היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים במערכת הפלילית: שירות נשים בשירות בתי הסוהר

עבודה מס' 068590

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שבוצע באמצעות ראיונות עם 18 עובדות שב"ס.

10,539 מילים ,30 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

שירות בתי הסוהר הוא גוף ביטחוני שנתפס בחברתנו כמסגרת גברית, לכן שירותן של הנשים בתוך מערכת זו אמור להיות ייחודי ושונה מהעיסוקים הרגילים וידרוש "מחיר" עבור התקדמות במערכת. מטרת מחקרנו היא לבחון את עולמן של הנשים שעובדות בשירות בתי הסוהר הישראלי ולסקור את מצבן במערכת שב"ס. לטובת המחקר נבחרו 18 סוהרות בגילאים שונים ובעלות דרגות שונות, ובוצעו רעיונות עומק שנפתחו בשיחה חופשית ועברו לראיון חצי-מובנה על מנת לחשוף תפיסה אישית וסובייקטיבית של המערכת בה עובדת האישה, יחסה כלפי המערכת, תחושותיה, אופן התמודדות עם בעיות שונות, אפשרויות קידום וקונפליקטים שונים שעולים כתוצאה מהעבודה במערכת שב"ס. בנוסף בוצעו 6 ראיונות עם גברים בתפקידי קצונה שונים על מנת לסקור את יחסם כלפי נשים בשב"ס. מהמחקר עלה כי קיים דמיון מסוים בין נשים שמצליחות להתקדם בשב"ס: הן בדרך כלל חזקות, עקשניות, בעלות מוטיבציה גבוהה. יחד עם זאת נמצא כי קידום בשב"ס עלול לגבות מחיר בחיי המשפחה. מבחינה מערכתית, נראה כי בשב"ס קיימת נוכחות סימבולית של נשים בתפקידים בכירים.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
רקע תיאורטי
סקירה ספרותית
שיטת מחקר
ממצאים
דיון
סיכום
רשימת ביבליוגרפיה
נספח א': שאלון נשים
נספח ב': שאלון גברים קצינים

קטע מהעבודה:

כמעט כל התרבויות מפרידות בין תפקידים "נשיים" ותפקידים "גבריים". תהליכים של סוציאליזציה לתפקידי מין נתפסים כחוסמים את האפשרות של נשים להתקדם (Cannings, 1988). הסבר עיקרי לכך שנשים נכשלות בהתקדמותן כאשר הן כבר מצויות בכוח העבודה, מבוסס על כך שסטריאוטיפים לגבי תפקידים וערכים שנשים לומדות בהיותן ילדות, מתנגשים עם תפקידים בשוק העבודה (Ghiloni, 1987). מגיל צעיר מצפים מהגבר שיעבוד על מנת לתמוך לפחות בעצמו, ועבור האישה הדגש הוא על נישואין ומציאת בן זוג שיתמוך בה (Henning & Jardin ,1977). הסוציאליזציה הנשית מעודדת טיפוח יחסים ועזרה לבן הזוג, קבלת אחריות למשק הבית ולילדים ופחות אגרסיביות ושימוש בסמכות. לכן נשים תמצאנה יותר בעיסוקים אשר תואמים מאפיינים אלו ופחות בעיסוקים אלטרנטיביים (England, 1984). ברוב התרבויות, התפקיד הנשי המסורתי תומך בהתנהגויות ועמדות אשר מתנגשות עם תפקידי הניהול והפיקוד (Adler, 1987).

תגים:

תקרת הזכוכית · אפליה · שוויון · אי שוויון · מחקר אמפירי · ראיון · קידןם נשים · פמיניזם · מגדר · העדפה מתקנת · קריירה משפחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים במערכת הפלילית: שירות נשים בשירות בתי הסוהר ", סמינריון אודות "נשים במערכת הפלילית: שירות נשים בשירות בתי הסוהר " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.