היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיתוס הצבר

עבודה מס' 068523

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מיתוס הצבר- סמל ומיתוס בתרבות הישראלית

2,200 מילים ,12 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודתי אטען כי המהפך, מהדמות הגלותית לדמות הצבר, היה תהליך שהחל עוד בגלות אירופה, במרד הדור הצעיר בהוריו, במחציתה הראשונה של המאה, כאשר תנועות ציוניות ובכללן תנועות הנוער באירופה משכו צעירים לאידאל הציוני ולדרך חדשה.
בכוונתי לבחון את שורשי מיתוס הצבר הישראלי כפי שהם באים לידי ביטוי בספרות וביצירות האמנות.

תוכן העניינים:
הצבר- סמל ומיתוס בתרבות הישראלית
ניתוח יצירה - נמרוד של דנציגר ודיוקן- מתוך סדרת נערים של עדי נס
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השימוש במושג הצבר ככינוי לילידי הארץ, ראשיתו בשנות השלושים של המאה העשרים, אך שורשיו בעשור האחרון של המאה התשע-עשרה בכינוי התנכי "עברי". תחילה שימש המושג ככינוי גנאי בפי אנשי העלייה השנייה והשלישית, אך מהר מאד הפך להיות נושא הערצה ותקווה עבור היישוב החדש. הפופולאריות הגואה של מושג הצבר כשם מאפיין, שיקפה את יוקרתו ההולכת ועולה של הדור השני של תנועת הפועלים בארץ (אלמוג, 2004). הצבר הוא גלגולו של דמות החלוץ ושל האתוס שייצג את תרבות ארץ ישראל העובדת, המגשימה. הוא הפך לדמות מיתולוגית, אב טיפוסית, שיצרה תבנית מוצקה לבני הארץ העתידים להיוולד. דור שלם גדל והתחנך בידיעה שיש לו מעמד מיוחד שאין להוריו, מעין אצולה (מור, 1996). הצבר הוא יציר כפיו של החלוץ אשר שאף לראות בבנו את בבואתו הערכית. דיוקנו הוא סטריאוטיפי אמנם, אך הוא הטביע את חותמו על דימוים העצמי של בני הדור בארץ (טלמון, 2001).

תגים:

תרבות ישראלית · עוז אלמוג · האחר · צבריות · דמות הצבר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיתוס הצבר", סמינריון אודות "מיתוס הצבר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.