היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפן החברתי של הפרעת ADHD

עבודה מס' 068207

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההשלכות והאספקטים החברתיים של הפרעת ADHD אצל ילדים ויעילותה של הגישה הרב-ממדית בטיפול בפן החברתי של ההפרעה.

5,351 מילים ,23 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

אריה התרוצץ בחדר הטיפול כאחוז תזזית מניף את ידיו ורגליו הנה והנה במעין תנועות קראטה מבולבלות. כששאלה אותו המטפלת למעשיו סיפר לה שהוא מתאמן כבר כמה שנים להיות "לוחם". כששאלה מניין נובע הרצון להיות לוחם זקף אריה את סנטרו ובפנים חמורי סבר הסביר שעליו להגן על עצמו. כשבקשה לברר מפני מה, סיפר על הצקות חוזרות ונשנות מילדים בכיתתו. "צריך להיות חזק, צריך להגן על עצמי" שב ואמר בנחישות מעוררת חמלה.
ממחקרים רבים עולה כי ילדים הסובלים מהפרעת קשב-ריכוז והיפראקטיביות (להלן ADHD) מגלים קשיים בהסתגלותם החברתית ובקשרים שלהם עם בני-גילם. ההשלכות של מצב זה ניכרות בין היתר בדחייה חברתית, דימוי עצמי נמוך ונסיגה מאינטראקציות חברתיות. קיים חשש כי השלכות אלו ילוו אותם גם בבגרותם ויתבטאו על פני רצף הנע מניכור חברתי ועד פסיכופתולוגיה. עבודה זו תתמקד בשתי דילמות מרכזיות. האחת הינה דיון אודות הצורך להתמקד בפן החברתי של ההפרעה בעת טיפול בילדים הסובלים ממנה. השנייה הינה בחינת יעילותה של הגישה הרב-ממדית בטיפול בפן החברתי של ההפרעה ביחס ליעילותן של גישות אחרות. בהתייחסנו לפן זה, אנו בוחרים להתמקד בילדים בגילאי בית-ספר יסודי בלבד.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - הצגת מקרה
פרק ב' - הפרעת ADHD וביטוייה
פרק ג' - הפן החברתי של הפרעת ADHD וביטוייו בקרב ילדים בגיל בית-ספר יסודי
ג.1. ביטויי התנהגות חברתית אצל ילדים הסובלים מ- ADHD ותגובות קבוצת השווים
פרק ד' - דיון אודות הצורך להתמקד בפן החברתי בעת הטיפול
פרק ה' - הגישה הרב-ממדית כגישה היעילה ביותר בטיפול בפן החברתי של הפרעת ADHD
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

3%-6% מילדים בגיל בית-ספר סובלים מ-ADHD (Silver, 1999). הפרעת זו הנה הפרעה נוירו-ביולוגית כרונית שמצמצמת את יכולת הפרט לווסת את רמת הפעילות שלו (היפראקטיביות), את התנהגותו (אימפולסיביות) ואת המכוונות שלו למשימה (חוסר-קשב). בנוסף לאלו, קיימים מאפיינים נוספים המשויכים להפרעה אך אינם הכרחיים כגון: חוסר-ציות, חוסר בגרות רגשית, הישגים אקדמיים נמוכים (Anastopoulos & Shelton, 2001), קשיים ביחסים עם בני המשפחה ועם קבוצת השווים ובעיות התנהגותיות (Silver, 1999). אין עדיין תשובה חד משמעית בנוגע לסיבה המרכזית להיווצרותה של הפרעת ADHD. נראה כי ההפרעה נובעת משילוב של גורמים ביולוגיים (כגון העברה גנטית ושוני במבנה של המוח), פסיכולוגיים (כגון קשיי ויסות וקושי בהתנהגות מכוונת מטרה) ופסיכוסוציאליים (כגון הורות לקויה וסביבה ביתית ענייה ולא מאורגנת) (Anastopoulos & Shelton, 2001).

תגים:

ADHD ילדים · טיפול רב-ממדי · השפעות חברתיות · חוסר ריכוז וקשב · בעיות הפרעות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפן החברתי של הפרעת ADHD", סמינריון אודות "הפן החברתי של הפרעת ADHD" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.