת הגומלין הסינרגטית של מיטב הכישרונות של כל אדם טיב התקשורת הארגונית.
גם עבור מי שעובד בארגונים קטנים, הצלחתו תהיה תלויה בעיקר ביכולת שלו לעשות שימוש בכישורים שיסודם בתחום האינטליגנציה הרגשית.
מהי אם כן אינטליגנציה רגשית?... מושג זה מתמקד ביכולות בין אישיות (כגון: תקשורת, פיתרון קונפליקטים ופיתוח מוטיבציה) ויכולות תוך אישיות (כגון: תפקוד ממוקד תחת לחץ, קבלת החלטות) בסביבת העבודה. על רקע האמור שוער כי: קיימת השפעה של רמת האינטליגנציה הרגשית, כך שבעלי אינטליגנציה הרגשית הגבוהה יהיו אפקטיביים ומצליחים יותר בהקשר הארגוני. הדיון במושג "אינטליגנציה רגשית" ייעודו לתור אחר אותו תחום בחיי האדם מנקודת מבט שונה, שתאפשר הבנה רחבה יותר של עולמנו האישי. הזרקור מופנה את אותם מומנטים חולפים המתרחשים כאשר מתקיימת בינינו פעילות גומלין, והם מקבלים משנה חשיבות ככל שאנו מבינים כיצד, בסיכומו של דבר, אנו יוצרים את הקומנסליזם הזה.
בדומה למושג אינטליגנציה רגשית, טבע דניאל גולמן את המושג 'אינטליגנציה חברתית'. שני המושגים מקופלים שניהם זה בזה, ואפשר שהמושג השני הוא בכלל הרחבה של זה הראשון. ואולם, לדידו של גולמן, הכללה סתמית של האינטליגנציה החברתית בסוגים הרגשיים מעכבת את החשיבה הרעננה על הנטייה האנושית לקשור קשרים, ומתעלמת מן המתרחש במהלך האינטראקציה. קוצר הראות הזה משאיר את החלק ה"חברתי" מחוץ לאינטליגנציה (גולמן, 1997).
אפשר לארגן את רכיבי האינטליגנציה החברתית בשתי קטגוריות רחבות: מודעות חברתית - מה שאנחנו חשים אצל אחרים; ומיומנות חברתית - מה שאנחנו עושים במודעות הזאת.
ואולם, הן אינטליגנציה רגשית והן מודעות חברתית, שניהם מושגים המתייחסים לטווח התגובות שבין תפיסה מיידית של מצבו הפנימי של הזולת, להבנת רגשותיו ומחשבותיו, ועד ל"קליטה" של מצבים חברתיים מורכבים.
ואולם, לא די ברגישות לרגשותיהם של אחרים, או בידיעה מה הם חושבים או מתכוונים, כדי להבטיח אינטראקציות פוריות. המיומנות החברתית מתבססת על מודעות חברתית לשם יצירת אינטראקציות קולחות ואפקטיביות.
תחומי המודעות וההתעניינות החברתית משתרעים בין הכישורים הבסיסיים של הנתיב התחתי לבין הכישורים המשוכללים יותר של הנתיב העילי, כך לפחות נראה מן המיפוי הנירולוגי וההמשגה הפיזיולוגית של הדברים.
למשל, סנכרון ואמפתיה ראשונית הם כישורים טהורים של הנתיב התחתי, ואילו דייקנות אמפאתית והשפעה הן ערבוב של העילי עם התחתי.
גם אם כמה מן הכישורים האלה ייראו לנו "רכים", יש בנמצא מספר מפתיע של מבדקים וטבלאות כדי להעריך אותם.
על כול פנים, הכישורים הללו הנם חשובים ונחוצים לאין ערוך לצורך השתלבותו של היחיד במקום העבודה ולהצלחתו בארגון בו הוא עובד/מועסק ובעבודה זו אנו נפענח את חשיבותה של האינטליגנציה הרגשית להצלחתו של הפרט במקום העבודה.
בעבודה זו, אנו מתמקדים למעשה באופן ספציפי ביישום האינטליגנציה הרגשית במקום העבודה ובהשפעת המגדר על עניין זה.

תוכן העניינים:
1 מבוא
2 סקירת ספרות
2.1 אינטליגנציות מרובות
2.2 מהותה של התודעה הרגשית
2.3 אינטליגנציה רגשית ויכולת קוגניטיבית
2.4 מודלים מעורבים לאינטליגנציה רגשית
2.4.1 אינטליגנציה רגשית-חברתית
2.4.1.1 אמפתיה ראשונית
2.4.1.2 קשב
2.4.1.3 דייקנות אמפאתית
2.4.1.4 תפיסה חברתית
2.4.1.5 סנכרון
2.4.1.6 כריזמה
2.4.1.7 אינטליגנציה רגשית כמיומנות
2.5 אינטליגנציה רגשית, אנטומיה ופיזיולוגיה של המוח
2.5.1 מערכת העצבים המרכזית וקליפת המוח (הקורטקס)
2.5.2 גזע המוח (brain stem)
2.5.3 המוח המוארך (medulla oblongata)
2.5.4 הגשר והמוח הקטן (Pons and cerebellum)
2.5.5 המוח הקטן (cerebellum)
2.5.6 המוח האמצעי (midbrain)
2.5.7 מוח הביניים (diencephalon)
2.5.8 ההמיספרה של המוח הגדול (cerebral hemispheres)
2.5.9 אמיגדלה
2.5.10 התלמוס
2.5.11 ההיפותלמוס
2.5.12 היפוקמפוס
3 אינטליגנציה רגשית בעבודה
3.1 אינטליגנציה רגשית והנעה עצמית
3.2 התמודדות עם מצבי לחץ ואופטימיות
4 השפעת המגדר על שימוש במיומנויות של אינטליגנציה רגשית במקום העבודה
5 סיכום
6 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האינטליגנציה הרגשית שלנו מורכבת מארבעה יסודות בסיסיים, הפועלים בדומה לאבני הבנייה של ה-DNA. כאשר הם מטופחים במומחיות מאפשרים לנו יסודות אלו לפתח יכולות וכישורים ספציפיים, המהווים בסיס לאינטליגנציה הרגשית שלנו. אולם בניגוד ל-DNA הביולוגי שלנו, ניתן לפתח את אבני הבנייה של האינטליגנציה הרגשית שלנו, ובכך להגדילה באופן דרמטי. ארבע אבני הבנייה הללו זוהו על-ידי הפסיכולוגים פורצי הדרך ג'ון מאייר מאוניברסיטת ניו-המפשיר, ופיטר סאלובי מאוניברסיטת ייל, האחראים גם על טביעת המונח "אינטליגנציה רגשית" ב-1990 (וייסינגר, 1999).

תגים:

עבודה · התנהגות · רגש ומוח

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינטליגנציה רגשית", סמינריון אודות "אינטליגנציה רגשית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.