היישום אינו מחובר לאינטרנט

שאלת מקומם של שיקולים מוסריים בסוגיית הניסויים בבעלי חיים

עבודה מס' 068746

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההיבטים המוסריים של הנושא.

6,093 מילים ,11 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

ניסויים בבעלי חיים (או ויויסקציה) היא שיטת מחקר שנולדה לפני כמה מאות שנים. רוב הניסויים בבעלי חיים מתבצעים במסגרת מחקרים בסיסיים בביולוגיה ובפסיכולוגיה. ניסויים בבעלי חיים משמשים גם לבדיקת תרופות, מוצרי קוסמטיקה, חומרי ניקוי, חומרי הדברה, מזון ותוספי מזון, חומרי לחימה ונשק. ניסויים ביו-רפואיים, שכשליש מהם כולל ניסויים בבעלי חיים, הביאו לשיפורים רבים בבריאות האדם ובעלי החיים ושיפרו את רווחתם ללא הכר. אין ספק שבתקופה זו בתולדות האנושות המאופיינת בהגעה להישגים מדעיים מרשימים ועצומים חשיבות איכות מערכת הבריאות עולה לאין שיעור.
בתחום הרפואי בנה האדם מכשירי רנטגן, טכניקות לייזר, מכשירי צילום ובדיקה מתוחכמים, מחשבים בעלי יכולת מדהימה ועוד, ובמעבדות נערכים ניסויים בבעלי חיים מסוגים שונים.
בניסויים בתחום הביו-רפואי, בעל החיים הנפוץ ביותר הוא העכבר. כיום נעשה שימוש נרחב בעכברים טרנסגניים אשר מהונדסים גנטית כך שיפתחו תכונות מסוימות כגון נטייה חזקה לחלות בסרטן. בפסיכולוגיה, בעל החיים הנפוץ ביותר הוא החולדה. כמו כן נעשים ניסויים בחזירים, בקופים, בחתולים, בכלבים, במכרסמים כגון פסמונים, ארנבות וחזירי-ים, בדגים, בעופות, ולעתים אפילו בכבשים ובעיזים. באוניברסיטאות מבוצעים עדיין גם ניתוחים בצפרדעים ובכרישים לצרכי הוראה והדגמה, ובבתי ספר לרפואה יש עדיין מקומות שבהם מתבצעים תרגולי פרוצדורות החייאה בכלבים. ברוב המקרים, נמכרים בעלי החיים למעבדות על ידי חברות העוסקות בגידול וברביית בעלי חיים לניסויים. עם זאת, במקומות מסוימים נעשה גם שימוש בבעלי חיים שמועברים למעבדות, ישירות או דרך "מתווכים", ממכלאות ההסגרים הפרטיים שאליהן מגיעים כלבים וחתולים שאבדו או ננטשו.
ברוב המקרים נעשה מאמץ להפחית את הכאב של חיות הניסוי על ידי הרדמה ושימוש במשככי כאבים. בעלי החיים מומתים לעתים לאחר הניסויים שנערכים בהם לשם בדיקת אברים ורקמות והשינויים שחלים בהם בעקבות הניסוי. במקרים מסוימים, שבהם נבדקת תגובת החיה לכאב, לא נעשה שימוש באמצעי הרדמה. ניסויים מסוג זה מוגבלים לרמות כאב נמוכות או דורשים אישור מיוחד.

תוכן העניינים:
מבוא

פרק 1- פרק כלכלי
עסק כלכלי לכל דבר
ישראל כמקרה בוחן
סוגיית החלופות
נזקי המאבק
צדיק בסדום- מרי קיי קוסמטיקס
ביקורת על הנחות היסוד של הכלכלה הקלאסית

פרק 2- פרק חוקי
מגבלות הריסון החיצוני
מסביב לעולם

פרק 3- פרק מוסרי
סקירה כללית
בחזרה לקיבוץ להב
תבונה יישומית לבני האדם?

פרק 4- דיון ומסקנות

רשימה ביבליוגרפית

הערת מערכת: חלק מהחומר לקוח מאתרים כמו:
http://anonymous.org.il/art284.html
http://www.isav.org.il
http://www.invitro.org.il/node/29

קטע מהעבודה:

תעשיית התרופות עומדת בראש התומכים בהמשך הניסויים היות ולטענתם זוהי הדרך היחידה להביא לשוק תרופות מצילות חיים ולשפר את איכות חייהם של פרטים רבים. לפיכך, תעשיית הניסויים בבעלי חיים מזינה את תעשיית התרופות המגלגלת מיליארדים ואשר שמה בראש מעיינותיה להכניס עוד כסף לבעלי חברות התרופות. בבריטניה למשל הביוטכנולוגיה ותעשיית הרוקחות מגלגלים 6.4 ביליון דולר ומספקת יותר מ-22 אלף מקומות עבודה ולפיכך מאמצים רבים נעשים על מנת לשמר את המשך שימונה. גורמים נוספים אשר ניזונים מתעשיית הסבל הם חברות שונות העוסקות בגידול וברביית בעלי חיים לניסויים .(Ilman 2005).

תגים:

שיקולים כלכליים · אמצעי ריסון · תועלתנות · הכלכלה הקלאסית · הטובה העצמית · שיקולי רווח · אחריות מוסרית · מודל השלבים · חיות · קופים · חוות הקופים · רפואה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שאלת מקומם של שיקולים מוסריים בסוגיית הניסויים בבעלי חיים", סמינריון אודות "שאלת מקומם של שיקולים מוסריים בסוגיית הניסויים בבעלי חיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.