היישום אינו מחובר לאינטרנט

פיתוח חשיבה יצירתית באמצעות משחק.

עבודה מס' 068120

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בניית משחק במקצוע היסטוריה, המפתח חשיבה יצירתית. העבודה כוללת רקע תיאורטי אודות חשיבה יצירתית ומשחק.

3,502 מילים ,13 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

המשחק נמנה עם צרכיו הבסיסיים של האדם. יש לו השפעות חיוביות רבות מבחינה חברתית, רגשית וקוגניטיבית. הוא צורה של פעילויות "המתמקדות בפיתוח של מיומנויות, בסיוע לרכישת ידע וביישום של למידה פעילה, תורמות הן ללומד בהגברת מעורבותו בתהליכי למידה והן למורה בייעוץ ההוראה של עולם תוכן מסוים."(קשתי, אריאלי ושלסקי, 1997, עמ' 283). במקורות רבים אחרים, מצוין המשחק כדרך הוראה המגביר הנעה/מוטיבציה ללימודים.
בעבודה זו ביקשתי ליצור משחק בעל קונספט אשר יענה על שני צרכים מרכזיים. האחד פיתוח החשיבה היצירתית, והשני טיפוח מיומנויות תקשורת מילוליות ולא מילוליות, על כך ארחיב בפרק הראשון.
בגלל מעלותיו הנזכרות לעיל של המשחק, נעניתי לאתגר והובלתי לבחור בתחום לימודים המצטייר כ"אפרורי ומשעמם"- היסטוריה של עם ישראל, בניסיון להדגים את כוחו של משחק ביצירת סקרנות ולמידה. החלק הראשון של העבודה מספק,אם כן, את מטרות המשחק ואת המסגרת, תחום העיסוק.
בפרק השני של העבודה הרחבתי אודות חשיבה יצירתית והקשר שלה לאינטליגנציה ולסביבה. לחשיבה יצירתית יש קשר אדוק גם לאישיות, אך בחרתי שלא להרחיב בתחום, מכיוון שאינו רלוונטי לעבודה, ואין בו להוסיף משהו למשחק. הרקע התיאורטי אודות חשיבה יצירתית תוך התייחסות לאינטראקציה חברתית, מספק ומהווה את הרציונל של עבודה זו והמשחק.
בחלק השלישי והאחרון של העבודה, התעמקתי בתיאור המשחק עצמו, תוך חקירת השוק והשוואתו למשחקים אחרים הקיימים כבר בתחום. בחלק זה השתדלתי להגדיר את מודל המשחק ומאפייניו, לחדד את מטרותיו, ולהמחיש את הקשר ביניהם כפי שבא לידי ביטוי במהלך משחק.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א- מטרות המשחק
א. 1. תיאור הצורך המשחקי
א. 2. קטע רלוונטי בתכנית הלימודים -היסטוריה

פרק ב -סקירה תיאורטית ורציונאל
ב. 1. חשיבה יצירתית ואינטיליגנציה
ב. 2. הסביבה כגורם המשפיע על יצירתיות

פרק ג-משחק חברה וידע כללי
ג. 1. משחקים רלוונטיים המצויים בתחום
ג. 2. תיאור המענה המשחקי המוצע
ג. 3. המחשה חלקית של המענה המשחקי

סיכום דיון ומסקנות
יומן מסע
ביבליוגרפיה
נספחים:
רשימת אירועים ודמויות
טבלת ניקוד לדוגמא

הערת מערכת: קובץ העבודה אינו כולל כרטיסיות משחק לדוגמא.

קטע מהעבודה:

פיאז'ה מתייחס אליה ככושר קבוע ומולד המתפתח עם הגיל- ולפיכך גם לא ניתן לעשות הרבה בשדה החינוכי כדי לפתחו. לפי גילפורד התהליך היצירתי כרוך בהפעלת חשיבה מסתעפת, חשיבה החותרת לריבוי אפשרויות, בניגוד לחשיבה ממוקדת שבחתירתה לפתרון יחיד מגבילה (לנדאו, 1973, עמ' 20-21). לתפיסתו, חשיבה יצירתית היא יכולת קוגניטיבית ניתנת לפיתוח. הוא זיהה מספר גורמים הקשורים בה ביניהם: מקוריות, עיבוד, הגדרה מחדש, שטף וגמישות מחשבתיים, רגישות. ממחקריו של גרדנר עולה כי יצירתיות קשורה לאופן בו מפעילים אנשים אופרציות מנטליות "הם (יחידים יצירתיים) משתמשים בהם (תהליכים קוגנטיביים) בדרך יעילה וגמישה יותר ובשירות יעדים שאפתניים, ולעתים קרובות גם מסוכנים (Perkins, 1981)."

תגים:

משחק · תכניות לימודים · היסטוריה · מחשבה יצירתית · מחשבה ביקורתית · חינוך · למידה יצירתיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פיתוח חשיבה יצירתית באמצעות משחק. ", סמינריון אודות "פיתוח חשיבה יצירתית באמצעות משחק. " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.