היישום אינו מחובר לאינטרנט

המקרתיזם החדש? השוואה בין חוק הפטריוט למקרתיזם

עבודה מס' 068324

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין המקרתיזם לחוק הפטריוט (USA PATRIOT Act)

4,311 מילים ,13 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מקרתיזם- רדיפה פוליטית בימיה של המתיחות הבין-גושית. אקלים פוליטי השייך לעבר. האומנם?
עבודה זו, במסגרת לימודי דיפלומטיה, תנסה להציג ולהסביר את מושג המקרתיזם ומאפייניו ולעמת אותו עם חוק הפטריוט שהועבר לאחר אירועי 11 בספטמבר וחודש לאחרונה על ידי נשיא ארה"ב ברק אובמה.
רבים מאיתנו מופתעים לשמוע כי ישנה רדיפה בארה"ב וחוקי יסוד וזכויות אדם מופרים באופן קבוע על ידי הממשל. הפרדוקס שאותו אשתדל להציג הוא שחוקים אלו באים להגן על זכויות הפרט שאותן הם מפרים. האפיק הדיפלומטי בעבודה זו הוא שבמקרים אלו המדינה מנסה להגן על עצמה מפני אויב חיצוני והשאלה הנשאלת היא היכן עובר הגבול בין הגנה עצמית לבין חדירה לתחום מסוכן של הפרת זכויות אדם.
בעבודה זו אציג את מגילת הזכויות האמריקאית ואנסה להראות דמיון בין התקופות השונות. כמו כן אדון בפירוט נרחב על המקרתיזם, אווירת התקופה, ההאשמות וניסיונותיו של ג'וזף מקארתי להעביר חוקים המעודדים רדיפה בסנאט.
לאחר מכן אפרט על חוק הפטריוט על שלל סעיפיו. בעקבות נפח העבודה לא אוכל לדון במסמך כולו, אך אשתדל להציג את הנקודות העיקריות אשר יתמכו בטענתי.
בפרק שלאחר הצגת חוק הפטריוט אשווה בינו לבין המקרתיזם ואעלה נקודות דמיון ונקודות בהן מופרות זכויות הפרט, פרק זה יציג את הדיפלומטיה הישנה מול הדיפלומטיה הישנה והאם התרחש שינוי כלשהו במרוצת השנים או שההיסטוריה חוזרת.
בפרקים שלאחר מכן אתייחס להשפעה על הסדר העולמי ומשקלו של הגורם האנושי בכל אחד מהמקרים. לבסוף אנסה להעריך אם היה מקום לפעול אחרת ומה ההשלכות יכלו להיות.
השערת המחקר שלי היא שישנו דמיון רב בין שתי התקופות וכל אימת שארה"ב נתקלת באויב חיצוני מאיים היא מפעילה מנגנון הגנה עצמית שבעצם אין רב המרחק בינו לבין מנגנון הפגיעה עצמית.

קטע מהעבודה:

גם המקרתיזם וגם חוק הפטריוט הם תוצאות של התכנסות ורצון לשמירה על הביטחון הלאומי אל מול אויב חיצוני שנתפס כחזק ומאיים. לפי ששון סופר (1996) אחד האתגרים שעמדה בפניהם הדיפלומטיה היה המלחמה האידיאולוגית שהיוותה סתירה לדיפלומטיה ושינתה אותה מקצה אל קצה. למרות השינוי, התהליכים והארגון נותרו ללא שינוי והדיפלומטיה מעולם לא חדלה להיות רלוונטית. לעבודתנו ניתן לומר כי בשני המקרים הדומה הוא שנעשה שימוש בדיפלומטיה ציבורית בכדי להגן על אינטרסים במדיניות הפנים שנובעים מהסדר העולמי והאיום החיצוני.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המקרתיזם החדש? השוואה בין חוק הפטריוט למקרתיזם", סמינריון אודות "המקרתיזם החדש? השוואה בין חוק הפטריוט למקרתיזם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.