היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפיסת האקזיסטנציאליזם של אלבר קאמי, כפי שמשתקפת בספרו "הדבר"

עבודה מס' 068507

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התייחסות לערכים עיקריים בתפיסת האקזיסטנציאליזם של קאמי.

5,221 מילים ,11 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הפילוסופיה האקזיסטנציאלית מגלמת בתוכה את המסר של המאה ה-20; במערב שאחרי מלחמות העולם לצד ייאוש מאידיאולוגיות גדולות של פתרונות פלא, עומדת גם דבקות חסרת פשרות ברעיון החופש, ואמונה באדם וביכולותיו. כפי שקרא סארטר לאחד מספריו, 'אקזיסטנציאליזם הוא הומניזם'.

בעבודתי אתייחס לערכים עיקריים בתפיסת האקזיסטנציאליזם של קאמי; אחריות אישית, חופש בחירה, הומאניות ואותנטיות, ואראה כיצד הם משתקפים באמצעות הדמויות ועלילת הרומן הדבר.

תוכן עניינים:
*מבוא: הפילוסופיה האקזיסטנציאלית
*אלבר קאמי (ביוגרפיה בקצרה)
*רומן 'הדבר'- סקירה
*משנתו של קאמי על פי גיבורי הרומן
*אמונה באל, מרד וסולידאריות אנושית
*מושג הבחירה
*חמלה ומוסריות אקזיסטנציאלית
*הזיקה בין חירות ואחריות
מוסר אקזיסטנציאלי
אותנטיות

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הדבר כרומן מודרני, הנו מחאה יותר מאשר אספקלריה. הוא מתמרד על המציאות החברתית והרוחנית של בני דורנו, כדי לנשאה למדרגה של הוויה אנושית- ציבורית אמיתית. קאמי הוא אמן הבא לתקן את מעשה הבריאה של האל, כביכול, על- ידי יצירת ממשות משלו. ספריו הם כעין הבשורה הניאו-הומניסטית הלא נוצרית, שיש בכוחו של אדם להלחם בדטרמיניזם לצורותיו ומצווה עליו להלחם בו. החירות היא נשמת אדם וכוונתו. מתוך איוולת ורשעות אדם, חולאי נפש וציבור אימתניים, הכוונה מרגישה שהיא אשמה בהם משום שהיא אחראית למשמעיה. אבל היא גם מתקוממת ומוחה, ומבקשת משמעות כנה ואמיתית במעשי חסד. הדבר מגלה כי משמעות זו היא בגדר אפשרית. אפשרי לשאת את משא העולם אל מעבר למוות- זוהי דרכו של קאמי במאבק על זכותו הטבעית, וזוהי דרכו של הרופא רייה(37).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסת האקזיסטנציאליזם של אלבר קאמי, כפי שמשתקפת בספרו "הדבר"", סמינריון אודות "תפיסת האקזיסטנציאליזם של אלבר קאמי, כפי שמשתקפת בספרו "הדבר"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.