היישום אינו מחובר לאינטרנט

'מחכים לסיינפלד'

עבודה מס' 068197

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היעדרות, הישנות ולא כלום ב'מחכים לגודו' לסמואל בקט ובסדרת הטלוויזיה 'סיינפלד'.

7,266 מילים ,19 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בשנת 1948 כותב סמואל בקט (Beckett) את המחזה 'מחכים לגודו' ובכך גוזר את דינן של שתי דמויותיו המפורסמות ביותר, לציפייה אין סופית למישהו או משהו, העונה לשם גודו. בקט משליך את ולאדימיר ואסטראגון, גיבורי 'מחכים לגודו', אל תוך חלל לא מזוהה, בזמן לא ברור, ללא שנותן בידם פרטים חד משמעיים לגבי מקום הימצאם, עברם, עתידם או אפילו זהותם. הדבר היחיד הידוע להם לאשורו הוא, כי עליהם לחכות לבואו של גודו במקום בו הם נמצאים, מקום המפורז ממשמעות קונקרטית כלשהי, מערך זמן כלשהו. בשנת 1989, 41 שנים אחרי שנשלחים ולאדימיר ואסטראגון לנצח בידודם, נולד ברוחם של לארי דייוויד וג'רי סיינפלד הרעיון לקומדיית המצבים שהפכה לפופולארית ביותר בשנות ה90. יוצרי הסדרה סיינפלד מצהירים על עצמם, בשעת שידורי השיא, כעל עוסקים ב'שום דבר', ומבקשים להראות את הקיום האנושי בצורתו הטבעית, (גם אם במניפולציה קומית) תוך פירוז הסדר ההיררכי של הזמן. לכן הטענה הסמיוטית היא: אותו מסמן, הקיים במחכים לגודו בצורת עיסוק ב'שום דבר' כמסמן את מסומן הקיום, הופך בסיינפלד לזהות אייקונית מודעת. יוצרי הסדרה משתמשים ב'שום דבר' הקיומי, בכדי להראות את ה'שום דבר' הקיומי.
בכך ממקמים עצמם ה"סיינפלדים" באותו החלל אליו הגיעו ולאדימיר ואסטראגון כארבעים שנה לפני כן. אך ולאדימיר ואסטראגון מגיעים לאותו המקום, על מנת לחכות לגודו. "סיינפלד" יוצרת את אותו המקום, לאחר שעבורה גודו כבר הגיע .
"אני שונא את ה-"המשך יבוא" בטלוויזיה. זה איום ונורא כשחשים שה-"המשך יבוא" מגיע. אתם צופים בתוכנית, נכנסים אל תוך העלילה, וחמש דקות לסיום מבינים "הי, הם לא הולכים להצליח! טימי עדיין תקוע במערה! אין סיכוי שהם סוגרים את כל העניין בחמש דקות!" הרי הסיבה היחידה לצפות בתוכנית טלוויזיה היא כי יש לזה סוף. אם הייתי רוצה סיפור ארוך, משעמם וחסר מסקנה, הייתי מסתפק בחיים שלי."

בעבודה זו אתייחס לסיטקום המצליח "סיינפלד", על פי כללי העולם אותו יוצר בקט במחכים לגודו, ובהשוואה בין שני העולמות. על ידי כך, אבדוק האם כלליו של בקט חלים על יצירתם של דייויד וסיינפלד, וכיצד נוהגים הדמויות ג'ורג', ג'רי,איליין, קריימר,אסטראגון וולאדימיר במשנתם של שתי יצירות אלו.

תוכן העניינים:
מבוא
1. חלוצי הז'אנר
2. הישנות
2.1. הישנות במחכים לגודו
2.2 הישנות בפעולות הדמויות במחכים לגודו
2.3 . הישנות בסיינפלד
2.4. הישנות בפעולות הדמויות בסיינפלד
3. היעדרות
3.1. היעדרות במחכים לגודו
3.2. היעדרות בסיינפלד
4. לא כלום
4.1. "לא כלום, פעמיים".-'לא כלום' במחכים לגודו
4.2."תכנית על לא-כלום"- 'לא כלום' בסיינפלד
5.סיכום: בין זוועת ה'כל' לאשליית ה'לא-כלום'- האלטרנטיבה של סיינפלד למשנתו של בקט
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"מה ש"סיינפלד" עשתה לעולם הסיטקום אינו שונה צורנית ממה שהאבסורד עשה לריאליזם. בניגוד להנחת העבודה של מבקרי תרבות, אי אפשר לדעתי לדחות בקלות את ההסבר הכמו-טאוטולוגי להצלחה העצומה של הסדרה,אבל עדיין יש מקום לבחון מה מרכיב את המצוינות הזו ומה יצירתה והתקבלותה של היצירה המסוימת הזו מעידות על "רוח התקופה"."
מחכים לגודו נחשב לנקודת מפנה בדרמה המערבית המודרנית. מאז הבכורה בפריס, הפך המחזה ליצירה "קלאסית" מודרנית ולנושא הדגל של המחזאות בסגנון האבסורד. האביזרים המינימליסטיים והמצומצמים עד למינימום ההכרחי, המקום חסר ההגדרה, וההרגשה הכללית של אי-הוודאות, מראים כולם כי דבר אינו קיים באמת. הגיבורים הראשיים משתוקקים במעורפל לקיום, אך הם מתעקשים לחפש את הישועה מחוץ לעצמם. בעמדם מול הצורך לבחור, הם בוחרים בכך שאינם בוחרים.

תגים:

קומדיית מצבים · סיטקום · אבסורד · סיינפלד · בקט · טלביזיה · סדרות קומיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "'מחכים לסיינפלד'", סמינריון אודות "'מחכים לסיינפלד'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.