היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיר עולם בהתהוות ועיר בירה בהעלמות - הערים ירושלים ותל אביב

עבודה מס' 068871

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאמר הדן באופן כללי במתח המתמיד בין ירושלים ותל אביב.

3,229 מילים ,7 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

במאמר זה אנסה להציג את תהליכי הגלובליזציה המתרחשים בשתי ערים מרכזיות בישראל, תל אביב וירושלים. על רקע המתח בינהם, ברצוני לבחון את המרחב העירוני הלאומי של מדינת ישראל כמרחב של ניגודים ותהליכים א-פורמאלים.
תהליכים המשפיעים ומושפעים מהלך רוח פנימי, הנובע מבעיית זהות והזדהות של התושבים החיים בשני העולמות. השוני בתפיסות גורם לפערים הולכים וגדלים בחיי היומיום. פערים שככול שעובר הזמן קשה לצמצמם.

תוכן העניינים:
הקדמה
הנה אני בא..
"מדינת תל אביב"
בין ניכור למיתוג- עירוניות ולאומיות -התרבות הגלובאלית הצרכנית - תוצר של אמצעי התקשורת.
בין פרובנציאליות לגלובאליות- תהליכים פורמאלים ובלתי פורמאלי במרחב שני הערים
ליבי במערב ואנוכי בסוף מזרח
לסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שתי הערים המרכזיות של מדינת ישראל נמצאות במרחק של 60 ק"מ אחת מרעותה. אחת למעלה והשניה למטה, אחת עיר בירה, הסמל של העם היהודי והתנועה הציונית, משאת נפשם של יהודים בגולה בכל הדורות; והשניה עיר צעירה ותוססת. ללא משקעי העבר, עיר ללא הפסקה, הבירה התרבותית הכלכלית של מדינת ישראל. עיר עולם בהתהוות לעומת עיר האתוס והסמליות, עיר ההוה לעומת עיר העבר.
מהי בירתה של מדינת ישראל? מהי העיר המזוהה ביותר עם הישראליות, האם קיים דבר כזה עיר בירה ישראלית ואם כן מהי?
שאלת הזהות והמתח הקיימים בין ירושלים הבירה הרשמית הלאומית של מדינת ישראל לבין תל אביב הבירה התרבותית, הדמוקרטית, המשחררת, מציבים בפנינו כמו ראי את המורכבות של החברה הישראלית ואת החיפוש אחר הזהות הישראלית המתגבשת.

תגים:

ירושלים · תל אביב · תכנון · גלובליזציה · אדריכלות · עיר עולם · ערי עולם · תכנון אורבני · עירוני · המרחב העירוני · גלובליזציה · ערי בירה · תכנון ערים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיר עולם בהתהוות ועיר בירה בהעלמות - הערים ירושלים ותל אביב", סמינריון אודות "עיר עולם בהתהוות ועיר בירה בהעלמות - הערים ירושלים ותל אביב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.