היישום אינו מחובר לאינטרנט

מתודולוגיית COBIT

עבודה מס' 068761

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מתודולוגיית COBIT - מתודולוגיה לביקורת, בקרה ושליטה בתחום מערכות המידע.

4,450 מילים ,8 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בכדי להגדיר מסגרת בקרה לניהול טכנולוגיות מידע, אשר יסייע להגשים את מטרות ממשל ה- IT, בשנת 1996 פותח מודל COBIT (Control Objectives for Information and related Technologies), (ITGI, 2007). המודל פותח ע"י ISACA, עבר מאז כמה גירסאות, כשהאחרונה משנת 2000 (COBIT 4.1), והפך במהרה לתקן בינלאומי, אשר אומץ ע"י הממסד, ונתפס כתקן רישמי שארגונים רוצים ולעיתים אף נדרשים לעמוד בו (Lankhorst, 2005).

במסגרת עבודה זו, אנו נציג את מתודולוגיית COBIT על מרכיביה השונים, נבחן כיצד היא מיושמת בעולם העסקי, מה התועלות שארגונים מפיקים ממנה, נציג תפיסות שונות למתודולוגיה הזו באקדמיה, נדון בתפקידה ככלי יקורת ובקרה ואף נעלה את הביקורת על השיטה, ונבדוק מה היא אינה כוללת.

תוכן עניינים:
הקדמה
ממשל טכנולוגיות מידע
מתודולוגית COBIT
מודל COBIT ככלי ביקורת ובקרה
תועלות ויתרונות העולות מהשימוש ב- COBIT
הביקורת על מודל COBIT
מודל ה"בגרות" של ממשל טכנולוגיות מידע
יישום המתודולוגיה בארגונים
סיכום, מסקנות והצעות להמשך מחקר
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפיחות ההולך וגובר במקומו של תחום טכנולוגיות המידע בארגון, כפי שהוסבר בהקדמה, ביחד עם הגידול המשמעותי בהוצאות על טכנולוגיות מידע והתלות ב- IT לקבלת החלטות עסקיות נבונות, מביאות למסקנה חד משמעית- הגיע זמנו של ה- IT Governance, שעל פי ההגדרה הפורמאלית של ה- IT Governance Institute, מבטא את האחריות של ההנהלה הבכירה והדירקטוריון בנושאים הנוגעים לטכנולוגיות מידע, מוודא שתחום זה יהיה עקבי למבנה הארגוני ולמבנה התהליכים, ושיתמוך וירחיב את האסטרטגיות העסקיות של הארגון.

תגים:

מערכת מידע · בקרה · קוביט · מערכות מידע · COSO' ISACA

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מתודולוגיית COBIT", סמינריון אודות "מתודולוגיית COBIT" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.