היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג של המיעוט הערבי בתוכניות ריאליטי

עבודה מס' 068826

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ייצוג המיעוט הערבי בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" בעונה הראשונה שלה, כפי שזה בא לידי ביטוי בדמותה של רנין.

5,940 מילים ,16 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

לאחר הצלחתן בארה"ב ובעולם המערבי, הגיעו תוכניות הריאליטי גם לישראל. בכל ערב וערב משודרת לפחות תוכנית ריאליטי אחת בערוצים המסחריים, ותוכניות אלה זוכות להצלחה מרשימה במונחי צפייה (ריטיינג). בתוכניות אלה יש התמודדות, חושפנית, ולעיתים נוקשה, על פרס או תואר או על תפקיד נכסף. נראה כי תוכניות המציאות הן התופעה הטלוויזיונית הבולטת ביותר בעשור האחרון במרבית מדינות העולם המערבי, אם כי לאחרונה אימצו את המתכונת גם חברות שמרניות באסיה, במזה"ת ובאפריקה. (וימן, כהן ובר - סיני, 2009)
המדיה, בעיקר הטלוויזיה, עוזרת לנו להבנות את תפיסותינו לגבי קונפליקטים פוליטיים, חברתיים וכלכליים. במסגרת זו מעוצבים גם ה'אחרים', שהם מכלול הפרטים המאכלסים את אותן הקבוצות הנמצאות בקונפליקט עמנו. תוכניות הטלוויזיה השונות מציגות מחדש שוב ושוב דימויים המועברים בעלילה ודרך הדמויות אודות קבוצות וזהויות חברתיות שונות. מייצוגים אלה, עולה בצופים תחושת 'אנחנו' ו'הם', (פירסט, 2002) על-פי מחקרן של פירסט ואלפנט - לפלר (2006) הרי שאזרחי ישראל הערבים, אינם זוכים כלל לייצוג בשעשועונים, תוכניות בידור, תוכניות אירוח וסדרות דרמה, ומחקרן אושש כי הופעתם או נראותם של הערבים על המסך הישראלי היא ברובה המוחלט שלילית בייצוגיה.
שאלת המחקר של עבודה זו הנה: מהם מאפייני הייצוג של "המיעוט הערבי" בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" בישראל ?
הפרק השני בעבודה, הוא הפרק התיאורטי, יציג ספרות רחבה אודות ז'אנר הריאליטי, מוקד משיכתו והייצוגים השונים בו. בנוסף, תובא ספרות אודות ייצוגי "האחרים" במדיה, בטלוויזיה ובז'אנר הריאליטי. כמו גם ספרות אודות המיעוט הערבי בישראל, שכן הוא "האחר" שבמוקד עבודה זו. יש לציין כי למרות שהספרות אודות ייצוג "האחר" הייתה מרובה, הרי שבייצוג הערבי "כאחר", נמצא מחקר אחד, עדכני, אך בודד במערכה. מחקרם של יובל קרניאל ועמית לביא-דינור משנת 2009, הוא המחקר הראשון שנעשה בארץ על ייצוג הערבי בתוכניות הריאליטי בישראל, ולכן תת פרק זה מבוסס בעיקר על מחקר עדכני ומקיף זה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1.1 ז'אנר הריאליטי
2.1.2 ייצוג "האחרים" במדיה הישראלית
2.1.3 ייצוג הערבי כ"אחר" בטלוויזיה ובריאליטי הישראלי
2.1.4 המיעוט הערבי - ישראלי
3. פרק שיטה
4. ממצאים וניתוח
5. דיון ומסקנות
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המדיה, בעיקר הטלוויזיה, עוזרת לנו להבנות את תפיסותינו לגבי קונפליקטים פוליטיים, חברתיים וכלכליים. במסגרת זו מעוצבים גם ה'אחרים', שהם מכלול הפרטים המאכלסים את אותן הקבוצות הנמצאות בקונפליקט עמנו. תוכניות הטלוויזיה השונות מציגות מחדש שוב ושוב דימויים המועברים בעלילה ודרך הדמויות אודות קבוצות וזהויות חברתיות שונות. מייצוגים אלה, עולה בצופים תחושת 'אנחנו' ו'הם', כמו גם ההכרה לגבי הלאומיות שלנו, שגם היא תוצר תרבותי מלאכותי, המתייחס לקהילה מדומיינת. (פירסט, 2002)

תגים:

ייצוג מיעוטים · תוכניות ריאליטי · ראליטי · ריאליטי · טלויזיה · טלוויזיה · ערביי ישראל · ערבי ישראלי · ערבים · מיעוטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג של המיעוט הערבי בתוכניות ריאליטי ", סמינריון אודות "ייצוג של המיעוט הערבי בתוכניות ריאליטי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.