היישום אינו מחובר לאינטרנט

שינוי ארגוני במוקד העירוני בעיריית צפת

עבודה מס' 068876

מחיר: 477.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת השפעת השינוי הארגוני על שביעות רצון הפונים.

11,118 מילים ,18 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מצב של שינוי הוא המצב הקבוע והטבעי בכל מערכת ובכול ארגון. ברם, אופי השינוי ומגמותיו, קצב השינוי והשלכותיו, הנכונות להתנסות בשינויים או לדחותם - כול אלה תלויים בדמות התקופה והחברה, באופי הארגון, הטכנולוגיה והאנשים העובדים בו.
השינויים העוברים על הארגונים העסקיים במשק, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי הם שונים ורבים לאין-ערוך. חלקם גדולים וחלקם קטנים, חלקם משמעותיים וחלקם שוליים, העיקר הוא כאמור הדינאמיקה והשינוי המחיים את הארגון ומפיחים בו רוח חדשה, מתניעים בו תהליכים קיימים וחדשים, וכן מונעים שחיקה של עובדיו כמו גם התאבנות של הארגון עצמו וקפיאה על השמרים (אלמוגי, 2009).
בניהול שינוי חשוב להבחין בין שני מרכיבים שונים אשר יוצרים יחדיו שינוי יעיל - מרכיב מרכזי ומרכיבים תומכים. ארגונים רבים, ובמיוחד מנהלי ארגונים, מבלבלים ולא מבחינים בין שתי קבוצות מרכיבים אלו ובכך מקשים על תכנון ויישום מוצלחים של השינוי.

עבודה זו תיבחן את הצלחת השינוי הארגוני במוקד 106 בעיריית צפת מנקודת המבט של התושבים. בתחילה תדון העבודה בנושא של שינוי ארגוני ברמה התיאורטית תוך הצגתה של סקירת ספרות בנושא. נסקור את כלליות המושג ולאחר מכן נעבור מן הכלל אל הפרט תוך סקירה של שינויים בארגון הנחקר.
כמו כן, תבדוק עבודה זו את הסיבות לשינוי הארגוני במוקד, את הרקע שליווה את החלטת השינוי, נסיבותיה, מהלכיה ותוצאותיה.
בשורה התחתונה, מטרתו של מחקר זה הנה להוכיח עד כמה שינוי ארגוני הוא נחוץ והכרחי על-מנת לאפשר התחדשות של הארגון, דינאמיקה ומניעת מצב שבו הארגון קופא על השמרים.

המחקר בדק את שאלות המחקר במחקר כמותי באמצעות סקר עמדות טלפוני שבוצע על מדגם מייצג מקרב אוכלוסיית הפונים למוקד העירוני בצפת.
רואיינו טלפונית 544 גברים ונשים בני 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית הפונים 2,085 פונים למוקד העירוני בין התאריכים 1 בנובמבר 2009 ועד לתאריך 17 בינואר 2010. 47.4% מכלל משתתפי המחקר הנם נשים ו-52.6% מכלל משתתפי המחקר הינן נשים, כולם בני 18 שנה ומעלה.

תוכן העניינים:
1 מבוא
1.1 מטרת המחקר
1.2 שאלת המחקר
1.3 השערת המחקר
2 סקירת ספרות
2.1 מבנה הארגון ותפקידו
2.1.1 המבנה הראשון: המבנה הפשוט (The simple structure)
2.1.2 המבנה השני: הביורוקרטיה (המנגנון הביורוקראטי)
2.1.3 הטיפוס השלישי: הביורוקרטיה המקצועית
2.1.4 הטיפוס הרביעי: הקונצרניאלי
2.1.5 הטיפוס המבני העתידי: האדאוקרטיה (Adeocracy)
2.1.6 המבנה הארגוני לפי מרטון
2.1.7 המבנה הארגוני לפי פיליפ סלזניק
2.2 סוגי שינוי ארגוני
2.2.1 שינוי מבני
2.2.2 צמצום היקף פעילות החברה
2.2.3 רכישות ממונפות
2.3 מהותו וגורמיו של השינוי הארגוני
2.3.1 תיאוריית המערכות הפתוחות
2.3.2 תיאוריית המערכות המורכבות העמידות
2.4 עוצמת הארגון אל מול ההתנגדות לשינוי
3 מתודולוגיה
4 ממצאים ודיון
4.1 שביעות רצון כללית מהיישוב ומתפקוד הרשות המקומית
4.2 שביעות הרצון מתפקוד העירייה
4.3 פנייה לרשות המקומית
5 סיכום הממצאים ודיון
6 סיכום והמלצות
7 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הקונצרן מאגד בתוכו מפעלים רבים בעלי אוטונומיה רחבה בקבלת החלטות ובניהול ענייניהם. כל מפעל כזה יכול להיות בעל מבנה ארגוני ריכוזי, אך המבנה של הקונצרן עצמו הוא ביזורי, עם מנגנון תיאום, המבוסס על סטנדרטיזציה של תפוקות. הדרג הניהולי הוא בעל העוצמה הרבה ביותר, הוא המפקח על הנעשה באופן שוטף בכל מפעל. יש אנשי מטה מעטים ואנשי קו רבים. קרטלים נוטים להיצמד לדפוס מבני זה, או היפרשוק עם יחידות בעלות התמחויות שונות. הסביבה של ארגונים מסוג זה פשוטה ויציבה, עם פיצול אופקי. לכל מפעל או יחידה יש צרכנים קבועים משלו. אם פועל הקונצרן בסביבה דינמית וסבוכה, הוא עובר שינוי מבני בכיוון לאוטונומיה גדולה יותר למרכיביו ועם מנגנון תיאום המושתת על הסתגלות הדדית (גזיאל, 1990; אלמוגי, 1990).

תגים:

שינוי ארגוני · טכנולוגיה · היררכיה · משאבי אנוש · מנהיגות · עיריות · עירייה · מוניציפאלי · עירוני · שירות לקוחות · מוקד עירוני · 106 · שינוי בארגון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינוי ארגוני במוקד העירוני בעיריית צפת", סמינריון אודות "שינוי ארגוני במוקד העירוני בעיריית צפת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.