היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין פרסום דוחות כספיים להתנהגות מניה

עבודה מס' 068733

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תגובת שוק ההון לפרסום דוחות כספיים שנתיים, בהתבסס על הנחת היסוד של המתודולוגיה - היפותזת השוק היעיל.

5,430 מילים ,13 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מחקרים רבים כגון מחקרם של(1973) Brown & Ball, מחקרו של (1968) William H. Beaver ומחקרו של ברוך לב (1989), נערכו בתחום החשבונאות. מחקרים אלה בחנו את השפעת הדוחות הכספיים על קבלת ההחלטות ופעילות של המשקיעים. החוקרים מודליאני ומילר הניחו שאחד האלמנטים החשובים בקביעת ערך המניה הוא פרסום הדוחות הכספיים. המתנגדים של השיטה טענו שלדוחות הכספיים אין ערך בקביעת מחיר המניות מסיבות שונות, כמו:
1. טעויות מדידה בדוחות הכספיים.
2. מקורות מידע רבים אחרים זמינים למשקיעים שמכילים את אותו מידע ובשלב מוקדם יותר. עד שהדוחות השנתיים מפורסמים, כל המידע הפוטנציאלי כבר מעובד ומגולם במחיר השוק.

מטרת המחקר- לבחון את תגובת שוק ההון לאירוע פיננסי, בהתבסס על הנחת היסוד של המתודולוגיה - היפותזת השוק היעיל. כאשר האירוע הפיננסי אותו אני בוחן הינו בפרסום דוחות כספיים שנתיים.

שאלת המחקר: האם פרסומי הדוחות הכספיים השנתיים משפיעים על מחירי המניות בשוק ההון הישראלי, ז"א של חברות הנסחרות בבורסה בת"א?

לצורך מחקר זה התבססתי על מחקרו של William H. Beaver אשר בדק האם יש למידע המוצג בדו"חות הכספיים תוכן אינפורמטיבי הגורם למשקיע לבצע פעולה מסוימת לגבי מניה בתיק המניות שלו.
מטרתי לבחון את המסקנות אליהן הגיע החוקר, תוך התבססות על שוק ההון הישראלי העכשווי.
למחקר הנוכחי נבחר מדגם של 30 חברות ממדד ת"א 100 הנסחרות בבורסה בתל-אביב, תוך עמידה בקריטריונים אותם קבעתי לצורך המחקר (קריטריונים בהם השתמש Beaver). חברות אלה הינן חברות ציבוריות אשר מחויבות לפרסם את דוחותיהן הכספיים אחת לרבעון ואחת לשנה. במהלך המחקר נאספו כל הנתונים לגבי המניות, נפח המסחר, שערי המניות של כל חברה וחברה לתקופה של 21 ימים. במקביל נאספו נתונים של תשואת השוק והקיף המסחר בשוק לתקופה של 21 ימים.
בשלב הראשון נשתמש בנתונים של 50 יום אחרי לפני חלון האירוע לצורך מציאת משוואת הרגרסיה. את נתוני המשוואה הצבנו למשוואת הרגרסיה עבור ימי חלון האירוע ונמצא תוחלת תשואה של המניה / היקף המסחר בכל אחד מימי חלון האירוע. בשלב השני נחשב את תשואות היתר/חסר בערך מוחלט בכדי לראות איך המניה התנהגה בפועל לעומת איך שהיא הייתה אמורה להתנהג. בשלב השלישי נציב את תשואות היתר/חסר עבור כל אחד מימי חלון האירוע בגרף. בשלב האחרון נחשב את תשואת היתר/חסר הממוצעת של כל החברות.

תוכן העניינים
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
המחקר של ביבר
מתודולוגיית המחקר של ביבר
משוואת קו הרגרסיה לצורך ניתוח מחיר המניה
ממצאים - מחקר ביבר
מסקנות - ביבר
3. המחקר
שיטת המחקר
מדגם
כלי המחקר והליך המחקר
ממצאים
דיון סיכום
4. ביבליוגרפיה
5. נספחים

קטע מהעבודה:

ביבר (Beaver,1968) הראה כי בשבוע פרסום הדו"חות הכספיים עולה משמעותית נפח המסחר בבורסה באמריקאית, ביחס ליתר השבועות. את תגובה זו הוא מייחס להשפעת המידע החדש על החלטות משקיעים באשר להרכב תיקי ההשקעה שלהם. מחקר מאותה שנה (Ball & Brown, 1968) מציג תגובת שוק מהירה שהיא גם רציונלית - עקבית עם כיוון חריגת הרווח המדווח מהתחזית, כלפי מעלה או מטה, שלא התלוותה לה השגת תשואות עודפות.
בארץ, לעומת זאת, הצביעו המחקרים מאותה תקופה על היעדר יעילות בשום מובן: לא נמצאה עלייה מובהקת בנפח העסקאות בשבוע פרסום הדו"חות (Lev & Yahalomi, 1972), וגם לא תגובת מחיר מובהקת לפרסום הדו"חות בשוק המניות בבורסה בת"א (ברנע, 1977).

תגים:

ביבר · שוק ההון · בורסה · מניות · דוחות כספיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין פרסום דוחות כספיים להתנהגות מניה", סמינריון אודות "הקשר בין פרסום דוחות כספיים להתנהגות מניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.