היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים-קריירה מול אחריות משפחתית

עבודה מס' 068566

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בדילמה שאיתה נאלצת להתמודד האישה בחברה המודרנית - יציאה לעבודה ופיתוח קריירה ועצמאות כלכלית מול הטיפול בילדים ובמשק הבית.

7,668 מילים ,17 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודה זו אציג את הדילמה שאיתה נאלצת להתמודד האישה בחברה המודרנית - יציאה לעבודה ופיתוח קריירה ועצמאות כלכלית מול הטיפול בילדים ובמשק הבית.
התפיסה המקובלת בעבר הייתה שונה מהתפיסה כיום, אם נביט 40 שנה אחורה נראה שרוב הנשים תיפקדו כעקרות בית (עקרת בית מהמילה עיקר הבית), כשתפקידן היה לדאוג לבית,לבשל, לכבס ולטפל בילדים, בעוד שתפקידו של הגבר היה לצאת לעבוד מחוץ לבית ולפרנס את המשפחה.
עם הזמן נכנס הפמיניזם לתמונה, הנשים דרשו שוויון והתפיסה כי חייבת להיות חלוקת עבודה ברורה בין הנשים לגברים איבדה מכוחה.
נשים רבות החליטו לצאת לשוק העבודה, להגשים את עצמן, לפתח קריירה ולהגיע לעצמאות כלכלית בזכות עצמן. נשים מהוות כיום פלח גדול בשוק העבודה. בישראל בין השנים 1971-1980 הוכפל כמעט שיעור הנשים שהן גם אמהות לילדים עד גיל שנה שיצאו לעבוד.
הציפייה מאותן נשים שיצאו להגשים את עצמן בשוק העבודה לא השתנתה ועדיין מצפים מהן שיתפקדו כעקרות בית מושלמות, במשרה מלאה וזאת למרות שאותן נשים עובדות במשרה מלאה מחוץ לבית, נוצר מצב שבעקבות הפמיניזם והדרישה מצד הנשים לשוויון גרמה בעצם לכך שנשים יעבדו יותר ויקחו על עצמן הרבה יותר מטלות.
האישה המודרנית לא רק שיש לה יותר מטלות, היא גם נמצאת בדילמה גדולה מאוד, דילמה שנובעת מכך שהנורמות בחברה המודרנית הן נורמות סותרות. מצד אחד היציאה לעבודה ופיתוח הקריירה נחשבת לדבר חיובי ומתגמל וקריירה מוערכת על ידי החברה, זוהי דרכן של הנשים להגשים את עצמן בעולם המודרני, מנגד הנורמה השנייה בחברה קובעת שאמא טובה היא אמא שנשארת בבית ומגדלת את ילדיה ומטפלת במשק הבית במשרה מלאה. אישה שיוצאת לעבודה מוצאת את עצמה בין שתי נורמות מנוגדות ובקונפליקט גדול מאוד.
העובדה שמיום ליום נפתחות לנשים עוד אופציות ואפשרויות חדשות מגבירה אצלן את תחושת התסכול .
כיום אישה שרוצה להגשים את עצמה חייבת קריירה לפי המודל הגברי שמקובל כיום בחברה- קריירה תובענית מבחינת שעות העבודה, לנשים אין דגם הגשמה עצמית. אישה שרוצה לפתח מקריירה לפי הגדם הגברי שמקובל כיום שהוא עבודה שעות מרובות ולעיתים מסביב לשעון תאלץ לספוג ביקורת מהחברה בנוגע להיותה אמא פחות טובה מאישה שמשקיעה את רוב זמנה בילדיה.
מצד שני אישה שתחליט לוותר על קריירה ולהשקיע את זמנה בטיפול בבית ובילדים, תראה בעיני החברה כאישה לא שאפתנית ואפילו עצלנית.
כלומר לא משנה מה תבחר האישה, היא יוצאת מופסדת בכל בחירה שתעשה מאחר ואין דגם הגשמה עצמית לנשים.

מבחינת המחקרים שנעשו לא ניתן לקבל תשובה ברורה. ישנם מחקרים שמצבעים על כך שמשפחות בהן האישה עובדת נהנות מרמת חיים גבוהה יותר, הן הגברים והן הנשים במשפחות אלה נהנו מרווח פסיכולוגי וחברתי. לעומת זאת ניתן למצוא גם מחקרים שטוענים כי הרווח הכלכלי ביציאת האישה לעבודה הוא זניח, מאחר והאישה עובדת פחות שעות מהגבר ומרוויחה פחות ממנו. בנוסף, מחקרים אלה טוענים כי יציאת האישה לעבודה מחוץ לבית יוצרת הפסד פסיכולוגי הן לאישה והן למשפחה כולה.

בדילמה הזו של הנשים בעולם המודרני אעסוק בעבודה זו.
להלן סקירת פרקי העבודה-
הפרק הראשון הוא המבוא.
הפרק השני מהווה את ההקדמה לעבודה כולה והוא מתאר את השינוי הגדול שהגיע בעקבות הפמיניזם.
הפרק השלישי יעסוק ביחס של החברה לאישה שבוחרת להיות אשת קריירה ותת הפרק של פרק זה יעסוק ביחסו של בן הזוג לאשת הקריירה. הפרק יבחן את חשיבות תמיכת בן הזוג בהצלחת השילוב בין קריירה לעבודה.
הפרק הרביעי יעסוק בשילוב של הקריירה וההורות ויבחן את המחיר שאותו משלמות הנשים בניסיון לשלב בין קריירה להורות. הפרק ימשיך ויבחן האם החקיקה אכן עוזרת לאם העובדת לשלב בין קריירה להורות.
הפרק החמישי יבחן האם עבודת האם מחוץ לבית כדאית ומה תרומתה לאישה ולמשפחה והפרק השישי יהווה סיכום לעבודה כולה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מעקרת בית לאשת קריירה
3. אשת קריירה והסביבה
3.1. אשת קריירה ויחסו של בן זוגה אליה
4. שילוב בין קריירה להורות
4.1. אמא עובדת-הצגת הפתרונות החברתיים
4.1.1. חקיקה למען האם העובדת - האמנם?
5. כדאיות עבודת האם מחוץ לבית
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סקר שנערך ב-1983 ניסה לבדוק מהי דמותה של האישה האידיאלית(22) (הסקר בחן את האוכלוסייה היהודית ללא הקיבוצים), ממצאי הסקר מצביעים על כך כי 82% מהנשאלים (גברים ונשים) אמרו "בית וילדים מטופחים", 51% מהנשים ו-39% מהגברים ציינו "תעסוקה", 75% מהנשאלים ציינו הופעה נאה. כשבאותו הסקר שאלו לגבי הגבר האידאלי 67% מהנשים ו-73% מהגברים ציינו "בית וילדים מטופחים" ואילו 85% מהגברים ו-83% מהנשים ציינו "תעסוקה"
כלומר רוב הנשים והגברים ציינו תעסוקה בהקשר לגבר האידיאלי ובית וילדים מטופחים בהקשר לאישה האידיאלית.

תגים:

תקרת הזכוכית · קריירה · אמהות · נשים · אישה · אשה · פמיניזם · הורות · נשים עובדות · משפחה · ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים-קריירה מול אחריות משפחתית", סמינריון אודות "נשים-קריירה מול אחריות משפחתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.