היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבודה בצוות בין מקצועי

עבודה מס' 068394

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח עבודתה של ועדת החלטה הפועלת כצוות בין מקצועי

5,199 מילים ,10 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בסוכנויות רבות של שרותי אנוש, מוקמים שותפויות של צוותים בין-מקצועיים המורכבים ממספר בעלי מקצוע. מטרת עבודתו של הצוות, היא לסייע ללקוח באופן יעיל ומקיף ביותר.
הקמתם וקיומם של צוותים בין-מקצועיים, הינו תהליך מורכב מאוד, בייחוד בשל מגוון הפרופסיות הקיימות בו וייחודן. הקמת הצוות והעבודה בו, דורשים חשיבה משותפת של כל בעלי המקצוע, מאמץ ושיתוף פעולה לאורך כל שלבי התפתחות הצוות, על מנת להשיג את המטרות שהצוות הגדיר.
בעבודתנו כעובדים סוציאליים בשירותים שונים, אנו מוצאים עצמנו מתוך בחירה או מתוך הכרח, חלק מצוותים בין מקצועיים ו/או נפגשים עם צוותים אלה ומתמודדים עם החלטותיהם. חוויית העבודה בצוות בין מקצועי היא עבודה מורכבת, לא פשוטה, אשר טומנת בחובה קשיים רבים ולצידם הטבות לרוב.
בעבודה זו, בחרנו להתמקד בועדת החלטה שפועלת במתכונת של צוות בין מקצועי בלשכה לשירותים חברתיים בנצרת עילית, על מנת להמחיש את מורכבות העבודה ויתרונותיה. ננתח את עבודת הצוות הבין-מקצועי מתוך תצפיות שערכנו, ראיון עם רכזת הועדה וכן על פי תיאוריות שונות העוסקות בנושא. כמו כן, נעסוק בהרחבה בסוגיית הקונפליקטים בצוות ובמכניזמים שונים לפתרונם.

קטע מהעבודה:

צוות בין-מקצועי מוגדר כקבוצה קטנה בעלת ביצועים או צוות המשתף פעולה למשימה ספציפית כלשהי. לצוות מבנה היררכי רחב של סוכנות שרותי אנוש (מערכות שהתפתחו לשרת את צרכי הפרט), ומטרתו לספק את הדברים החיוניים אשר יפיקו את מירב הפוטנציאל של הפרט לצורך גדילתו והתפתחותו, ימנעו או ישחררו אותו מסבלו וכל זאת תוך שימוש בידע ומיומנויות של לפחות שני אנשים ממקצועות שונים (Brill, 1976). דרינקה (Drinka, 1994) מגדיר צוות בין מקצועי כקולקטיב מוגדר, שבו לחברים יש יעדים צוותיים משותפים והם עובדים בצורה קולקטיבית בתכנון, פתרון בעיות, קבלת החלטות, יישומן, והערכת משימות הקשורות לצוות ומוסיף שחברי הצוות אף חולקים את האחריות לתפיסת תפקידי מנהיגות. שיתוף פעולה סביר ביותר להתרחש, כאשר ישנה הכרה במנהיגות לפי מומחיות ומחויבות, וחברי הצוות חשים חופשיים להשתמש בתכונות אלה על מנת להעניק לצוות מנהיגות. שיתוף פעולה דורש שחברי הצוות יכירו בקיומם של חילוקי דעות, יתרמו ממומחיותם וידונו על אפשרויות שונות.
לחברי צוות בין-מקצועי תהיינה מטרות משותפות, תפקידים מוגדרים וקיום מנגנון להקלה על העבודה המשותפת והתקשורת בין אנשי הצוות. בנוסף, כולם יתייחסו אליהם כאל צוות.

תגים:

עבודה סוציאלית · צוות בין מקצועי · לשכות רווחה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבודה בצוות בין מקצועי", סמינריון אודות "עבודה בצוות בין מקצועי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.