היישום אינו מחובר לאינטרנט

סימון דה בובואר - ייחודה ומפעלה הפמיניסטי

עבודה מס' 068776

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: משנתה הפמיניסטית, השפעותיה על ההגות הפמיניסטית של ימינו, והשפעותיה של סימון דה-בובואר על המשפחה והאמהות בכלל ובישראל בפרט.

10,007 מילים ,8 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת במשנתה ובהשפעותיה של הפילוסופית והסופרת הצרפתייה סימון דה-בבואר (1908-1986) שהייתה גם פמיניסטית נודעת.

דה-בובואר חקרה את השאלה "מהי אישה" דרך תורת האקזיסטנציאליזם, שהיא תורה פילוסופית העוסקת בשאלת תכלית קיומו של האדם ובמשמעות החיים. הפילוסופיה למעשה עוסקת יותר בחוסר המשמעות והתכלית.
סימון שואלת באיזה אופן תוכל האישה להשיג את חירותה ולהיות אדם שלם וחופשי. כיצד האישה תוכל להשתחרר מה"אחרות" ותהפוך לאישיות פעילה ולא אישיות סבילה, כנועה וצייתנית (זוהר, 1991).

בעבודה זו נעמוד על משנתה הפמיניסטית של סימון דה-בובואר ועל השפעותיה על ההגות הפמיניסטית של ימינו. כמו כן, נבחן את השפעותיה של סימון דה-בובואר על המשפחה והאמהות בכלל ובישראל בפרט.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. המין השני וקעקועו את מיתוס הנשיות
3. יחסה של דה-בובואר למיניות האישה, לפריונה ולאימהותה
4. חייה והשפעתם על הגותה
5. האישה היא ה"אחר"
6. השפעותיה ותרומותיה של דה-בבואר על ההגות הפמיניסטית
6.1 קיצור תולדות הפמיניזם
6.1.1 פמיניזם ושוויון
6.1.2 המגדר ככלי להבניה חברתית
6.1.3 מבחן השונות
6.2 השפעתה של דה-בובואר על ההגות הפמיניסטית המאוחרת
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תפישת הגבר כאמת המידה האובייקטיבית, הנקייה כביכול מהטיות מגדר, לעומת האישה כ"אחר", היא תמצית תרבותנו האנדרוצנטרית.
בספרה, קעקעה דה-בבואר את מיתוס הנשיות ללא כול רחמים, ובספרה היא הסבירה ביתר שאת כיצד כול הכוחות התרבותיים, מימי שוכני המערות ועד ממציאי מחוך הלאטקס, חברו נגד הנשים והפכו אותן ל"אחר". קדושות וזונות, מסתוריות וטמאות, ליליות ואמהות רחמניות, מאהבות ומוזות - וכולן עד אחת משועבדות לתפיסה הגברית של הנשיות, כבולות בתוך הקרנבל הססגוני, משוללות זכויות אזרח אמיתיות, שותפות רק לפנטזיות של גברים אודות אידיאלים של יופי ושל תום, חטא ועונש - אבל אף פעם לא שוות להם בחיי המעשה (זוהר, 1991; פרוני, 2009).

תגים:

סימון דה בובואר · פמיניזם · מגדר · ספרות · ביוגרפיה · נשים · מעמד האשה האישה · סארטר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סימון דה בובואר - ייחודה ומפעלה הפמיניסטי", סמינריון אודות "סימון דה בובואר - ייחודה ומפעלה הפמיניסטי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.