היישום אינו מחובר לאינטרנט

העסקת עובדים באמצעות חברות כ"א

עבודה מס' 068726

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מעמדם של עובדי כוח אדם לפני החקיקה ולאחריה, ומידת השפעת החוק ותיקוניו, על מעמדם של עובדי חברות כ"א.

11,336 מילים ,20 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

לאחרונה החלטתי להתפטר מעבודתי, באחת הרשויות הממשלתיות הגדולות משום שהגעתי למסקנה שאנני רוצה להיות עובדת מסוג ב'.
כשהתחלתי את עבודתי שם כל עובדי הקבלן הסתובבו במסדרונות ממורמרים, כמעט ולא היה שם עובד אחד שדיבר בשבחו של מקום. כולם דיברו על כך שהם מרגישים מקופחים ועובדים מסוג ב'. חשבתי בליבי, כנראה שעובדים אלו מועסקים המון שנים בתפקיד, די נמאס להם מהארגון וטבעי לחשוב שהם "יקטרו".
"הנחיתה" שלי לא איחרה לבוא. החשיפה הראשונה שלי לפער בין העובדים הייתה כאשר הזמינו את "כל" העובדים להרמת כוסית לקראת החג. מסתבר, שלא כל העובדים כלולים בכך ולעובדי כ"א אין צורך לאחל חל שמח.
אט אט התחלתי להבין למה התכוונו עמיתותיי למשרד. העובדים הקבועים מקבלים תלושים שמנים לחגים בעוד אני מקבלת מתנה צנועה מחברת כוח האדם, וזאת רק אם אטריח את עצמי למשרדיה. העובדים הקבועים יוצאים לטיולים מסובסדים בארץ ובעולם, טיולים אליהם עובדי כוח אדם אינם מורשים להצטרף, ועוד דברים רבים שגרמו לי להרגיש כעובדת סוג ב'.
זוהי תמונה עגומה, ששני עובדים שיושבים האחד ליד השני ומבצעים עבודה זהה לחלוטין יקבלו שכר ותנאים כל כך שונים בצורה מהותית.
מכיוון והנושא קרוב לליבי, בחרתי בעבודה זו לבחון את נושא העסקת עובדים על ידי חברות כוח אדם כאשר שאלת המחקר היא: מעמדם של עובדי כוח אדם לפני החקיקה ולאחריה, ומידת השפעת החוק ותיקוניו, על מעמדם של עובדי חברות כ"א.
אבחן את מעמדם של העובדים לפני תופעת חברות כ"א ולאחריה וכן מהם היתרונות והחסרונות שבתופעה זו.

תוכן עניינים:
מבוא
הרקע להתפתחות חברות כוח אדם
הסיבות העיקריות להתפתחות חברות כוח אדם
תבניות העסקה מסורתיות ותבניות העסקה בלתי שגרתיות
דגמים של חברות כוח אדם -הדגם האותנטי ודגם חברות הקש
צורות העסקה באמצעות קבלני כוח אדם
חברות כוח אדם - סקירה כללית
הרקע להצעת החוק
חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם 1996
התיקון לחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם 2000
חוק שוויון הזדמנויות בעבודה (תיקון מס' 7) 2001
דילמת זהות המעביד
המדינה כמעסיק
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

העסקת עובדים שכירים ע"י חברות כוח אדם נולדה על רק שינויים בתחומי הכלכלה ומערכת יחסי העבודה במחצית השנייה של המאה ה- 20 שהצריכו חשיבה יצירתית לפתרונם. המעבר לכלכלה גלובלית חייב ארגונים תעסוקתיים להתייעל ולהוזיל את עלות העבודה. תבנית העסקה המצריכה גמישות ניהולית הצריך צמצום מצבת כוח האדם.
תפקידן המסורתי של חברות כוח אדם היו מלכתחילה לספק כוח אדם זמני, היה זה הגיוני טבעי שחברה לאספקת כוח אדם תחשב מעבידה של העובדים שהיא הציבה במקום העבודה. עובדים אלו היו מחליפים עובדים קבועים לפרק זמן קצר והיו מזדמנים וחולפים בלבד. הרעיון שהתפתח היה להשתמש בעובדים המועסקים באמצעות מיקור חוץ לא רק כשמדובר בכוח אדם זמני, אלא כשמדובר בהעסקה לתקופה ארוכה . כך נוצרה תבנית העסקה חדשנית ולא שגרתית של עובדים באמצעות קבלני כ"א , הכוללת בתוכה מערכת יחסים שונה בין עובד למעביד.
מעסיקים רבים וכן המדינה החלו לעשות שימוש לרעה בתבנית העסקת עובדים מחליפים לתקופה זמנית.

תגים:

חברות כח אדם · קבלני כח אדם · כוח אדם · העסקה · שוויון · אפליה · עובדי קבלן · מיקור חוץ · מוסר בעסקים · אתיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העסקת עובדים באמצעות חברות כ"א", סמינריון אודות "העסקת עובדים באמצעות חברות כ"א" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.