היישום אינו מחובר לאינטרנט

עקידת יצחק - השוואה בין פרשנותו של הרמב"ם לפרשנות של אברבנל

עבודה מס' 068553

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה משווה בין ההתייחסות הפרשנית של הרמב"ם ורי"א לשאלות המוסר הקשות שעולות מסיפור זה, תוך קריאה מקבילה של הטקסט המקראי והפרשות.

2,571 מילים ,2007

תקציר העבודה:

מקריאת סיפור עקידת יצחק בבראשית פרק כ"ב, קשה מאד להימנע מהקשיים והשאלות הרבות, אשר אנו כקוראים ביקורתיים של המקרא צריכים וחייבים להעלות. השאלות שמטרידות את בני דורנו הטרידו ועניינו רבות דורות של חוקרי ומפרשי המקרא הקדומים, הוגי דעות ופילוסופים, רבנים ודרשנים, אשר כולם נתקלו בקשיים רבים בהבנת הסיפור שלפנינו.

מקריאת סיפור העקידה, מטרידות את מנוחתנו מספא שאלות מהותיות:
* אברהם מוכר לנו כמי שמתווכח עם אלוהים (וראה במעשה סדום), ואילו כאן אברהם מקבל את הציווי הקשה והבלתי אפשרי של האל מבלי לפצות את פיו. הכיצד?
* מדוע אברהם לא מפקפק בציווי, המנוגד לכל מוסר אנושי בסיסי? מדוע לא שאל את עצמו כיצד זה שהאל מבקש שיקריבו לו קורבן אדם?
* על-פי הכתוב יצחק, בן 37 בזמן העקידה (לפי המדרש), מובל כצאן לטבח. מדוע לא נשמע קולו?
* מה משמעות הניסיון? מדוע האל צריך לנסות את בחירו? למי מיועד הניסיון?

כאמור, במשך השנים הטרידו שאלות כבדות משקל דורות רבים של גדולי האומה. השאלות שהועלו היו מוסריות בעיקרן והצריכו פרשנות פילוסופית-תיאולוגית-רעיונית של הסיפור, שעל פניו נראה קשה ובלתי מובן. שני הוגי הדעות בהם בחרתי להתמקד הם הרמב"ם ורבי יצחק אברבנל (רי"א).

נערת מערכת: העבודה אינה כולל מראי מקום ורשימה ביבליוגרפית.

קטע מהעבודה:

הרמב"ם הוא הנציג המשמעותי של ההגות הרציונאלית היהודית לאורך הדורות. בפרשנותו הוא מנסה לענות על המבוכה שנוצרת כאשר יהודים רואים דעות מסוימות ככפירה. לדעת הרמב"ם אין סתירה בין אמונה לפילוסופיה ודעתו זו אף מובלטת בפרשנותו המנסה להחיות את החשיבה הפילוסופית במסורת ישראל.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עקידת יצחק - השוואה בין פרשנותו של הרמב"ם לפרשנות של אברבנל", סמינריון אודות "עקידת יצחק - השוואה בין פרשנותו של הרמב"ם לפרשנות של אברבנל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.