היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהיגות מעצבת של מנהל בית ספר והשפעתה על שביעות רצון המורים.

עבודה מס' 068160

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של מחקרים ותיאוריות מרכזיות.

10,167 מילים ,22 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עבודה זו מתמקדת בתפקיד המנהל בשביעות הרצון של המורים מעבודתם.
בעבודתי רציתי לבדוק מהי השפעתה של מנהיגות מעצבת של מנהל בית ספר על מידת שביעות הרצון של מורים.
סקרתי מתוך מאמרים 2 סוגים עיקריים של סגנונות מנהיגות - מנהיגות מעצבת ומנהיגות מתגמלת. כמו כן, סקרתי את נושא שביעות רצון בעבודה באופן כללי ושביעות רצון מורים בפרט.
נראה כי סגנון ניהול מסוג מנהיגות מעצבת משפיע באופן חיובי יותר על מידת שביעות רצון המורים מעבודתם מאשר סגנון עיצוב מתגמל, סגנון ניהול מעצבת הוא סוג של תהליך שבו מנהיגים ומונהגים גורמים אחד לשני להעלות לרמה גבוהה יותר של מוסר ומוטיבציה,
המורים חייבים לדעת לקראת מה הם חותרים ומהם המטרות העיקריות ועל כן, יש להגדיר מטרות שיהיו מוסכמות על כל חברי הצוות בבית הספר. דבר זה יגרום להגברת המחויבות של המורים להשגת המטרות הייעודיות, נוסף על כך, אנשי הצוות יתרמו מעצמם, יכבדו דעות האחרים ויביאו בפתרון בעיות באופן יעיל. כמו כן, מצאתי כי מנהיגות מעצבת הינה מנהיגות המחוללת תמורה ערכית חיובית בקרב המונהגים. במנהיגות זו המנהיג מגביר את המוטיבציה, המורל והביצועים של הקבוצה אותה הוא מנהיג. ומנהיגות מתגמלת היא מונעת מאינטרסים אישיים של המנהיג ושל המונהגים. המנהיג משתמש בתמריצים ובגמולים תלויים על מנת להשיג את המטרות.
מצאתי כי שביעות רצון מהעבודה מביאה להשתתפות העובד, במקרה זה המורה, בקבלת החלטות ובמנהיגות והשאיפה לה. גיליתי כי מורים מביעים שביעות רצון גדולה יותר כאשר המנהל במוסד נתפס על ידם כמשתפם במידע, מאציל סמכויות ומקפיד על תקשורת פתוחה עימם. כמן כן, מידת שביעות רצון המורה משפיעה ואף קובעת את מידת המחויבות שלו לתפקיד, מחויבות זו הכרחית ומקדימה להתפתחות מבחינה ארגונית-מוסדית.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
חלק א': סקירת ספרות
מהי מנהיגות
תיאוריות ומודלים של מנהיגות
מאפייני מנהיגות - השפעה כוח וסמכות
סגנונות מנהיגות
מנהיגות מעצבת
מנהיגות מתגמלת
השוואה בין מנהיגות מעצבת ומנהיגות מתגמלת
סגנון מנהיגות של מנהלים בבית ספר
חלק ב': שביעות רצון
שביעות רצון בעבודה
שביעות רצון/אי שביעות רצון של מורים מעבודתם
מחקרים בנושא שביעות רצון מורים מעבודתם
חלק ג': מערך המחקר
ממצאים
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגדה למנהיגות מתוך מילון אבן שושן - ראשות, נשיאות, עמידה בראש ציבור או מפלגה, חבר אנשים המנהלים ציבור או מפלגה.
הגדה מתוך ויקיפדיה - מנהיגות היא יכולתו של אדם או קבוצת אנשים להוביל אנשים אחרים אל עבר מטרה משותפת. מנהיגות מתקשרת בצורה ישירה להשפעה. ויותר מכך, מנהיגות היא היכולת להשפיע על מוטיבציה של אנשים. הרבה אנשים שדיברו על נושא המנהיגות תיארו בעצם שליטים ולא מנהיגים. נושא המנהיגות ופיתוחה העסיק פילוסופים ומדענים רבים במשך הדורות. זהו מושג חמקמק שקשה להגדירו במדויק או לעמוד על טיבו ועל מרכיביו. כיום מקובל לחשוב שמנהיגות היא יכולת מתמחה, כלומר קיימים סוגים רבים שלה, שכל אחד מהם מתאים לסוג אחר של מצבים.

תגים:

סגנונות מנהיגות · מנהיגות מעצבת · מנהיגות מתגמלת · סגנון מנהיגות · מנהלים · בית ספר · מינהל חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיגות מעצבת של מנהל בית ספר והשפעתה על שביעות רצון המורים.", סמינריון אודות "מנהיגות מעצבת של מנהל בית ספר והשפעתה על שביעות רצון המורים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.