היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת ההזדקנות על מערכת הבריאות

עבודה מס' 068417

מחיר: 665.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה האם ישנו קשר בין העלייה בתוחלת החיים לבין העלייה בהוצאות מערכת הבריאות.

10,292 מילים ,24 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

"מערכות הבריאות בעולם עדות להידלדלות המשאבים הכספיים העומדים לרשותן ולכן מוקדשים כיום מאמצים רבים להפחתת עלויות", כך אמר רו"ח קלאודיו ירזה (גדות, 2008).
Wise (2005) טען שייתכן שאחת הסיבות לעליית הוצאות מערכת הבריאות היא כתוצאה מעליית תוחלת החיים. בנוסף Longman הצהיר בשנת 1987: "הגורם הראשון והעיקרי למשבר הוא הזדקנות האוכלוסיה. זקנים באופן בלתי נמנע זקוקים לטיפול בריאותי בהשוואה לצעירים ולכן, מאחר שאוכלוסיית הזקנים גודלת עם השנים, הביקוש לטיפול בריאותי גדל" (Outreville, 2001).
עוד מוסיף רו"ח קלאודיו ירזה כי "הבעיה היא שירידה בעלות עלולה להביא גם לירידה באיכות"."צמצום עלויות על חשבון איכות ויעילות הטיפול, הוא צעד בעייתי מאד מהבחינה הכלכלית והחברתית. מסיבה זו, מציאת מודל תשלום נכון עבור שירותים רפואיים, הינה הכרחית לשמירה על מערכת הבריאות בעתיד (גדות, 2008).

עבודה זו עוסקת בהשפעת ההזדקנות על מערכת הבריאות.
שאלת המחקר היא האם ישנו קשר בין העלייה בתוחלת החיים לבין העלייה בהוצאות מערכת הבריאות.
שיטת המחקר בעבודה היא ניתוח ספרות תיאורטית ומחקרית בתחום שאלת המחקר בשנים 2001 ועד היום.
בפרק הבא, אציג רקע לגבי תוחלת החיים בעולם ובהמשך אציג את מבנה מערכת הבריאות בישראל ונתונים עיקריים במערכת הבריאות. בפרקים שלאחר מכן אדון על הקשישים בישראל, אציג תמונת מצב כולל סקירה בינלאומית, בהמשך אציג את בעיית המימון שנוצרה במערכת בעקבות הזדקנות האוכלוסייה ולבסוף אדון במדיניות ממשלתית אפשרית על מנת לפתור בעייה זו.
שני הפרקים האחרונים מכילים סיכום ומסקנות לגבי השינויים הנחוצים והאפשריים במערכת הבריאות ורשימת המקורות שהשתמשתי להכנת העבודה.

תוכן עיניינים:
מבוא
רקע לגבי תוחלת החיים בעולם
בחינת הקשר בין העלייה בתוחלת החיים לבין הוצאות מערכת הבריאות
מבנה מערכת הבריאות בישראל
נתונים עיקריים במערכת הבריאות בישראל: השוואה בין השנים 1995 ל-2006
הקשישים בארץ ובעולם
בעיות מימון במערכת הבריאות (כולל נתונים כמותיים)
מדיניות ממשלתית
סיכום ומסקנות
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

הגורם הראשון והעיקרי לעלייה בהוצאות מערכת הבריאות הוא הזדקנות האוכלוסיה.
זקנים באופן בלתי נמנע זקוקים לטיפול בריאותי בהשוואה לצעירים בפרט בשנים האחרונות לחייהם ולכן, מאחר ואוכלוסיית הזקנים גודלת עם השנים, הביקוש לטיפול בריאותי גדל. העלייה המתמשכת של רף תוחלת החיים מכבידה מאוד על מערכות הבריאות והרווחה, ומעמידה בספק את התחייבויותיהן ארוכות הטווח של קרנות הפנסיה השונות בארץ ובעולם.
מבוגרים לקראת סוף חייהם זקוקים לטיפול סיעודי כלשהו בשל מוגבלויות שנובעות בגילאים מופלגים בעקבות תשישות נפש, תשישות הגוף, חוסר תנועה, ירידה במערכת החיסונית, מחלות שאופייניות לגיל השלישי כגון: אלצהיימר, מחלת פרקינסון, אין-אונות (אימפוטנציה), דליפת צרכים במאמץ, אוסטיאופורוזיס וכדומה.

תגים:

הזדקנות · תוחלת החיים · מערכת הבריאות · קשישים · מימון · מדיניות ממשלתית · הגיל השלישי · גיל הזהב · שירותי רפואה · הארכת חיים · הוצאה לאומית · תקציב · סל הבריאות · קופת חולים · גיל פרישה · דמוגרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת ההזדקנות על מערכת הבריאות", סמינריון אודות "השפעת ההזדקנות על מערכת הבריאות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.