היישום אינו מחובר לאינטרנט

המחזה "האביב מתעורר"/ פרנק וודקינד

עבודה מס' 067914

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד הרעיונות שוודקינד מתאר במחזה "האביב מתעורר", שיקפו את המציאות שהיתה קיימת באותה תקופה בגרמניה.

2,817 מילים ,10 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בחורף 1890-1891, יצר הסופר הצעיר פרנק וודקינד את הדרמה "האביב מתעורר", בה תקף את הצביעות המוסרית של תקופתו. המחזה עצמו מבוסס על חוויות ילדות אמיתיות של וודקינד וחבריו, העוסקות בבגרות מינית אצל נערים בגיל העשרה. עלילת המחזה מתרחשת לרוב בסביבה המשפחתית, היות והתא המשפחתי מייצג את המיקרוקוסמוס של החברה. המחזה מתאר את הדרכים בהם המבנים הנוקשים בדמות המשפחה ובית-הספר מנסים לדכא את המיניות המתפתחת של הצעירים המתבגרים וכמו כן, את הניסיון לכוון אותם למשלחי-יד בורגניים.
בעבודה זו אבקש לבדוק כיצד הרעיונות שוודקינד מתאר במחזה "האביב מתעורר", שיקפו את המציאות שהיתה קיימת באותה תקופה בגרמניה. בייחוד אתרכז במבנים הנוקשים של מערכת החינוך והמשפחה, ובטיפולם בנושאים של התאבדויות בקרב צעירים ומיניות. במהלך העבודה אביא דוגמאות מהמחזה ואראה כיצד הן הולכות יד ביד עם המציאות הגרמנית בשלהי המאה ה-19. הדוגמאות שיובאו ידגימו את טיפולם של המבנים הנוקשים - משפחה ובית-הספר - בבעיות של הצעירים. טיפול אשר, לפי וודקינד, גורר את דמויות הנערים והנערות במחזה לטרגדיות.
תחילה אעסוק בהתפתחות האומנות האקספרסיוניסטית בגרמניה; מאיזו קרקע התפתחה, לשם איזו מטרה ואיזה הלך רוח היצירות האקספרסיוניסטיות ביקשו לבטא. כמו כן, אציג בפרק זה את גילויו של עולם חדש בחברה: עולם הנוער, והקונפליקטים הבין-דוריים שבאו בעקבותיו. בפרק השני אסקור בקצרה את קורות חיו של וודקינד, שעיצבו לא במעט את הדרמות שכתב. בפרק השלישי אראה האם וכיצד המחזה מבטא את הזמן בו הוא נכתב - דרך הרעיונות שהמחזה מציג והמציאות היומיומית בגרמניה באותה תקופה.

תוכן עניינים:
מבוא
אומנות אקספרסיוניסטית וגילוי הנוער
קורות חיו של פרנק וודקינד
מערכת החינוך הגרמנית: התאבדויות בקרב צעירים וחינוך מיני
סיכום ומסקנות
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

בהיסטוריה של הספרות הגרמנית החל משנות ה-70 של המאה ה-18, בולט מוטיב המרידות אצל סופרים ומשוררים צעירים, ששאפו לכונן לא רק סגנון ספרותי חדש, אלא גם דרך חיים חדשה. האומנות האקספרסיוניסטית היתה האחרונה והעזה ביותר במרידות אלו(1). המרד האקספרסיוניסטי היה חלק מהניסיון לתפוס מחדש את הטבע האנושי במובנים רגשיים. זאת היוצרים האקספרסיוניסטים ביקשו לעשות דרך הוצאת הרגשות מן הפנים אל החוץ.

תגים:

ספרות · אקספרסיוניזם · פרנק וודקינד · אמנות · נוער

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המחזה "האביב מתעורר"/ פרנק וודקינד", סמינריון אודות "המחזה "האביב מתעורר"/ פרנק וודקינד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.