היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת נורמאליות אירוע על שיפוטים לגבי תאונה ללא תיווך "קוגניציה קרה"

עבודה מס' 068126

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם בתאונה זהה מידת נורמאליות האירוע תשפיע על השיפוטים לגבי התאונה, כך שחשיפה לאירוע אבנורמלי תביא לשיפוטים מחמירים יותר של התאונה, מאשר חשיפה לאירוע נורמאלי.

4,031 מילים ,7 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי היא לבדוק האם ממצאיו של Macrae היו מתקבלים גם ללא תיווך של "קוגניציה קרה". המחקר הנוכחי יחזור על הניסוי של Macrae בתוספת מידע על כך שהסיכוי ללקות בהרעלת מזון שווה בכל המסעדות באזור, ובכך יהפוך משתנה מיקרי במחקרו של Macrae לגורם קבוע במחקר זה. השאלה המחקרית של מחקר זה היא האם שיפוטים הקשורים לתאונה מושפעים מ"קוגניציה חמה", כפי שטען Macrae, או שמא מן המודל של ה"קוגניציה הקרה".
המחקר הנוכחי משער כי גם כשהשכיחות הנתפסת של התאונה זהה, מידת נורמאליות האירוע תשפיע על השיפוטים לגבי התאונה, כך שחשיפה לאירוע אבנורמלי תביא לשיפוטים מחמירים יותר של התאונה, מאשר חשיפה לאירוע נורמאלי. במחקר זה, משתתפים בשתי קבוצות נתבקשו לקרוא תיאור-מקרה של הרעלת-מזון. תיאורי המקרה היו זהים לחלוטין לאלו שהיו במחקרו של Macrae, מלבד תוספת שאמרה שהסיכוי ללקות בהרעלת-מזון שווה בכל המסעדות באזור. לאחר קריאת תיאור-המקרה נתבקש כל נבדק לענות על שאלון שהיה זהה לזה של Macrae, והוספה שאלה שנועדה לבדוק את הצלחת הפיכתו של המשתנה "קוגניציה קרה" לגורם קבוע.

מערך:
מערך הניסוי הוא חד גורמי בין נבדקי. המשתנה הבלתי תלוי הוא מידת נורמאליות האירוע. המשתנה בעל שתי רמות: תאור מקרה בעל מוטיב נורמאלי ותיאור מקרה בעל מוטיב אבנורמאלי.

הערת מערכת: הפלטים הסטטיסטיים אינם כלולים בקובץ העבודה.

קטע מהעבודה:

המושג "מחשבות אילו" מוגדר כמחשבה המנוגדת לעובדה (Roese,1997). המושג מתייחס ליכולת קוגניטיבית של האדם לשנות בדמיונו תוצאה שנחוותה במציאות, וליצור לעצמו מציאות אלטרנטיבית, שונה מזו שמולה הוא עומד. אותה אלטרנטיבה מדומיינת ("מה שהיה יכול לקרות אילו....") מתבססת על ה"נורמות" של האדם - תבניות סכמאטיות של תוצאות שגרתיות במציאות המוכרת של האדם. הנורמות מבוססות על התנסויותיו הקודמות ואליהן האדם ישווה את התוצאות במציאות (Kahneman & Miller, 1986). מחשבות אילו ייווצרו בדרך כלל בתגובה להתרחשות מצערת ויוצאת דופן (למשל תאונה) (Kahneman & Miller, 1986).

תגים:

Macrae · קוגניציה · קרה · חמה · שיפוטים · תאונה · קהנמן · כהנמן · היוריסטיקה · היוריסטיקות · יוריסטיקה · יוריסטיקות · מחשבות · אילו · Kahneman · Counterfactual · thinking

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת נורמאליות אירוע על שיפוטים לגבי תאונה ללא תיווך "קוגניציה קרה"", סמינריון אודות "השפעת נורמאליות אירוע על שיפוטים לגבי תאונה ללא תיווך "קוגניציה קרה"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.