היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנגדות לשינוי וכוונה התנהגותית כמנבאות שביעות רצון בעבודה

עבודה מס' 068798

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר אמפירי שנערך בארגון בטחוני.

3,480 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

נבדקו שתי השערות בנוגע לקשר שלילי של התנגדות לשינוי ושל כוונה התנהגותית להתנגד לשינוי, (בפיקוח על שיתוף העובדים בקבלת החלטות לגבי השינוי) על שביעות רצון בעבודה. רגרסיות לינאריות גילו כי לא ניתן היה לאושש את שתי ההשערות וכי עוצמת הקשרים בין המשתנים הנ"ל ורמת המובהקות של הבדיקה הסטטיסטית נותרה בעינה גם משהוסר הפיקוח על המשתנה שיתוף.
נמצא כי חלק מהמשתנים אינם מתפלגים באופן נורמלי ודומה כי הדבר הקשה על אישוש ההשערות.

בכדי להבין טוב יותר את מהותו ואופיו של המשתנה התנגדות לשינוי במחקר זה נבנו 4 משתנים "מצביים", ו-4 משתנים אישיותיים אשר נבדקו כל אחד בתורו כמנבא של שביעות הרצון בעבודה. התוצאות מספקות מקום להניח כי המשתנה התנגדות לשינוי שייך לקבוצת המשתנים האישיותיים ולפיכך, כמו משתני אישיות אחרים ישנם גורמים הקשורים למקום העבודה אותם הוא אינו יכול לנבא לכשעצמו, כדוגמת שביעות רצון בעבודה. ייתכן כי במשתנה כוונה התנהגותית מוטבעות אינהרנטית השפעות אישיותיות למרות שהוא אינו משתנה אישיותי טהור וייתכן כי זה מה שגרם למובהקות הגבולית בהשערה 2. תרומותיו התיאורטיות והמעשיות של המחקר, והצעות למחקרי המשך מפורטות גם כן.

המחקר נערך בארגון בתעשייה הבטחונית בישראל והתייחס לשני שינויים עיקריים שעברו על יחידות הארגון בשנת 2001. האחד נגע לאיחוד של שתי יחידות בארגון והשני היה מעבר לשיטת ניהול מטריצית. הנבדקים הונחו להתייחס לשינוי המשמעותי יותר עבורם בין השניים.
השאלון שהועבר בין המשתתפים הוא שאלון עמדות שפיתח אורג הכולל שאלות בסולם 1-5 הממפות את המבנה האישיותי של כל נבדק לפי מודל 5 גורמי האישיות, ושאלות בסולם 1-7 (1-לא מסכים כלל, 7- מסכים מאוד) אשר בוחנות את כל האספקטים של התנגדות העובד לשינוי, ותפיסות לגבי השינוי וכלפי מקום העבודה.

קטע מהעבודה:

ארגונים רבים משקיעים משאבים גדולים מאוד בפיתוח המשאב האנושי מתוך ראיה שהוא המשאב החשוב ביותר בארגון. פן בולט ביותר של מגמה זו הוא פיתוח שביעות הרצון של המשאב האנושי, מתוך התפיסה שעובדים שבעי רצון יהיו עובדים יעילים, יצירתיים ומחוייבים יותר למקום העבודה.
בנוסף, ההתנגדות לשינוי בארגונים הוא תחום מדעי שהתפתח בעיקר בעשרים השנה האחרונות ובמסגרתו נדונות תופעות של התנגדות של אנשים וקבוצות לשינויים ארגוניים מסוגים שונים.
עד כה, רובם המכריע של המחקרים בחר לעסוק בהתנגדות כגורם מנובא - אם ע"י מין הנחקר (רוזנבלט, תלמוד ורוביו, 1999), ע"י שיתוף העובדים בקבלת החלטות (Coch & French, 1948) או ע"י תכונות אישיותיות כאלה ואחרות (Judge, Thoresen, pucik and welbourne, 1999), ואפילו הקשר ההפוך למטרת המחקר הזה דהיינו הקשר בין שביעות רצון בעבודה להתנגדות לשינוי, אשר נבדק בתרבות המערבית, כמו גם בתרבות לא-מערבית (Darwish, 2000).

תגים:

הנעה · מוטיבציה · התנגדות · שינוי · שינוי ארגוני · מחקר אמפירי · SPSS

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנגדות לשינוי וכוונה התנהגותית כמנבאות שביעות רצון בעבודה", סמינריון אודות "התנגדות לשינוי וכוונה התנהגותית כמנבאות שביעות רצון בעבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.