היישום אינו מחובר לאינטרנט

אי שוויון בעבודה מטעמי גיל

עבודה מס' 068864

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הנושא באמצעות פסקי דין רלוונטיים.

4,727 מילים ,20 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

"הצורך להבטיח שוויון הוא טבעי לאדם. הוא מבוסס על שיקולים של צדק והגינות. המבקש הכרה בזכותו, צריך להכיר בזכותו של הזולת לבקש הכרה דומה. הצורך לקיים שוויון הוא חיוני לחברה ולהסכמה החברתית שעליה היא בנויה. השוויון שומר על השלטון מפני השרירות"(1).
חוסר השוויון פוגע בכוחות המאחדים את החברה, ופוגעת בזהותו העצמית של האדם(2).
מכך ניתן ללמוד ולהשליך על הלכי הדברים במערכת של שוק העבודה, בבואנו לבחון נושאים שונים ודינאמיים כמו אפליה מטעמים של גיל.
היחס לעובד בגיל המתקדם בעבודה היה והינו נושא רגיש ושנוי במחלוקת, כאשר ההתייחסות לעובד זה ולמעמדו בעבודה ובחברה עברה התפתחויות במרוצת השנים.
נראה כי שני עניינים הם שהשפיעו ומשפיעים בעיקר על התפתחויות אלה, וכמו כן נגזרת מהם גם ההתייחסות לעובד זה: הטענה כי חלה ירידה בכושר עבודתו של העובד בגיל המתקדם, וכן העלות הכלכלית הגבוהה (ולא משתלמת ו/או כדאית) של המעביד בהחזקתו שלעובד זה.
ניתן לראות כי עם חלוף השנים חלו שינויים ביחס לתפיסת העובד המבוגר. בעבר, עוד בתקופת המקרא, רחשו לזקני העם אהדה וכבוד רב, משום היותם חכמי החברה ולמודי ניסיון רב בשנים. עם השנים חלה התפתחות בתפיסת הזקן בכלל והעובד בגיל מתקדם בפרט, התפתחות שמאופיינת בירידה באהדה זו. עובד מבוגר נחשב יותר ויותר, עם חלוף הזמן, כנטל על המערכת (בעבודה), אשר דורש תנאי עבודה מותאמים, שכן הוא יאבד את כושר לביצוע עבודתו.
נראה כי העובד בגיל המבוגר סובל מיחס מפלה בשוק העבודה, בעיקר בשלב גיוס כוח אדם, אך גם בשלב סיום העבודה והפרישה. מגמת ההתפתחות המוזכרת לעיל, ממנה צומח יחס מפלה, נובעת מכמה גורמים:
1. הדרישה לעובדים מצטמצמת בהיעדר צמיחה כלכלית ולכן מתבקש צמצום בכוח אדם. העובדים בגיל המתקדם, אשר קרובים לגיל פרישה, נחשבים כמועמדים הטובים והטבעיים לפיטורי ייעול שכאלה.
2. עלותם של עובדים אלה למעביד יקרה יותר.
3. חלה ירידה בכושר הביצוע העבודה שלהם.
כתוצאה מכך התפתחה תופעה חדשה של פרישה מוקדמת מהעבודה.
שנית הדרישה לעובדים צעירים לשוק העבודה גוברת. ניתן לראות זאת ע"י ביטוים כגון: "להצעיר את הארגון".

להלן אסקור את נושא האפליה מטעמי גיל בעבודה תוך דוגמאות של פסקי דין. תחילה אסקור את מהות המושג שוויון; בהמשך אבחן את שאלת הגיל כמנבא לירידה בתפקוד, עם דגש על ההבחנה בין פרישה בגיל כרונולוגי לבין גיל פרישה תפקודי.

תוכן העניינים:
מבוא
1. אי שוויון ואפליה
שיוון
אפליה
2. הנימוקים בעד ונגד גיל פרישה כופה
גיל כמנבא של ירידה בתפקוד. האומנם?
מדוע נוטים להרחיק עובד בגיל מתקדם משוק העבודה
3. גיל הפרישה בישראל
4. ניתוח פסיקה
5. כשלים ופעילויות מומלצות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעניין רקנט, מתייחסת השופטת בייניש לנושא חובת גיל פרישה באומרה כי, על פי הנורמות המקובלות, כפי שהתפתחו בחברה הישראלית במשך שנים רבות, אין הפרישה הכפויה מחמת גיל נתפסת כפסולה, כאשר גיל הפרישה הכפויה הינו הגיל המקובל במתכונת יחסי העבודה הנהוגים.

תגים:

אפליה · גיל · גילנות · אפליה בעבודה · אי שיוויון · אי שוויון · אפליה בעבודה · תעסוקה · ביטחון סוציאלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אי שוויון בעבודה מטעמי גיל", סמינריון אודות "אי שוויון בעבודה מטעמי גיל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.