היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש במנדלה בטיפול באמנות

עבודה מס' 068103

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ה'מנדלה' בתרבויות שונות, באמנות, בפסיכולוגיה והמנדלה ככלי טיפולי.

3,528 מילים ,15 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

השימוש בצורת מעגל נרחב מאוד והוא מופיע בתרבויות רבות. בתרבויות שונות, השתמשו ועדיין משתמשים במעגל על מנת להביא קבוצות אנשים ויחידים לידי ריפוי, לשמור מפני פירוק ולשם מדיטציה וצמיחה אישית. קרל יונג היה הראשון שחיבר בין המנדלה לבין הפסיכותרפיה. הוא שם לב כי המנדלות הופיעו בחלומותיהם ובעבודותיהם של מטופלים ובציוריו של עצמו, במיוחד בזמנים של מצוקה. יונג ראה במנדלה ייצוג של ארכיטיפ העצמי, וכלי להשגת שלמות של האישיות. בטיפול באמנות נעשה שימוש נרחב במנדלה. העבודה במעגל נחוות כמקום בטוח ומפחית חרדה אל מול הדף הלבן הריק. מקום מוגדר היכול לשמש כמיכל ל"אני" של המטופל. מיכל שלתוכו יכול המטופל לצקת את הניגודים והקונפליקטים הפנימיים שלו. ניגודים וקונפליקטים אלה מתקבלים כיחידה שלמה ומאורגנת יותר כאשר הם מופיעים בתוך מיכל זה. בנוסף לאיכויות המרגיעות של עבודה במנדלה, הצורה המעגלית מעודדת לחוות תעוזה וחקירת העולם. כלומר, להכנס לעבודה פנימית ועמוקה, לבדוק את המקום של היחיד בקבוצה, של היחיד בעולם, מהו השלב בחיים בו נמצא היחיד וכדו'.

תוכן עניינים:
תקציר
1. מנדלה
2. מנדלות בתרבויות שונות
3. מנדלה בתרבויות המזרח הרחוק
4. מעגלי אבנים
5. אומנים שמציירים מנדלות באופן אינטואיטיבי
6. מנדלה בפסיכולוגיה
7. שימוש במנדלות ככלי טיפולי
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספחים - תמונות

קטע מהעבודה:

מעגל הוא סמל אוניברסאלי ומקודש בתרבויות רבות כצורה הטבעית ביותר. הוא מסמל כוליות, שלמות, מקוריות, נצח, אינסוף, חוסר- זמן (מהיותו חסר התחלה וחסר סוף), סימולטאניות, וכן את הבלתי מוגשם, את העצמי, והשוויון- מהיותו חסר כל סממן היררכי. עיגול מסמל גם שלמות בטבע, כצורה שלמה המופיעה למשל בדמותם של השמש והירח. סמל למחזור השמשי, למחזורים כולם ולכל תנועה מחזורית- תנועה אינסופית, הגשמה, השלמה, וכן מרחב מוגן, מקודש או טקסי (בו כל המשתתפים שווים). כמסמל את השמש, המעגל הוא סמל לכוח זכרי, אך כמסמל את הנפש או הנשמה, הוא נקבי. התנועה המעגלית האינסופית, הנענית לעיקרון אימהי, כנגד התנועה הליניארית, הקווית, הסופית הישירה, המייצגת את הכוח היצירתי האבהי. כסמל נקבי, המעגל מזכיר את צורתו של הירח המלא (פישמן, 2002, פרי, 2003).

תגים:

מעגל · מעגל אבנים · קרל יונג · טיפול באמנות · טיפול באומנות · תרפיה באמנויות · תרפיה באמנות · טיפול אלטרנטיבי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש במנדלה בטיפול באמנות ", סמינריון אודות "שימוש במנדלה בטיפול באמנות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.