היישום אינו מחובר לאינטרנט

חירות שוויון ודמוקרטיה במשנתו של תומאס ג'פרסון.

עבודה מס' 068558

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון קצר בשאלה האם הייתה עקביות ברעיונותיו הדמוקרטיים-רפובליקניים או שמא תמורות החברה השפיעו על רעיונותיו ותפיסותיו.

1,618 מילים ,4 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

לא ניתן לדון בהצהרת העצמאות האמריקנית ובמהפכה האמריקנית מבלי להזכיר את תרומתו של תומאס ג'פרסון (Jefferson), פוליטיקאי אידיאולוג ומהפכן, אשר הטביע את חותמו על תקופתו ברעיונות מהפכניים, שהשפיעו על אורח חייהם של תושבי אמריקה מאז ועד היום. התקופה שאסקור היא השליש האחרון של המאה ה-18 עד השליש הראשון של המאה ה-19-תקופת חייו של ג'פרסון.

ג'פרסון שהיה בין כותבי הצהרת העצמאות האמריקנית ראה בחירותו של היחיד ערך חשוב מאין כמותו והפך אותו לייעוד חייו. רעיונית, היה זה הוא שהניח את היסודות הראשוניים לממשל דמוקרטי. ג'פרסון חזר והדגיש את חשיבותה של ההשכלה ואת חשיבות חינוכו של העם, וראה בהם גורם שיקנה יציבות למדינה הדמוקרטית, הוא מימש זאת בכך שייסד את האוניברסיטה של וירג'יניה. ג'פרסון היה בעל השקפות קוסמופולטיות, אך העמיד את אהבתו לעם האמריקני בראש סדר העדיפויות. בעבודתי זו אבקש לבחון את דרכו של תומאס ג'פרסון, אבדוק האם הייתה עיקביות ברעיונותיו הדמוקרטיים-רפובליקניים או שמא תמורות החברה השפיעו על רעיונותיו ותפיסותיו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. ג'פרסון והעבדות
3. הכרזת העצמאות של אמריקה
4. אמריקני בצרפת
5. מהפכת ההשכלה על פי ג'פרסון
6. יחסי ג'פרסון הימלטון
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תומאס ג'פרסון נולד ב 1743 בוירג'יניה, אחת מ 13 המושבות ביבשת הצפון אמריקנית שבשליטת הכתר הבריטי. ג'פרסון היה בנם של פטר ג'פרסון, יליד משפחה קשת יום, שנישואיו לג'ין רנדולף, בת למשפחה בעלת מעמד אצילי, הקנו לו מעמד חברתי גבוה לצד עושר כלכלי על אדמת וירג'יניה, שאופיינה באדמות שדה מעובדים ובשטחים חקלאיים רבים, ועיקר כלכלתה מושתתת על עבודה קרקעית - חקלאית. הדת השלטת פרוטסטנטית לזרמיה, השפה המדוברת באזור זה היא השפה האנגלית זאת משום שרוב האולכלוסייה הלבנה מוצאה בריטי. ג'פרסון היה נער רגיל, למד לטינית ויוונית, התחנך בקולג' והתמחה במשפטים. סביבתו של ג'פרסון והרקע החברתי מתוכו צמח הייתה קבוצה משפחתית קטנה של לבנים לצד קבוצה לא גדולה של עבדים שחורים'(1).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חירות שוויון ודמוקרטיה במשנתו של תומאס ג'פרסון.", סמינריון אודות "חירות שוויון ודמוקרטיה במשנתו של תומאס ג'פרסון." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.