היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת משחקי מחשב על הקשר בין הערכה עצמית לבין תוקפנות

עבודה מס' 067965

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השפעות משחקי המחשב על הנוער בתחומי ההערכה העצמית והשפעה זו על רמת התוקפנות של בני הנוער.

2,942 מילים ,17 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

המחשב הוא כלי תקשורת מרכזי בכל בית או מקום עבודה. אם בתחילה נועד הוא לשפר את איכות חיינו- משמע, להפחית את זמן העבודה ולהגדיל את שעות הפנאי, הרי שהיום המחשב הוא גם כלי בידורי שהשפעתו על זהותנו עדיין אינה חד משמעית. בעבר, לפני תקופת המחשב, ילדים היו יוצאים אל מחוץ לכותלי הבית, משחקים ויוצרים אינטראקציה פיזית אחד עם השני, אך כיום המצב שונה לחלוטין. הילדים חוזרים מבית הספר ישירות למחשב, יוצרים אינטראקציה וירטואלית ומלאכותית עם אחרים, משחקים בגפם ולא מפתחים כישורים חברתיים, ואף לעיתים מתקשים להפריד בין פנטזיה למציאות עקב ריבוי שעות משחק.
עולם משחקי המחשב הוא עולם שעד היום, למרות המחקר הרב שנעשה, נשאר בגדר שאלה לגבי השפעתו על האדם, על החברה ועל התרבות של ימינו. קיימים כיום משחקי מחשב נפוצים למגוון גילאים וחלקם כוללים אלימות קשה או התנהגות לא הולמת. בסקר שבוצע באמריקה נמצא כי 84 אחוז מכלל הילדים, משחקים משחקי מחשב באופן קבוע. נתון מדאיג יותר הראה שמרבית משחקי המחשב הפופולאריים, הינם בעלי אופי אלים, אשר כוללים הרג המוני וברוטאלי, מתוך בניית אסטרטגיה לניצחון במשחק (Bartholow, Anderson, 2002).
בבואנו לחקור את משחקי המחשב, ומשחקי המחשב האלימים בפרט, אנו מוצאות את השפעת המשחק תלויה במידת הערכתו העצמית של המשחק במשחק. במסגרת עבודה זו נשאף לבדוק כיצד באה לידי ביטוי השפעת משחקי המחשב על הקשר בין הערכה עצמית לתוקפנות. כלומר, האם העובדה שילד בעל הערכה עצמית נמוכה, המשחק משחק מחשב כלשהו, יהיה תוקפני יותר כלפי סביבתו. או שמא, אין כל קשר בין המשתנים (הערכה עצמית ותוקפנות) בכל הנוגע למשחקי מחשב. לשם מטרה זו אנו נציג את המשתנים כפי שהוגדרו בספרות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
2.2 תוקפנות
2.3 הערכה עצמית
3. דיון
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הקשר בין הערכה עצמית לתוקפנות מתבטא לעיתים בחסמים חברתיים חיצוניים או פנימיים, הנתפסים כאיום על הערכה עצמית ומעודדים את הפרט לפעול באופן תוקפני או אלים כדי להשיג את מטרותיו. ילדים ובני נוער המפגינים הערכה עצמית גבוהה לכאורה, אך אינם בטוחים ביכולותיהם ובנתוניהם, עלולים לפעול בצורה תוקפנית ובבריונות כאשר יחששו מחשיפה או גילוי עצמי על ידי האחרים באופן שאינו תואם את הצגתם העצמית (Donnellan, Trzesniewskw, Robins et al., 2005).

תגים:

השפעה · מולטימדיה · זהות · מתבגרים · אלימות · מחשבים · אינטרנט · ילדים · מחשבים · מחשב · אלימות · טלביזיה · טלוויזיה · צפייה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת משחקי מחשב על הקשר בין הערכה עצמית לבין תוקפנות", סמינריון אודות "השפעת משחקי מחשב על הקשר בין הערכה עצמית לבין תוקפנות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.