היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול פרויקטים - בניית בית במושב

עבודה מס' 068716

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת המרכיבים השונים בתכנון וניהול הבנייה.

6,786 מילים ,2010

תקציר העבודה:

זהו פרויקט של בניית בית מגורים. במסמך זה נראה למה כדאי לבנות בית, מיהם הגורמים אשר עלולים לגרום לביטול /עיכוב הבנייה, מהן מטרות הפרויקט, האילוצים והסיכונים בבניית בית ומהו התקציב הדרוש לבניית בית פרטי במושב.
ניהול של פרויקט בניה הוא משימה מורכבת ומחייבת ידע מקצועי רב, התארגנות נכונה, בקרה על תהליך התכנון והבניה, בחירה נכונה של המתכננים, קבלן הבנייה וחומרי הבניה. כל זאת יחד עם חלוקת משאבים נכונה, בניית לוחות זמנים מציאותיים ועמידה בהם.
בפרויקט זה אנו התמקדנו בבניית בית במושב כאשר התוצאות העיקריות של הפרויקט הינן:
* הפרויקט מתוכנן כך שכל משאב יהיה זמין לפרויקט 8 שעות ביום, 5 ימים בשבוע. כאשר במהלך הקצאת המשאבים נוצרו מספר בעיות, הראשונה בהקצאת מנהל הפרויקט, החשמלאי והאינסטלאטור והשנייה בהקצאת מהנדס הבניין. הבעיות נפתרו על ידי עיכוב פעילויות והוספת משאב, בהתאמה.
* סה"כ התקציב הנדרש לבניית בית במושב הוא: 1,406,340 ש"ח. צריך לציין כי התשלום הוא לאחר תוספת של 30% חריגות שהוספנו עקב דברים לא צפויים אשר עלולים להוות מכשול בהתנהלות התקינה של הפרויקט. חשוב לציין גם כי התשלום לא כולל את הריבית אשר תשולם לבנק במהלך השנים עבור המשכנתא שנלקחה.
* במקרה שהתרחש אחד הסיכונים, יש לדעת להתמודד עימו ולמזער את הפגיעה בפרויקט ובנוסף יש לחשוב על כל השלבים הנחוצים בכדי שהסיכון לא יתרחש כלל. ניתן לראות עבור רוב הסיכונים הפיננסים במידה שהתרחשו, הפעולה שיש לנקוט היא ארגון כסף נוסף לפרויקט וניסיון צמצום ההוצאות הצפויות. באשר לדברים כמו ליקוי בבניה, אלו שגיאות תכנון ובנייה אשר חלקן אינן ניתנות לתיקון.
הנחות יסוד:
כל המידע רלוונטי לבית פרטי במושב חקלאי, אשר גודלו כ-160 ממ"ר. בנוסף, חשוב לציין כי התקציב חושב עפ"י מחירים ממוצעים. כמובן ניתן למצוא בעלי מקצוע/חו"ג זולים יותר או לחילופין יקרים יותר.
מסקנות והמלצות:
כידוע, טעויות ונזקים בתהליך הבנייה עולים הרבה מאוד כסף ולרוב אינם ניתנים לתיקון. במרבית הבתים הנבנים מידי שנה מתגלים ליקויי בנייה רבים, אשר גורמים לבעיות קשות למבנה ולתסכולים לבעלי הבית. לא במפתיע על כן, שהעסקת מנהל פרויקט ו/או מפקח בנייה גם בפרויקטים פרטיים קטנים, מוכיחה את עצמה כמשתלמת. כמו כן, אתר בנייה שאינו מנוהל נכון ושקבלנים מתחומים שונים לא מתוזמנים בו כהלכה, חשוף לביצוע טעויות או התקדמות לא נכונה של הבנייה. במקרים כאלו, תיקון טעויות מאט את קצב התקדמות הבנייה, ולרוב דורש עלויות נוספות לתיקון הליקויים שלא תוכננו מראש, אשר יכלו להימנע על ידי ניהול ופיקוח הבניה על ידי אדם מקצועי.

תוכן עניינים:
פרק 1- מסמך יזום לפרויקט- בניית בית
פרק 2- מבנה תכולת העבודה
פרק 3- ניהול סיכונים
נספחים (קבצים נפרדים)

קטע מהעבודה:

* סיכונים הפיננסים בבניית בית:
זהו סיכון אשר מדבר על תחילת בנייה עם סכום כספי אשר אינו תואם לעלויות בפועל. מתחילים פרויקט ללא תקציב ידוע ומוגדר מראש ואז נוצרים פערים גדולים בין האומדן לבין העלויות בפועל. ישנם כמה נושאים עיקריים אשר הרבה פעמים לא יודעים להעריך את עלותם או שלא מודעים לקיומם ומשם נוצרים הפערים הפיננסיים: עלויות מיסוי, אגרות וההיטלים, עלויות תכנון, עלויות ביצוע, עזיבת אנשי מקצוע, עלייה בחומרי גלם, מע"מ, ועוד. יכולים להיווצר סיכונים פיננסים גם כאשר ישנו ניהול לקוי של הכסף במהלך הפרויקט. אנו צריכים לדעת את יתרות החוב שלנו בכל רגע נתון לפני שמבצעים רכישות או התחייבויות כספיות.

תגים:

לוגיסטיקה · קבלן · בניין · בנייה · בית פרטי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול פרויקטים - בניית בית במושב", סמינריון אודות "ניהול פרויקטים - בניית בית במושב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.