היישום אינו מחובר לאינטרנט

חרדים לגבולות - מצעד הגאווה בירושלים, 2005

עבודה מס' 068147

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המרחב הפיזי כפרקטיקה של כינון זהויות והתווית הגבולות החברתיים - מצעד הגאווה של 2005 בירושלים כמקרה בוחן.

2,441 מילים ,14 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

קיום מצעד הגאווה הבינ"ל של הקהילה ההומו-לסבית בירושלים ב 2005 עורר תגובות רבות ומגוונות מקצוות שונים של החברה. התנגדות חריפה הביעה הקהילה החרדית, ששיאה היתה תקיפת משתתפי המצעד בדקירות סכין על-ידי חרדי קיצוני.
המקרה חושף שלוש פרקטיקות מרכזיות בכינון זהות וגבולות- שפה/טרמינולוגיה, גוף ומרחב פיזי. עבודה זו תתמקד בפרקטיקה של מרחב. אנסה להראות דרך מקרה הבוחן כיצד פרטים וקבוצות עושים שימוש במרחב הפיזי לשם סימון גבולות, זהויות ו"נורמליות" ולשם שימור או השגת לגיטימציה במרחב החברתי. הדינמיקה באירוע מעמתת שתי קבוצות שוליים הנאבקות כל אחת בדרכה על הגדרת הנורמאליות, ובתווך קולו של המון שותק, הנמנע כמעט מנקיטת עמדה. כיוון שכך, מוארת המורכבות של החברה ורבדים גלויים וסמויים של מבנה ואופני פעולה נחשפים.
אפתח בהצגת המקרה, תוך תיאור מסלול המצעד ומקומות ההתרחשות הספציפיים. התיאור יכלול גם רקע על האירוע ומשתתפיו, תגובות והשלכות נראות למקרה- כל אלה על-פי מידת הרלוונטיות שלהם לניתוח ולדיון. בהמשך אדון במשמעות של פרטי האירוע לאור תיאוריות ביקורתיות בעיקר: יצירת האחר כינונו וייצוגו (דה-סרטו, באומן, זימל, באבא ק. הומי), תיאוריות על המדינה, לאומיות ואזרחות (קמפ א., Comaroff J. &Comaroff J.), ובניה מרחבית של הבדל (יונה י.). אסיים בהצגת מסקנה ביחס לטענה המובאת לעיל, לאור הדיון בפרטי המקרה. המסקנה תתייחס לאירוע הספציפי הזה, ובמקביל אנסה להבין ולנסח את המשמעויות האנליטיות הכלליות יותר הנובעות ממנה.
בשנה שעברה, 2005, הזדמנתי למצעד הגאווה בירושלים. הגעתי לגן-הפעמון לקראת אמצע-סוף המצעד. האווירה הייתה שמחה, כמי שלא הייתה מודעת לאירוע הדקירה, ובדיעבד נראה כי- ההצגה המשיכה. בתקשורת נראה אירוע הדקירה מזעזע ממש- סיבה להפסיק את המסיבה. פער זה חשף בפניי את העובדה שהאירוע הוא הרבה יותר ממצעד ססגוני של כיף ואהבה, וכי הוא בעל נפחים ומשמעויות חברתיות הראויים לעיון וניתוח.


תוכן העניינים:
מבוא
הצגת מקרה הבוחן
דיון
א. אחרות ויצירת הבדלים
ב. סימבוליקה של המרחב
המרחב העירוני
ירושלים- כמרחב עירוני
ג. לאומיות- זהות ותיחום
המקרה של ישראל: מדינת לאום אזרחית
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חברי הקהילה הגאה הם חלק בלתי-נפרד מהחברה, הם שזורים בה ובכל אחד מהם מתגלם מארג זהויות שונה, ובכל זאת הם מודחקים אל השוליים על בסיס זהותם המינית בלבד. גבולות וקטגוריות חברתיות ששורטטו ויוצרו ע"י בני-האדם בתהליכים היסטוריים תרבותיים וכלכליים, יוצרים סדר חברתי הנתפס כטבעי ומובן מאליו (Zerubavel, 1991). תפיסת הסדר החברתי כטבעי משרתת את האליטות. ביקורתו של באבא ק. הומי (1995) על האופן בו כוחות לאומיים בחברה ובמדינה פועלים כדי ליצור את "האחר", מאירה את הנקודה ש"האחר" הוא תוצר של הבנייה ולא "אחר" מעצם טבעו. תיחום פיזי ושימוש במרחב הוא רק אחד מני דרכים רבות כמו שפה וגוף בהן קבוצות יכולות לסמן את זהותן ולשמור עליה, אלא שלגבול הפיזי יש ערך סימבולי.

תגים:

חרדים · הומוסקסואלים · גבולות · מגדר · פוליטיקה · מרחב · זהות · אחרות · הבדל · סימבוליקה · האחר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חרדים לגבולות - מצעד הגאווה בירושלים, 2005", סמינריון אודות "חרדים לגבולות - מצעד הגאווה בירושלים, 2005" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.