היישום אינו מחובר לאינטרנט

מצבי לחץ וקונפליקט

עבודה מס' 068873

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בהיבט הפיזיולוגי של התופעה, תוך התייחסות לאינטליגנציה רגשית.

10,149 מילים ,7 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

החיים המודרניים הם חיים המלאים בלחץ ובחרדה, בעיקר בעולם העבודה והעסקים. גוף האדם, נכנע לכל סוג ולכל מקור של לחץ יהיה אשר יהיה. הסיבה לכך שעימות קטן יכול לגרור אותנו אל מעבר לגבול, אם בעטיו של עומס או בעטיו של קונפליקט כלשהו בעבודה. הכול יכול לגרור תגובות ביוכימיות כשהשקד (אמיגדלה) מכה בכפתור הפאניקה של המוח. אז, פועלת המערכת האנדוקרינית בגוף האדם ומשחררת הורמוני CRF וסופו במבול של הורמוני עקה וביניהם הורמון הקורטיזול (גולמן, 1999).
לחרדה שאנו חשים בזמן מצבי מתח וקונפליקט יש סיבה פשוטה מאוד. בתוך הגוף שלנו הכול משתולל. סירנות ואזעקות ביולוגיות מייללות. לאחר שקלטו במהירות הברק את האיום של שודד פוטנציאלי, המוח ומערכת העצבים האוטונומית שלנו - הבקרה האוטומטית של הקיבה, הלב, כלי הדם והריאות - נכנסו להילוך גבוה ומהיר במיוחד והפיקו כמות עצומה של אדרנלין. הדבר גורם למפל הורמונאלי בקרבנו, מרוץ ממסר כימי מהיר ורב עוצמה להפליא, שנועד להזניק אותנו הרחק ממצב של סכנה (וינסטון, 2005).
שבריר שנייה מאוחר יותר, גזע המוח שלנו מתחיל להזרים חומר הנקרא הורמון משחרר קורטיקרוטופין או בקצרה המ"ק, שבתורו שולח אזעקה אל בלוטת יותרת המוח שלך שתשחרר כמות גדולה של אדרנו קורטיקרוטופין, אד"ק. לבסוף, רמת האד"ק הגבוהה באופן לא טבעי בדם שלנו, היא אות אזעקה ליותרות הכליה להתחיל לייצר קורטיזול. שילובים הורמונאליים מורכבים ומדויקים אלה מתרחשים במהירות עצומה. תגובת הגוף על בהלה ועל תקיפה היא מיידית. מיד לאחר שפעמוני האזעקה הכימיים האלה משתתקים בקרבנו, אנו צוללים אל התחושה (המוכרת כל כך) של חרדה עמוקה. האדרנלין גורם לקצב לב מואץ, עד פי שניים או שלושה מן הרגיל. בנסיבות רגילות יש צורך לדווש במרץ רב במשך למעלה מחמש עשרה דקות על מנת להביא לעלייה כזו בקצב הלב, אבל בבהלת פתאום הקצב יכול לעלות פי שלושה תוך שניות. גם הנשימה מהירה יותר עתה, והדם מחולק מחדש ובמהירות ברחבי הגוף כלי דם באזורים לא חשובים, כמו הקיבה והעור, מתכווצים ומשחררים דם אל כלי הדם המורחבים של שרירי האיברים. ניתן לגייס את החמצן הנוסף ואת הדלק שהושג בהגברת הנשימה כדי לברוח מן האיום או לתקוף אותו. לא ניתן יהיה להפיק תועלת רבה מכך שהקיבה תהיה עסוקה בעיכול הכריך שאכלת בצהריים, עכשיו כשכל טיפת אנרגיה שהגוף יכול להפיק נחוצה על מנת להציל אותך מן האיום המתקרב. עם זרימת האדרנלין והקורטיזול אל הדם, אישוניך מתרחבים, ואתה יכול לראות טוב יותר בחשכה. אתה דרוך לאתר כל תנועה סביבך. בד בבד מופעל מעין מנגנון של עמעום כאב, על מנת שפגיעות לא יסיחו את דעתך מן הבריחה. משאבי חירום של גלוקוזה משתחררים בקרבך על מנת לאפשר פרצי פעילות שרירית. אפילו המערכת החיסונית שלך מגויסת על מנת להתמודד עם האפשרות של פצע חמור. תוך רגעים ספורים, גופך הכניס אותך למצב של דריכות פיזית ופסיכולוגית מרבית - לברוח או לתקוף, על פי המתאים ביותר למצב (וינסטון, 2005).
הורמון הקורטיזול, המיוצר בבלוטת יותרת הכליה, הוא הורמון הלחץ (stress) שהפרשתו גדלה כשאנו לחוצים. דבר זה, עלול לגרום לנו לנזק בריאותי חמור ואף לפגוע בתפקודנו השוטף ביום-יום בבית ובעבודה (טלבוט, 2005).
חשוב אם כן, שעל-מנת לחיות ולהתנהל בצורה אופטימאלית עד כמה שאפשר, נשיג שליטה על רמות הקורטיזול בגופנו. בעבודה זו, אנו מתכוונים לגלות כיצד ניתן לעשות זאת בעזרת שימוש באינטליגנציה רגשית על-מנת להתמודד עם מצבי לחץ וקונפליקט בחיים ככלל ובעבודה בפרט.

תוכן העניינים:
1 מבוא
2 מהי אינטליגנציה רגשית?
3 האנטומיה והפיזיולוגיה של מערכת העצבים והמוח
3.1 האנטומיה של מערכת העצבים
3.2 המוח
3.3 גזע המוח
3.4 קליפת המוח (הקורטקס)
3.5 בלוטת השקד (אמיגדלה)
3.6 התלמוס
3.7 ההיפותלמוס
3.8 היפוקמפוס
4 ניהול רגשות והתמודדות עם מצבי לחץ וקונפליקט
5 אינטליגנציה רגשית ככלי להתמודדות עם מצבי לחץ וקונפליקט בעבודה
6 התמודדות עם מצבי סטרס, פחד וחרדה
7 סיכום
8 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המונח "אינטליגנציה רגשית (בינה רגשית, משכל רגשי) מתייחס למעשה ליכולתו של הפרט להשתלב בקבוצות חברתיות שונות, לשלוט בתגובות אימפולסיביות ובדחפים אלימים (הן פיזית והן מילולית), ליצור ולקיים מגעים וקשרים חברתיים תקינים, לגלות סימפטיה ואמפטיה לאחר.
בספרו "אינטליגנציה רגשית: מדוע היא יכולה להיות חשובה יותר מ-IQ?" (1995), הביא דניאל גולמן להפצת ההכרה בחשיבותן של הכשירויות הרגשיות-חברתיות של הפרט בקרב אנשי חינוך ובציבור הרחב.

תגים:

קורטיזול · מתח וקונפליקט · עבודה · סטרס · לחץ

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מצבי לחץ וקונפליקט", סמינריון אודות "מצבי לחץ וקונפליקט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.