היישום אינו מחובר לאינטרנט

השינויים בקופות הגמל הבנקאיות לפני ואחרי רפורמת בכר- הצעת מחקר

עבודה מס' 067934

מחיר: 701.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעת למחקר של הגורמים לגידול ברמת הסיכון ביחס לתשואות שהושגו בהרכב תיקי קופ"ג בין שנת 2000 לשנת 2008.

6,601 מילים ,25 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

ייעודה של קופ"ג הוא חסכון לטווח ארוך, לצורך שימוש בעת פרישת העובד ויציאה לגמלאות ולכן ההשקעה צריכה להבטיח את ערך חסכונותיו ולהעניק לעמית תשואות ברמה נאותה ולטווח ארוך. הוצאת הקופות "הבנקאיות" ע"י מכירתן לחברות ביטוח ולבתי השקעות מהוות את אחת התוצאות המשמעותיות ביותר של רפורמת בכר. היות וקופ"ג מהוות כשליש מסך החיסכון הפנסיוני של הציבור בישראל, רמת הסיכון של אפיק זה קריטית עבור העמיתים. לרמת הסיכון של החסכונות יש כאמור משמעות עצומה, ולכן לבקרת השוק חשיבות גדולה גם ע"י מודעות הציבור לרמת הסיכון ולתשואה מול סיכון .
בעבודה ראשונית שנעשתה ע"י איגוד הבנקים (מאי 2008) בנושא השלכות ועדת בכר על המערכת הפיננסית בישראל נבדק אם השתפר מצבו של העמית כתוצאה מרפורמת בכר ברמת התשואה וברמת השרות.
היות והחיסכון לטווח ארוך קריטי לפרט ולמדינה, עידודו הכרחי מכיוון שמדינה עם רמה גבוהה של חסכון לטווח ארוך נחשבת לעצמאית וחסינה יותר לקשיים ולמשברים ובכך הינו אינטרס בעל מכנה משותף לממשלה ולמגזר הפרטי.
בכל השקעה יש סיכוי לרווח יחד עם סיכון שהרווח הצפוי לא יתקבל במלואו. כאשר מבצעים השקעה יש לבחון את מדד הרוח שנוצר אל מול מדד הסיכון שנלקח, למעשה בסיכון הכרוך בהשקעה גבוהה יותר, ישנה צפייה לקבל רווח גבוה יותר המפצה על הסיכון שנלקח. בתי ההשקעות וחברות הביטוח משקיעות את חסכונות העמיתים באג"ח קונצרני ומניות כאשר הן מודעות לסיכון ובכך פעילות בית ההשקעות יוצרת פוטנציאל להפסד חסכונות העמית, ונשאלת השאלה האם מצדיקה התשואה המושגת את הסיכון המוסף שנלקח. בעקבות כך מצאתי לנכון להציג במחקר את השינויים העיקריים לפני ואחרי רפורמת בכר בתשואה מותאמת סיכון. במחקר אבדוק את הגורמים לגידול ברמת הסיכון ביחס לתשואות שהושגו בהרכב תיקי קופ"ג בין שנת 2000 לשנת 2008 תוך התמקדות במצבם של נכסי הלקוחות בארבעה היבטים: 1)רמת הסיכון של הנכסים הפיננסיים; 2)רמת התשואות של אותם נכסים; 3)תשואה מותאמת סיכון; 4)מבנה תיק הנכסים. יחד עם זאת ראוי לציין כי מפאת הזמן הקצר שעבר מאז מכירת קופ"ג ע"י הבנקים, תוצאות הבדיקה יצטרכו להילקח בעירבון מוגבל אך יחד עם זאת יש עניין וערך מוסף הן עבור העמיתים שכספם מושקע והן עבור מקבלי ההחלטות.
שנת 2008 הינה שנה משברית בה התרסקו השווקים ולכן איננה שנה מייצגת את התשואה הפרמננטית. יחד עם זאת עדיין יש מקום לבחון את רמת הסיכון אל מול התשואות תוך השוואה לתשואות שהיו מושגות ברמת סיכון דומה לזו שהייתה קיימת ערב רפורמת בכר.

תוכן העניינים:
פרק ראשון - מבוא
פרק שני - סקירת ספרות
פרק שלישי - מתודולוגיה
פרק רביעי - ביבליוגרפיה
פרק חמישי- נספחים

קטע מהעבודה:

באומן מציג את paradox of thrift, תפיסה שהוצגה לראשונה על ידי ג. מ. קיינס, לפיה גידול בחיסכון מביא לירידה בייצור ובתעסוקה. הפרדוקס טוען כי כאשר אדם אחד חוסך, התוצאות חיוביות, אך כאשר כל בני האדם חוסכים בו זמנית, קטן סכום הכסף המיועד לצריכה, דבר אשר מוביל לקיטון בייצור לצריכה ובתעסוקה הקשורה בייצור מוצרי הצריכה, ומכאן לירידה נוספת בהוצאות לצריכה המתבטאת בפיטורי עובדים שהועסקו בייצור לצריכה, וכן הלאה בסחרחרה יורדת. הפתרון לפרדוקס, לפי הקנסיינאים, טמון ב"תמרוץ" להגברת הצריכה ולהקטנת החיסכון.

תגים:

שוק ההון · רפורמת ועדת בכר · קופות גמל · מאקרו · פיקוח · ביטוח · חיסכון · משבר פיננסי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השינויים בקופות הגמל הבנקאיות לפני ואחרי רפורמת בכר- הצעת מחקר", סמינריון אודות "השינויים בקופות הגמל הבנקאיות לפני ואחרי רפורמת בכר- הצעת מחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.