היישום אינו מחובר לאינטרנט

עתיד התארגנויות עובדים בישראל

עבודה מס' 068825

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת השינויים שחלו בהתארגנות העובדים מלפני הקמת המדינה ועד לשנים אחרונות, תוך התייחסות לשינויים במדיניות הממשלה.

7,125 מילים ,30 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מדינת ישראל כמו מדינות רבות בעולם המערבי עברה שינויים גדולים במבנה המשק בשנים אחרונות.ממשק די קטן ויחסית סגור עם מגזר ציבורי גדול, ממשלה ששולטת על הבנקים חברת התקשורת וחברות גדולות אחרות, הפכנו להיות למדינה עם משק חזק וצומח, חברה בארגון המדינות המפותחות OECD. המדינה שפסחה את המשבר הכלכלי של 2008-2009 בצורה הטובה ביותר בעולם,שהפגיעה בכלכלתה כתוצאה מהמשבר הייתה מזערית וכבר היום כאשר בשאר המדינות מרגישים את התוצאות של המשבר המשק הישראלי השאיר אותו מאחוריו ודוהר קדימה לעבר צמיחה של כ-4% בשנת 2010 יותר מהצמיחה הצפויה בכל המדינות המפותחות. המדיניות הכלכלית של ישראל מקבלת מחמאות רבות מכלכלנים בכירים בעולם וראש הממשלה ושר האוצר הפכו להיות למרצים מבוקשים בכל כנס כלכלי.
ישראל הפכה להיות חברת של כבוד בכפר הגלובלי. אך כדי להיות שייכם למשפחת העמים מבחינה כלכלית מדינת ישראל הובילה שינויים רבים בכלכלתה,פתיחת השערים לכניסה ויציאה של הון מחו"ל ולחו"ל,רפורמות גדולות כמו ביטול שער האלכסון במסחר במט"ח, הפרטה, מעבר מפעלי תעשייה רבים לחו"ל בגלל עלויות כוח אדם, הם חלק מהתוצאות של הגלובליזציה.לשינויים אלה הייתה השפעה מכרעת גם על התארגנויות עובדים ואחוז העובדים המאוגדים ירד רבות עם השנים.
בעבודה זו אנסה לענות על השאלה: "האם השינויים שחלו במשק הישראלי בשנים אחרונות יגרמו להתחזקות או היחלשות התארגנות העובדים?" תוך כדי סיקור של השינויים שחלו בהתארגנות העובדים ב-90 שנות קיומה של הסתדרות העובדים, תוך התמקדות במגמות שהיו בהתארגנות, כמו כן אתאר את השפעתו של יו"ר הסתדרות הנוכחי עופר עיני על ההתארגנות והאם התחרות החדשה שקיימת בין ארגוני העובדים טובה להתארגנות.

תוכן עניינים:
מבוא
מצב התארגנות עובדים בארץ, עבר הווה ועתיד
תמורות שחלו במשק הישראלי בשנים אחרונות
השפעתו של עופר עיני על מצב ההתארגנות במשק
תחרות בין ארגוני עובדים,האם זה טוב להתארגנות?
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנים שבין 2000 ל-2006 אפשר היה להצביע על חיזוק הכיוון הנאו-ליברלי של הכלכלה והחברה הישראלית, כיוון שבא לידי ביטוי גם במערכת יחסי עבודה.בשנים אלו התקיימו שביתות ממושכות בסקטור הציבורי, תהליכים של פירוק התפיסה בדבר שותפות בין המדינה לבין ארגוני העובדים והמעסיקים, תהליכים של ביזור משא ומתן, רפורמות רחבות היקף במדיניות הרווחה, המשך ניתוק הזיקה שבין האיגודים המקצועיים למערכת הפנסיונית ועוד. משתנים נוספים המשפיעים בדרך כלל על צפיפות הארגונית - כגון חשיפה לתהליכים כלכליים גלובליים, ירידה בערך המוסף של ההסכם הקיבוצי לעומת הליכי רגולציה, היחלשות במבנה הארגוני של ההסתדרות הכללית וביזור המערך הארגוני - מובילים להערכה שלפיה חלה ירידה נוספת בצפיפות הארגונית מאז המדידה האחרונה בשנת 2000.

תגים:

יחסי עבודה · הסתדרות · מדיניות כלכלית · עופר עיני · כח לעובדים · ארגוני עובדים · זכויות עובדים · התארגנות עובדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עתיד התארגנויות עובדים בישראל", סמינריון אודות "עתיד התארגנויות עובדים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.