היישום אינו מחובר לאינטרנט

דימויי הומוסקסואלים בסרט כלוב הציפורים

עבודה מס' 068578

מחיר: 84.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ייצוגם של הומוסקסואלים בתקשורת בכלל ובסרט הקולנוע "כלוב הציפורים" בפרט.

2,453 מילים ,6 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

המחקר שלי עוסק באופן ייצוגם של הומוסקסואלים בתקשורת ובסרט הקולנוע "כלוב הציפורים" בפרט.
קיימות מספר דרכים שבהן מוצגים הומוסקסואלים בתקשורת, וניתן לטעון שרבות מהן מעוררות בעיות הן מבחינת המפיקים והן מבחינת הצופים. ההומוסקסואליות עדיין איננה מתקבלת באופן מלא בחברה של ימינו, ותיאורים פטריארכאליים מסורתיים של גברים ונשים עדיין שולטים במדיה, מלבד קומץ יוצאים מן הכלל. למרות שניתן לראות ניצנים של פתיחות ושינוי, הגברים עדיין נתפסים כחזקים, מצליחים ובעלי חשיבה הגיונית. עדיין נדירים המקרים בהם גבר נראה רגשני ורגיש. כתוצאה מכך, ההומוסקסואליות נראית רק לעתים רחוקות בערוצי הטלוויזיה, וייצוגי המיניות ההומוסקסואלית הוגבלו במידה קיצונית, וניתן לחזות בהם כמעט אך ורק בקולנוע.
בחרתי לנתח שלוש סצנות מסרט הוליוודי בשם "כלוב הציפורים", ארה"ב (1996). הסרט מביא בצורה קומית עת עולמם של הקהילה ההומו לסבית ב"סאווט ביץ" פלורידה, תוך התמקדות בזוג הומוסקסואלים בגיל העמידה, בעליהם של מועדון הדראג "כלוב הציפורים". אלברט גולדמן (רובין ויליאמס) הוא ה"בעל" והבעלים של המועדון ואילו ארמנד גולדמן (נת'ן ליין) הוא "הצד הנשי" המופיע במועדון בתור סטארינה הרקדנית האקזוטית. הזוג גידלו יחד את בנו של אלברט (שנולד מאישה שהיה איתה באופן חד פעמי). כשהילד מודיע לאביו שהוא רוצה להתחתן עם בתו של הסאנטור הימני השמרן, הם צריכים לחשוב על רעיון להפוך את "הבית ההומוסקסואלי המוחצן לבית גולדמן ההטרוסקסואלי לתפארת..."

בעבודתי אציג סקירת ספרות של חוקרים הדנים באופן ייצוגם של ההומוסקסואלים בתקשורת. לאחר מכן אציג את שאלת המחקר שלי העוסקת באופן ייצוג ההומוסקסואליות של הגיבורים בסרט כלוב הציפורים. בהמשך אנתח ניתוח טקסטואלי איכותני של שלוש סצנות מתוך הסרט, אפיק משמעויות ואציג את ממצאיי שיסייעו לי לבסוף להשיב על שאלת המחקר שלי.

קטע מהעבודה:

חיזוק נוסף לכך שרוב תכני התקשורת נעשים ע"י המיינסטרים, למענם ובמטרה לשמר את יחסי הכוח בחברה ניתן למצוא במחקרו של קמה (2002). קמה מצא במחקרו שרוב הייצוגים ההומוסקסואלים סטריאוטיפיים עד לזרא. הוא מצא כי מנגנון הייצור של תקשורת ההמונים משעתק את ההסמלה התרבותית, המבוצעת באמצעות עיצוב של דימוי צבעוני, אקזוטי ומן-הסתם מגוחך ונלעג של הומו. כלומר הטלוויזיה משמרת את המימד הליצני של הייצוג ההומוסקסואלי: ההומו והאירוע ההומואי אינם אלא אתנחתא קלילה בשטף הטלוויזיוני. כפועל יוצא מאופן עיצוב זה של הייצוג ההומואי ניטל ממנו האיום על הסדר החברתי ההגמוני.
המחקר של קמה (2002) מצא כי הנראות של הומואים במרחב הציבורי איננה עונה על דרישותיהם וציפיותיהם של חברי הקהילה ההומו - לסבית.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דימויי הומוסקסואלים בסרט כלוב הציפורים ", סמינריון אודות "דימויי הומוסקסואלים בסרט כלוב הציפורים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.