היישום אינו מחובר לאינטרנט

המצאת כליא הברק ע"י בנימין פרנקלין

עבודה מס' 068154

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה אודות הממציא, תהליך יצירת ההמצאה ותיאור ההשפעה של ההמצאה על החברה והסביבה.

1,924 מילים ,6 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

משחר ההיסטוריה התבוננו בני-האדם בתופעות הטבע השונות: תנועת העננים, חילופי העונות, השמש, הירח ותנועת הכוכבים אך ניתן לומר בוודאות שאחת התופעות שהרשימו והפחידו אותם כאחת היו הברק והרעם. בתרבויות שונות ניתן למצוא איורים של ראשי האלים האוחזים בידם ברקים ומטילים אותם אל עבר הארץ. ניתן ללמוד זאת משמו של ראש אלי האולימפוס היווני,זאוס, אשר נגזר מהשורש דיוו, המשותף ללשונות ההודו-אירופאיות שפירושו: לזרוק, לירות, להבריק, ואמנם זאוס היה בראש וראשונה אל הרעמים והברקים.
כמו מקבילו היווני, כך גם יופיטר, ראש האלים הרומי, היה אל השמיים ואחראי על תופעות הטבע. נשקו העיקרי היה הברק. אור הברק נחשב תמיד לסימן הרצון הטוב או הרע של יופיטר. היה זה עונש או רמז משמיים והחוזים השתדלו לנחש את משמעותו של הברק.

תוכן עניינים:
פרק 1- תיאור מצב המדע לפני פרנקלין
פרק 2 -תולדות חייו של בנג'מין פרנקלין
פרק 3 - תיאור ניסויי תא הזקיף והעפיפון של פרנקלין
פרק 4- הולדת כליא הברק
פרק 5 -השפעת תגליתו של פרנקלין
פרק 6-ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פרנקלין היה העשירי מ-17 בניו של יצרן סבון ונרות בבוסטון, ולימודיו הפורמליים נמשכו עד גיל 10 בלבד. בגיל 12 החל לעבוד בבית הדפוס של אחיו, והמשיך בתחום זה עד שהפך בעל בית דפוס ומאוחר יותר מוציא לאור. ב-1723 עבר לפילדלפיה שבפנסילבניה, והוסיף לעבוד בדפוס. בין השאר נעשה מו"ל העיתון "פנסילבניה גאזט", ופרסם סדרה של אלמנכים בשם Poor Richard's (שעליהם חתם בשם העט ריצ'רד סונדרס [Richard Saunders]). (האנציקלופדיה של YNET)

תגים:

המצאה ממציא · כליא ברק · חשמל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המצאת כליא הברק ע"י בנימין פרנקלין", סמינריון אודות "המצאת כליא הברק ע"י בנימין פרנקלין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.