היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיכלאנג'לו - "יום הדין"

עבודה מס' 068344

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חייו של האמן וחקירת יצירתו "יום הדין".

3,148 מילים ,5 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מיכלאנג'לו עבר שינויים רבים במהלך חייו כאמן, תחילתו באומנות התאפיינה במוטיבים חזקים ובולטים מהרנסנס, דבר שהתבטא בשאיפה ליצירה מושלמת ומדויקת מבחינה ריאליסטית, והבאת רעיון בצורה מרגשת וחושית, אך במהלך חייו והשפעות, בעיקר ההשפעות של הניאו-פלטוניזים, חלה תפנית באומנותו של מיכלאנג'לו, הניאו- פלטוני זים מבקש לשאוב את רעיונות "האידיאות" מתוך האמן עצמו, ולשקף אותם ביופי מן הטבע, בהמשך הזמן חלחלה האמונה במיכלאנג'לו כי יש לו גישה ליופי האלוהי, לשלמות, והוא סירב להשתמש בחוקים וכללים על מנת ליצור פרופורציות ופרספקטיבות, הוא היה נחוש בדעתו להעביר את "הרעיונות האלוהיים, שקוננו בראשו על פי הפסלים והציורים, הוא היה האמן הראשון באותה עת שהעיז לנסות ולבצע את הדברים אשר ראה במוחו, כפי שראה במוחו ולא כפי שהם במציאות.

תוכן עניינים:
מיכלאנג'לו בואונארוטי- רקע ויצירותיו (פרק א)
גישתו אל האדריכלות, פיסול וציור והשפעותיו באומנת (פרק ב)
חקירת היצירה "יום הדין האחרון" (פרק ג)
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

יום הדין האחרון צויר על הכותל מעל המזבח בקפלה הסיסטינית, גובהו 17 מטרים ורחובו 13 מטרים, בציור מתואר גורלו של האדם באחרית הימים, כאשר במרכז נמצא ישו- המשיח, כשופט עליון ביום הדין ומגרש את בני האדם מגן-עדן למטה על הגיהינום,הוא מחליט מי ילך לחיי נצח ומי שדינו גזר ייסורי נצח על ידי הצבעה ביד השמאלית הוא שולח אל הגהנום, וידו הימנית מעלה בעוצמה את הראויים אל-על יחד עם השמש וכוכבי הלכת, לצידו של ישו נמצאת מריה והאבות הקדושים סובבים אותם. 'נופלים הנידונים למוות נצחי כאבנים כבדות: בגוף נופל נתבטלו כל כוחות הרצון, הוא רק חומר, הנשמע לחוקי הכובד. השליח פטרוס, המוקע אל הצלב כשראשו כלפי מטה, הופך אף הוא במותו לאבן כבדה'.

תגים:

מיכלאנג'לו · יום הדין · הקפלה הסיסטינית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיכלאנג'לו - "יום הדין" ", סמינריון אודות "מיכלאנג'לו - "יום הדין" " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.