היישום אינו מחובר לאינטרנט

פערים בן גברים ונשים במדגם בוגרי תואר שני במנע"ס מאוניברסיטת שיקאגו

עבודה מס' 068782

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מחקרים תוך שימוש במודל ההכנסה והפנאי ובעקומת התמורה.

8,866 מילים ,5 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

העבודה מסתמכת על המאמר "Dynamics of the Gender Gap for young Professionals in the Financial and Corporate Sectors" שנכתב ע"י מריניי ברטנד, קלאודיה גולדין ולאורנס כץ, בשנת 2009. המאמר מסתמך על מחקר שנעשה בקבוצת מדגם ספציפית, נשים וגברים בוגרי תואר שני במנע"ס, מאוניברסיטת שיקאגו, מחזורים שסיימו את לימודים בין השנים 1990-2006.
הממצאים שעולים בעבודה זו מעידים מחד על יתרון ניכר לטובת הגברים ברמת ההכנסה והתקדמות הקריירה בחלוף עשר שנים מסיום לימודיהם. ומאידך על כך שנקודות הפתיחה היו זהות אך קיימים מספר משתנים, שיובהרו בעבודה זו, שמשפיעים על יצירת הפער. הדומיננטי בהם הוא ההורות ולידת הילד הראשון, שמשפיע על צמצום העסקתה של האישה ועל הכנסתה העתידית עד לחמש שנים מהלידה, לעומת הגברים שהקריירה שלהם אינה מושפעת מהאבהות.
עלו במאמר זה גם גורמים נוספים לפער ביניהם ההכשרה של נשים במהלך התואר כיוון והן לוקחות פחות קורסים פיננסיים, מיעוט ניסיון לפני התואר השני ופחות שעות עבודה שבועיות מגברים בשל הצורך לאזן בין חיי המשפחה לעבודה.
על מנת להאיר את הנתונים בפרספקטיבה נוספת, ביצעתי הקבלה של הנתונים לאלו שעולים ממחקר שנעשה בכנסת ישראל על נשים בעמדות ניהול בשנת 2005. וכן למחקר ארגון ה-Catalyst , שמחקרי הכנסת מסתמכים עליו, ובקצרה גם למחקר נוסף של קלאודיה גולדין הבוחן אפליה בקבלת נשים לתזמורת הסימפונית.
במאמרים אלו עלו גורמי פער נוספים כמו אפליה מכוונת ובלתי מכוונת, הדרה של נשים מרשתות חברתיות בלתי פורמאליות, שליטה ריכוזית של גברים בענפי הכלכלה והעסקים ותפיסתם כמתאימים לאורח חיים גברי.
במחקרים אלו גם הסיבות לצורך ביותר נשים בעמדות בכירות בענפי העסקים, הכלכלה והתעשייה, רמת ביצועים גבוהה שהן מוכיחות ושנשים שמצליחות לשבור את "תקרת הזכוכית" הן בממוצע מנהלות טובות יותר מעמיתיהן הגברים. נתונים אלו מצדדים בתפיסה כי לחברה שלנו יש עדיין דרך לעשות בכל הנוגע לאיזון הנכון של שני המינים בין חיי המשפחה והקריירה וכי הדינאמיקה בין שני המינים בנושאים אלו עוברת תהליכי שינוי ומודרניזציה הנמצאים רק בתחילתם.
המחקר ששימש לי לנושא העבודה, מתבסס על מודל הרגרסיה לניתוח הממצאים. לשם ניתוח נוסף במושגים כלכליים השתמשתי במודל ההכנסה והפנאי ובעקומת התמורה.
בהיותי אישה בעצמי, התעורר בי עניין רב לאור הממצאים שעלו במחקר והניסיון לבחון את הצדקתם במציאות של ימינו. כמו כן, מעניין היה לראות את ההשפעה של רמות השכר של הבעל על בחירת האיזון בין הבית לקריירה. מעניין אף יותר היה לגלות כי דווקא נשים בוגרות תואר שני במנע"ס, בהשוואה למקצועות אחרים כמו ד"ר באקדמיה או עו"ד, הן שיותר נוטות לצאת ממעגל התעסוקה עם הפיכתן לאמהות.

תוכן עניינים:
הקדמה
תמצית המאמר מאנגלית
הרחבה- בחינת הנתונים במושגים כלכליים
הרחבה- הקבלה למחקר בכנסת ישראל
אפליה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המחקר אומד את היחס והחשיבות של הסברים שונים לפער בין המינים מתוך תוצאות הקריירה של שכירים בעלי השכלה גבוהה בתאגידי ארה"ב ובענף הכלכלי. הקריירות של בעלי תואר שני במנע"ס, שסיימו את לימודיהם בין 1990-2006 בבית הספר המוביל ביותר למנע"ס בארה"ב, נחקרו על מנת להבין איך דינאמיקת הקריירה נבדלת בין המינים.
למרות שגברים ונשים בוגרי תואר MBA בעלי הכנסה קרובה זה לזה בפתיחת הקריירה, מהר מאוד רווחיהם מתפצלים, כאשר אצל הגברים ברמה שנתית נותר יתרון שמגיע כמעט ל-60 לוג נקודות (החישובים המספריים במחקר מובאים באמצעות חישובי רגסיה) תוך 10-16 שנים לאחר סיום ה-MBA. החוקרים זיהו 3 סיבות מהותיות ביותר לפער הגדול והגדל בין המינים: הבדלים בהכשרה לפני סיום ה-MBA, הבדלים בהפרעות לקריירה והבדלים בשעות השבועיות. שלושת הגורמים הללו יכולים להסביר את החלק הארי בפערים בין המינים במהלך השנים לאחר סיום התואר ה-2. קיום הילדים הוא הגורם העיקרי למיעוט בניסיון תעסוקתית, יותר הפרעות ברציפות בקריירה ופחות שעות עבודה של נשים בעלות MBA. חלק מהאמהות בעלות התואר השני, במיוחד אלו שבעלות בן זוג ברמת הכנסה והשכלה מסוימת מאטות את קצבן בשוק התעסוקה תוך כמה שנים מלידתן הראשונה. השונות בפרודוקטיביות האופיינית לגברים ונשים בעלי תואר שני עפ"י המחקר, היא קטנה יחסית אבל הקנס על שעות קצרות יותר בכל עבודה וחוסר המשכיות רציפה בתפקיד הם כבירים לבוגרות ה-MBA.

תגים:

קריירה · נשים וגברים · כלכלה · כלכלת עבודה · סמינר · מנהל עסקים · ילדים וקריירה · משפחה · עבודה · משפחה וקריירה · קונפליקט · מגדר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פערים בן גברים ונשים במדגם בוגרי תואר שני במנע"ס מאוניברסיטת שיקאגו", סמינריון אודות "פערים בן גברים ונשים במדגם בוגרי תואר שני במנע"ס מאוניברסיטת שיקאגו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.