היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמד המחבלת המתאבדת בעיני התקשורת בחברה הפלסטינית - חברה במעבר

עבודה מס' 068048

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מעמד המחבלת המתאבדת כפי שהיא מוצגת בתקשורת בחברה הפלסטינית, כחברה הנמצאת בתהליכי עיצוב ומעבר לחברה חדשה.

12,281 מילים ,27 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עבודה זו בוחנת את מעמד המחבלת המתאבדת כפי שהיא מוצגת בתקשורת בחברה הפלסטינית, בתור חברה הנמצאת בתהליכי עיצוב ומעבר לחברה חדשה, אשר חלים בה שינויים במעמד האישה, כאשר התקשורת משמשת ככלי להשפעה ועיצוב על האוכלוסייה. בחינת ההתמודדות מחולקת במהלך רוב העבודה להופעתה בשני רבדים הקיימים בחברה הפלסטינית - חברה מסורתית וחברה מודרנית. ראוי לציין כי אין לראות בחלוקה זו חלוקה דיכוטומית, כל חברה מכילה בתוכה מאפיינים והשפעות מהחברה השנייה. חפיפה זו, וניסיונותיה של כל חברה להשפיע על החברה השנייה, במיוחד הניסיונות מצד החברה המודרנית להביא את החברה המסורתית לאמץ חלק מעקרונותיה, בין היתר בנושא שוויון במעמד האישה, הם שמביאים את החברה הפלסטינית למצב של חברה במעבר.

שאלת המחקר בעבודה היא: "כיצד מתמודדת החברה הפלסטינית עם ההבדל בין דמות האישה בחברה, המסורתית והמודרנית, לדמות המחבלת המתאבדת המוצגת באמצעי התקשורת?"

השערות המחקר הן:
* התקשורת הפלסטינית בכללותה תבנה מציאות של תמיכה ולגיטימציה לפעולות טרור ולמאבק כנגד ישראל. במקרה הצורך תעודד התקשורת שותפות של נשים במאבק.
* התקשורת הסקטוריאלית תבנה, בהתאם לצרכים ולתפיסות של החברה אליה היא מכוונת, דמות מחבלת מתאבדת כאישה הפועלת למען מטרה מסוימת, בהסתמך על הצדקה המתאימה לחברה.
* התקשורת השייכת לחברה המסורתית תציג מחבלות מתאבדות כמגשימות ייעוד דתי, בהתבסס על אישורים דתיים מספרי הדת או מתוך דבריהם של חכמי דת שונים.
* התקשורת השייכת לחברה המודרנית תציג מצד אחד את המחבלות המתאבדות כשותפות למאבק הלאומי באותה מידה כמו הגברים, מתוך הרצון לחתור לשוויון מעמדי לנשים. מצד שני תהיה בתקשורת זו פתיחות לביקורת כנגד התופעה, מטעמים שונים.

תוכן עניינים:
מבוא
תקשורת המונים ותיאוריית "הבניית המציאות"
מעמד האישה בחברה הפלסטינית
א. מעמד האישה בחברה הפלסטינית המסורתית
ב. מעמד האישה בחברה הפלסטינית המודרנית
שימוש בנשים כמחבלות מתאבדות בארגוני הטרור הפלסטיניים
הצגת המחבלת המתאבדת על-ידי התקשורת הפלסטינית
א. הצגת המתאבדת בתקשורת השייכת לחברה המסורתית
ב. הצגת המתאבדת בתקשורת השייכת לחברה המודרנית
ג. הצגה ויזואלית של המחבלות המתאבדות בתקשורת הפונה לחברות השונות
מקום האישה בחברה הפלסטינית מול דמותה התקשורתית של המחבלת המתאבדת
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח: רשימת מעשי התאבדות שבוצעו על-ידי נשים

קטע מהעבודה:

תקשורת המונים הינה תקשורת המועברת ממקור יחיד להמון רב של אנשים שאין ביניהם מכנה משותף מסוים, מכאן שמה - "תקשורת המונים". בדרך כלל, מועברת התקשורת באופן חד-סיטרי, דרך מתווכים אלקטרונים (טלוויזיה, רדיו, אינטרנט) ולרוב ללא העברת ביקורת או החזרת משוב מהקולט למשדר, בגלל סיבות רבות, בעיקרן סיבות טכניות. בתקשורת המונים יכול המשדר להעביר מסר ללא הפרעות מצד הקולט, בזמן קצר ולקהל רחב. הקולט יכול להפסיק את הקשר עם המשדר בכל רגע נתון, ואין המשדר יכול לדעת אם המסר שהעביר הובן או אפילו נקלט. משום היותה תקשורת לא ישירה בין המשדר והקולט, אלא מועברת דרך מספר מתווכים, ישנם עיכובים או שינוים בהעברת המסר ובקליטתו, בכוונה תחילה או במקרה. (ליימן-ווילציג, 1994). המציאות המועברת לאדם דרך אמצעי התקשורת מכונה "מציאות מתווכת". (כספי, 1995).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמד המחבלת המתאבדת בעיני התקשורת בחברה הפלסטינית - חברה במעבר", סמינריון אודות "מעמד המחבלת המתאבדת בעיני התקשורת בחברה הפלסטינית - חברה במעבר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.