היישום אינו מחובר לאינטרנט

אזהרת רווח והשפעתה על מחירי המניות

עבודה מס' 068188

מחיר: 435.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש קשר בין אזהרת רווח לבין מחיר המניות לפני הפרסום, ביום הפרסום ולאחר הפרסום.

5,730 מילים ,21 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודת מחקר זו מתמקדת בבחינת קיומו של קשר בין פרסום אזהרת רווח לבין מחירי מניות.
הספרות המחקרית הענפה בנושא מראה כי מאורעות שונים עשויים להשפיע על מחירי המניה גם דרך מידע חדש הניתן למשקיעים, אולם גם באמצעות השפעות פסיכולוגיות על ציפיות המשקיעים שאינן בעלות בסיס כלכלי גרידא , למשל השפעה של פרסום דוחות כספיים חיוביים ושליליים, ושיעור המס הצפוי לתשלום.
ככלל, נושא הערכות הרווח והשפעתן על מחירי המניות נבדק באופן מקיף למדי בספרות אולם לעומתו הנושא של הודעות מיידיות בנוגע לרווחים, ובפרט בנוגע לאזהרות רווח שליליות, הינו נושא חדש באופן יחסי.
השאלה שעמדה בבסיס אותם מאמרים שעסקו בנושא של אזהרת רווח היא האם פרסום אזהרת רווח משפיע על מחירה של המנייה באופן כללי, ובאופן ספציפי האם פרסום אזהרת הרווח ישפיע באופן שלילי על תשואת המניה סמוך למועד הפרסום.
לאור "היפותזת השוק היעיל" (Fama, 1970), אשר גורסת כי המחירים בשוק משקפים את כל המידע שקיים בשוק וידוע למשקיעים עד לאותה נקודת זמן , השאלה הנשאלת היא האם פרסום של אזהרת רווח מכיל בתוכו מידע חדש למשקיעים ובכך עשוי להשפיע על מחיר המניה, או לחילופין שהמידע המגולם באזהרת רווח היה כבר ידוע למשקיעים ולכן בפרסום אזהרת הרווח אין בכדי חידוש ולכן לא אמורה להשפיע על מחירי המניות.
הספרות המחקרית, אשר בחנה נושא זה, לא העלתה ממצאים עקיבים. כך לדוגמה Jackson and Madura (2003) מצאו כי לפרסום אזהרת הרווח אין השפעה על מחירי המניות, אך אותם חוקרים עצמם במחקר שנערך שנה מאוחר יותר בנוגע לפרסום אזהרות רווח של בנקים (Jackson and Madura, 2004) מצאו כי פרסום אזהרת הרווח הוא בעל עצמה חזקה יותר, הן ביחס לענף והן ביחס לשוק.
מחקר זה ביקש לבחון האם פרסום אזהרות רווח משפיע על מחירי מניות אשר נסחרות בבורסה לניירות ערך בת"א. לשם כך נסקרו ההשפעות של הודעות אזהרת הרווח שפורסמו במהלך שנת 2008 עבור חברות הנכללות במדד תא100.
תוצאות המחקר מצביעות על כך שפרסום אזהרת רווח אינו משפיע על תשואות המנייה, או במילים אחרות שתשואתן של המניות שפרסמו הודעת אזהרה לא הייתה שונה (לחיוב או לשלילה) מהתשואה שהושגה בשוק.

תוכן העניינים:
סקירת ספרות
השערות המחקר
שיטה
מערך ושיטת מחקר
ממצאים
תיאור הנתונים
ניתוח התוצאות
סיכום ודיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קיימים אירועים רבים בחיי הפירמה שמשפיעים על מחיר המנייה. למשל פרסום של דוחות כספיים שליליים או חיוביים, חלוקת דיווידנדים שיעור המס שמשלמים המשקיעים וכדומה. ממצאי מחקר שנאספו בנושא מורים שלמאורעות הללו ישנה ההשפעה על מחיר המניות , אולם יחד עם זאת השפעה זו היא אינה תמיד מעוגנת בגורמים כלכליים.
(e.g Karcesinky, 2002; Goldstein & Nelling, 1999 Howton & Howton, 2006).

תגים:

שוק ההון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אזהרת רווח והשפעתה על מחירי המניות", סמינריון אודות "אזהרת רווח והשפעתה על מחירי המניות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.