היישום אינו מחובר לאינטרנט

עובדים זרים בישראל וילדיהם

עבודה מס' 068068

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון במדיניות העסקת עובדים בישראל, והדעות השונות של האוכלוסיה הכללית ושל קובעי המדיניות השונים בישראל.

2,833 מילים ,10 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

העסקת עובדים זרים היא תופעה אופיינית למשקים מפותחים רבים ברחבי העולם שבהם רמת השכר גבוהה יחסית. העובדים מגיעים מארצות עניות, ועוסקים בעבודות כגון בנייה, תעשייה, הסעדה וחקלאות.
בעבודתנו נציג את ההשלכות בדבר העסקת עובדים זרים בישראל, נסקור את הסיבות לתחילת העסקת עובדים זרים בישראל, והסיבות בעטיין החל הציבור להתייחס לשהותם של העובדים בישראל כבעיה חברתית. בנוסף, נציג את הדעות בחברה בעד ונגד גירושם של עובדים זרים.
בהמשך, נתייחס לילדי העובדים הזרים בישראל- נציג את מעמדם החוקי, ואת הדעות השונות הרווחות בחברה לגבי מתן אזרחות לילדים של זרים, אשר נולדו בישראל או הגיעו אליה בגיל צעיר.

תוכן העניינים:
מבוא
1. ההשלכות החברתיות והכלכליות
2. סוגי מדיניות שונים בדבר העסקת עובדים זרים בישראל
1.2 "חגיגת העובדים הזרים", 1993 - 1996
2.2 תקופת ה"התפכחות", 1996- 2001
3.2 תקופת "השמיים הסגורים", 2001- 2004
2. דעות לגבי העסקת עובדים זרים בישראל
3. מעמדם החוקי של ילדי עובדים זרים
4. דעות לגבי מעמדם של ילדי עובדים זרים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אף שרוב העובדים הזרים הגיעו על דעת ממשלות ישראל, תהליך הבאתם ארצה נעשה בחופזה- ללא דיון בסוגיות מהותיות להגירת עבודה. בשעה שמדינת ישראל המשיכה להתייחס לעובדים הזרים כאל פתרון זמני לבעיה זמנית, בחרו רבים מהם להאריך את שהותם כאן, ולהגר לישראל (צבר, 2008). החלטה זו נתקבלה ללא בחינה מעמיקה של השלכות לטווח ארוך ושל המשמעות החברתית והכלכלית של כניסת עובדים זרים בהיקפים גדולים (נתנזון ואחדות, 1999).
ראשיתו של השינוי ביחסה של המדינה אל העובדים הזרים החל בתקופת ממשלת הליכוד, בראשותו של בנימין נתניהו שנבחר ב- 1996. עם החליטה הממשלה להקים ועדות לעניין העובדים הזרים, כבר חיו בישראל כרבע מיליון מהגרי עבודה (צבר, 2008). מתוכם 106 אלף בעלי אשרות והיתר (כ- 60%) חסרי אשרות עבודה, כך שסה"כ מס' העובדים הזרים היוו כ- 8.5% מכלל המועסקים בישראל (קמפ ורייכמן, 2008).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עובדים זרים בישראל וילדיהם", סמינריון אודות "עובדים זרים בישראל וילדיהם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.