היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוגי מגדר ומיניות באמנות יפנית עכשווית

עבודה מס' 068084

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההיסטוריה של הזהות המינית והמגדרית ביפן תוך התייחסות למרחב החברתי תרבותי של המערב.

5,863 מילים ,15 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

במהלך עבודתי אחקור את מניעיהם ובחירותיהם של מורימורה ואמנים יפנים נוספים, איתם ניגשים ליצירות, את דרכי העבודה השונות שלהם ואת דרכם המיוחדת ליצירת מציאות חדשה - כל פעם מחדש.
בעבודותיו, נוגע יאסומסה מורימורה בשאלות המעבר הבין מגדרי. צפייה ראשונה בתמונות יוצרת בדרך כלל אי נוחות וחוויה של מבוכה -חלקן מתגלות כגרוטסקה, בעוד שאחרות מביכות בדייקנותן.
אסביר כיצד השימוש בנשיות ובמערביות של גיבורות התרבות של תולדות האמנות והוליווד, והוורסטיליות העצומה של דמויותיו של מורימורה, הופכים להיות למעשה ביקורתי על הפנטזיה של הנשיות כפי שהיא מוצגת בהקשר של תרבות יפן.
אתן רקע קצר על מין ומגדר ביפן תוך הצגת מגוון אפשרויות מגדריות במרחב התרבותי של יפן ושבעה מושגים למין וג'נדר ביפן. מורימורה יאסומסה מהפך את המיניות, חושף את חוסר חשיבותה של ההיררכיה כשמדובר בגזע, באתניות, במעמד חברתי ובנאמנות, בהשתחררו ממערכת הערכים או הסטנדרטים המקובלים כדי ליצור צורת אמנות חדשה הצופה אל העתיד.
אציג תחילה את החדשנות והטכניקה בעבודותיו של מורימורה ולאחר מכן אדון בעבודותיהם של טאקאנו רודאי ושל הירוקו אוקאדה ממשיכיו ועוסקים בעניין מין ומיניות אף הם. אליהם מצטרפת יוקו אונו בעבודת המיצג שלה העוסקת בנתינה הנשית.
אציג בעבודה זו כיצד כל אלו יחדיו וכל אחד בדרכו מבקשים ללמוד מן העבר ובמקביל להרהר על ההווה וכן על העתיד.
כמו כן, אבחן בעבודה זו את השימוש שעושים האמנים השונים ביצירותיהם על מנת לחדור אל הטריטוריה של "היופי הנשי המושלם" ומהן "גבולות הגבריות" וכיצד הם מפרקים מושגים אלה תוך חשיפת האמצעים ונטלת ספק במושגי יופי התרבותיים.

תוכן עניינים:
1. מבוא - הצגת הנושא
2. מין ומגדר ביפן
* מגוון אפשרויות מגדריות במרחב התרבותי של יפן
* המושג מין ושבעת המינים של יפן
3. ייצוגי מגדר ומיניות באמנות יפנית עכשווית
* יאסומאסה מורימורה
* טאקאנו ריודאי
* אוקאדה הירוקו
* יוקו אונו
4. סיכום
5. היצירות המופיעות בעבודה זו ומקורן
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

באזור גינזה של טוקיו שוכנים שני תיאטראות קרובים זה לזה גיאוגרפית, ורחוקים זה מזה מושגית. שני התיאטראות מציעים שתי פרשנויות מרתקות, דומות אך שונות, למושגי המגדר והמיניות בהקשר הרחב של תרבות יפן. תאטרון הקאבוקיזה, מעלה גם כיום מחזות קאבוקי בסגנון המסורתי -סגנון שראשיתו במאה ה-17, ובו משתתפים שחקנים גברים בתפקידי נשים (אונהגאטה), אשר מבצעים את התפקידים המורכבים והמרתקים ביותר של מופע נשי -ביצוע מושלם של "נשיות" כפי שזו נוסחה במשך דורות רבים ביפן. שחקני האונהגאטה היו תמיד דמויות נערצות ביפן - מנהגיהם, לבושם ואופן הביצוע המושלם של נשיות פנטסטית בדיהם, היו למודל חיקוי אף לנשים.

תגים:

אמנות · יפנית · שחקני · האונהגאטה · תאטרון · הקאבוקיזה · ג'נדר · יוקו · אונו · מורימורה · יפן · מזרח · רחוק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוגי מגדר ומיניות באמנות יפנית עכשווית", סמינריון אודות "ייצוגי מגדר ומיניות באמנות יפנית עכשווית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.