היישום אינו מחובר לאינטרנט

סכיזופרניה - הגדרה, אבחון וגורמים

עבודה מס' 068298

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המחלה, הגדרתה, דרך אבחונה והגורמים הביולוגיים והפסיכולוגיים.

4,181 מילים ,24 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו אעסוק בבחינת ההגדרה הכוללת למחלת הסכיזופרניה ובגורמים לה. סכיזופרניה, או שסעת, זהו השם הניתן לקבוצה של מחלות נפש פסיכוטיות הקשורות בחשיבה ובהפרעות בה, בתגובות רגשיות ובקשר הגיוני עם המציאות. תסמיני המחלה הם לרוב מחשבות שווא, הזיות, חוסר באנרגיה ורצון ליוזמה. (אינפומד). את הסכיזופרניה מחלקים לכמה סוגים עיקריים: הראשונה, והידועה מבין כולן היא הסכיזופרניה הפרנואידית, בה סובל החולה מהזיות ואשליות רבות, ובעיקר מאשליית רדיפה. הסוג השני הוא הסכיזופרניה הבלתי מאורגנת, בה סובל החולה מקשר רדוד עם המציאות ונסיגה ממנה. השלישית היא הסכיזופרניה הקטטונית בה תנועות יתר או חוסר תנועות של החולה הן הסימפטומים העיקריים והאחרונה בה אעסוק היא הסכיזופרניה הבלתי נבדלת, הכוללת את כל הסימפטומים אשר לא קיימים בסוגי המחלה האחרים.

מאז ומעולם אנשים חלו בסכיזופרניה על כל סוגיה, ולאורך ההיסטוריה ההתייחסות למחלה ולחולים בה, יחד עם הטיפול בהם, לא היטיב עמם ולאלו התייחסו כאחוזי דיבוק ושגעון שהושמו לרוב בכליאה ובבידוד ואף הוצאו להורג. באמצע המאה ה- 19, עם הבנה ראשונית של המחלה וסיווגה כמחלה של הנפש החל המחקר המעמיק בה הנמשך גם כיום, מחקר שנוי במחלוקת ומעורר תהיות רבות יחד עם וויכוחים מצד העוסקים בנפש ובגוף. כיום, ידוע כי גורמי המחלה שוכנים במוח והסיכויים לחלות בה תלוים בגורמים תורשתיים וסביבתיים כאחד.

בעבודתי אנסה לתת תמונה מקיפה של המחלה על ידי הגדרתה באופן כולל ונרחב יחד עם פירוט הגורמים לה. אסקור, את ההגדרות השונות שישנן למחלה ואנסה לשלבם באופן הנותן פירוט עדכני ומלא של ההגדרה כפי שהאי כיום. כמו כן, אתמקד בחקירת הגורמים הפסיכולוגיים למחלה, שכן אלו הפיזיים אינם מובנים לנו דיו, גם כיום. אפרט כל גישה פסיכולוגית על פי דרך השקפתה שלה על מחלת הסכיזופרניה והגורמים לה. בעבודתי זו בחרתי להתמקד בגישות הפסיכולוגיות דווקא, גישות פחות אמפיריות וישימות לרוב, מכיוון שאני סבור שמחלת הסכיזופרניה הינה מחלה מורכבת ומגוונת אשר לה השפעות ומקורות רבים, וכעדות לכך תשתקף מעבודתי זאת ההבנה החסרה שישנו לאדם בכלל ולמדע בפרט כיום בנוגע למחלה.

שני הפרקים העיקריים בעבודתי יהיו הגדרת המחלה והגורמים לה. בפרק הראשון אנסה ליצור כר תיאורי נרחב למחלת הסכיזופרניה תוך פירוט הגדרתה, הסימפטומים שלה ולבסוף האבחנה של המחלה תוך שימוש במחקרים ובמקורות אקדמיים רלוונטיים. הפרק השני ישען בצורה נרחבת על הפרק הראשון ובו אנסה להציג פירוט מקיף של הגורמים הביולוגיים והפסיכולוגיים למחלה אשר כל כך קשה לאפיון והבנה.

בכתיבת עבודה זו נעזרתי במספר מקורות מהספרות הפסיכולוגית והפסיכיאטרית, במאמרים אקדמיים ובמידע הלקוח מאתרים שונים ברשת האינטרנט.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2.הגדרת המחלה
2.1 הגדרה
2.2 מאפייני המחלה
2.3 סימפטומים
2.4 סוגי הסכיזופרניה
2.5 אבחון המחלה
2.6 אפידמיולוגיה
3.הגורמים למחלה
3.1 הגורם הביולוגי
3.2 גורמים פסיכולוגיים
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה
6.נספחים

קטע מהעבודה:

אצל אדם בריא, תעדוף הגירויים שסביבו מאפשר לו להגיב כראוי ולעמוד בעומס המחשבתי שנוצר מהם. אחד התסמינים של החולה הסכיזופרני הוא הפרעה בחשיבה ובקשב ובקושי להבחין בין גירויים חיצוניים ופנימיים, וכתוצאה מכך החולה עובר מעבר מהיר בין גירוי לגירוי, דבר שיוצר לבסוף תחושת חרדה ואבדן שליטה. כחלק מההפרעה בתהליך החשיבה אצל חולי הסכיזופרניה, אליצור, טיאנו, מוליץ ונוימן (1995) טוענים כי ישנו רפיון אסוציאטיבי בתהליך החשיבה וקושי גדול לחשוב בצורה קוהרנטית ועקבית.

תגים:

פסיכולוגיה · סכיזורפרניה · מחלות נפש שסעת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סכיזופרניה - הגדרה, אבחון וגורמים", סמינריון אודות "סכיזופרניה - הגדרה, אבחון וגורמים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.