היישום אינו מחובר לאינטרנט

שינוי עמדות ושכנוע - אפקט האדם השלישי

עבודה מס' 068787

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר הבודק את האפקט באמצעות שאלון המתייחס לשלוש פרסומות.

4,077 מילים ,10 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מחקרנו עוסק בפרשנות שמעניק האדם הראשון לאפקט האדם השלישי, שעל פיו האדם הראשון נוטה לחשוב שאנשים אחרים מושפעים מהתקשורת ומונעים על-ידי המניפולציות שהיא מפעילה עליהם הרבה מעבר למה שהאדם הראשון מושפע מהם. במחקר בדקנו כיצד מפרש האדם הראשון את הגורמים להשפעות על האדם השלישי. ניתחנו ובחנו את שני הגורמים האפשריים אותם רואה האדם הראשון כיוצרים את ההשפעה המוגברת על האדם השלישי. הגורם הראשון שנבחן הוא המודעות של האדם השלישי לכך שהפרסומות מיועדות להשפיע עליו והגורם השני שנבדק הוא העמידות של האדם השלישי אל מול המניפולציות וההשפעות שמופעלות עליו. נמצא במחקרנו, באופן מובהק, כי האדם הראשון מאמין שהאדם השלישי מושפע יותר ממנו מפרסומות. האדם הראשון מאמין כי הוא עמיד יותר בפני השפעות המופעלות עליו לעומת האדם השלישי שמתקשה לעמוד אל מול טקטיקות השכנוע המופעלות בפרסומות. ממצאנו העיקרי הוא כי האדם השלישי מודע לטקטיקות השכנוע המופעלות עליו יותר מאשר עמיד בפניהן.
מחקר זה מוסיף לחקר אפקט האדם השלישי את ההבנה של התייחסות האדם הראשון לאדם השלישי ואת הגורמים שמייחס האדם הראשון להשפעות התקשורת על האדם השלישי.

במחקר זה השתמשנו ב- 3 פרסומות. הפרסומות שנבחרו היו בנושאים שונים, ומיועדות לרכישת מוצר מסוים- טיסות לרומא בדקה ה-90, דאודורנטים במבצע 1+1 ולפטופ במחיר מבצע. (הפרסומות אינן כלולות בעבודה).
פרסומות אלו נבחרו מכיוון שהן רלוונטיות כמעט לכל אחד ואלו הם מוצרים שרוב האנשים רוכשים, לפחות פעם אחת.
לצורך המחקר השתמשנו בכלל השאלות בסולם ליקרט, אשר בחן את רמת ההסכמה של הנבדקים עם היגדים מסוימים.

קטע מהעבודה:

מחקרים שנעשו בתחום גילו אפקט מובהק באופן חריג מהמקובל במחקרים בתחומי מדעי החברה (Paul, Salwen & Dupagne, 1999). לפי מחקרים אלו ניתן לומר שאפקט האדם השלישי אכן קיים. על-אף שעדיין לא הוכרעו הגורמים מהם נובע האפקט, נמצאו מספר גורמים שיכולים להסביר את התופעה.

תגים:

שינוי עמדות · שכנוע · פרסומות · פרסומת · פירסום · השפעת פרסומות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינוי עמדות ושכנוע - אפקט האדם השלישי", סמינריון אודות "שינוי עמדות ושכנוע - אפקט האדם השלישי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.